جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۷

جنجال در مجلس بر سر وزیر نفت +فیلم

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 355115
وزیر نفت گفت: گرفتن پول خودمان از امارات تحقیرآمیز بود!
جنجال در مجلس بر سر وزیر نفت +فیلم
به گزارش جهان، زنگنه در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس در خانه ملت افزود: من تاکنون استعفا نداده‌ام و صحبت‌های وزیر تعاون در خصوص استعفای من صحت ندارد.

وی عنوان کرد: صحبت‌های من در خصوص گریه روحانی در هیات دولت به دلیل قرض پول یکی از وزرای دولت قبل از امارات تحریف شده است.

رسایی، حسینیان و زارعی از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند

تسنیم هم در این باره نوشت:  سوال ملی حجت‌الاسلام حمید رسایی، علی اصغر زارعی و روح الله حسینیان نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بیژن زنگنه وزیر نفت، در جلسه علنی صبح امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

سوال کنندگان از وزیر پرسیده بودند که دلیل اظهارات خلاف واقع که سیاه نمایی مطلب می‌باشد، چیست؟ این سوال در جلسه پنجم آذرماه ۱۳۹۲ با حضور نمایندگان سوال کننده و وزیر نفت و معاونین وی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان سوال کننده معتقد بودند که بیژن زنگنه با سخنرانی عمومی در سالن اجتماعات باشگاه نفت گفته است که آقای روحانی رئیس جمهور به من گفته، "یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم یک مقدار پول از آنها گرفتم و به ایران آوردم" آقای روحانی گفتند وقتی این وزیر رفت من نشستم گریه کردم که چرا وضع کشور باید به گونه‌ای باشد که وزیر ما برود از شیخ اماراتی خواهش کند تا ۴ قران پول به ما بدهند.

سوال کنندگان در این جلسه گفته بودندکه این سخنان فضاسازی و سیاه نمایی مقدماتی است و از آنجا که زنگنه تا کنون سه بار به استعفا تهدید کرده لذا این بحث‌ها برای موجه جلوه دادن استعفا که بیشتر از ضعف مدیریت است، می‌باشد.

در این جلسه وزیر هم گفته بود که من تصمیمی برای استعفا نداشته ام و آقای روحانی هم این مطلب را به شخص بنده بلکه در جلسه هیئت دولت مطرح کرده و نگفته بود که پول قرض شده بود بلکه این پول خودمان بوده که با هواپیما آورده‌اند.

در پایان این جلسه نیز سوال کنندگان از پاسخ ‌های وزیر قانع نشده‌اند و این سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شده بود.

در این جلسه حمید رسایی به نمایندگی از سوال کنندگان، سخنانی را مطرح کرد و وزیر هم پاسخ هایی به این سوالات داد. در نهایت حمید رسایی گفت: به این دلیل که آقای زنگنه پشت تریبون مجلس صحبت های خود را اصلاح کرد و توضیحات به اطلاع مردم و غربی‌ها رسید، قانع شده‌ام و نیازی به رأی‌گیری نیست.

 پس از این اعلام حمید رسایی نمایندگان مجلس که تا پیش از طرح سوال طی اخطارهایی مخالف مطرح شدن چنین موضوعی در صحن علنی بودند به یک باره تغییر موضع دادند و از هیئت رئیسه خواستند که این سوال را به رأی نمایندگان مجلس بگذارد اما نمایندگان سوال کننده بر قانع شدن خود اصرار داشتند و گویا این موضوع ناراحتی و حتی عصبانیت برخی نمایندگان را در پی داشت.


نمی‌توان کشور را با گریه اداره کرد/ غرب از تحریم‌های خود دست نخواهد کشید

همچنین،‌ به گزارش فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس و طراح سوال از زنگنه وزیر نفت در جلسه امروز مجلس که به بررسی این سوال اختصاص یافت با اشاره به ماده ۷۹ آیین‌‌نامه مجلس گفت:‌ من می‌خواهم مطالبی را خطاب به برخی اخطار کنندگان مطرح کنم که بحث‌هایی را راجع به سوال بیان کردند.

لاریجانی در پاسخ به این سخنان رسایی گفت: من به اخطارکنندگان پاسخ می‌دهم و شما سوال خود را مطرح کنید و نیازی به گفتن چنین حرف‌هایی نیست.

رسایی در ادامه افزود: باشد، من از شما به خاطر پاسخ مناسب به اخطارکنندگان تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران در ادامه با مطرح کردن سوال خود از وزیر نفت گفت: در طول دو هفته اخیر تلاش فراوانی شده است تا این سوال ناموجه جلوه داده شود در حالی که این سوال مسیر قانونی خود را طی کرده است.

رسایی گفت:‌ برخی از دوستانی که مصاحبه کرده بودند مسئله را توضیح می‌دادم آنها حلالیت طلبیدند.

وی افزود: بر خلاف چیزی که رسانه‌ها القا می‌کنند ما به دنبال گذاشتن چوب لای چرخ دولت نیستیم بنده و همکارانم به طرح این سوال اصرار داشتیم و نه حب کسی را داشتیم و نه بغض شخصیتی را در دل داشتیم بلکه تنها آبرویی از کشور با بیانات آقای زنگنه برده شده است و ما به دنبال این هستیم که این مسئله اصلاح شود آیا حفظ عزت کشور از وظایف وزیر است یا نه، آیا حفظ آبروی کشور از وظایف وزیر است و یا نه؟

نماینده مردم تهران ادامه داد: جناب آقای زنگنه در جلسه‌ای عمومی و نه خصوصی مطالبی را مطرح کردند که آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران را بردند. آیا این باید اصلاح شود و یا نه؟

رسایی گفت:‌ من عین مطلب آقای زنگنه را که البته رقیق شده است را می‌گویم. آقای زنگنه در جلسه‌ای که صوت و فیلم آن نیز وجود دارد این نکته را ابراز می‌‌کند که بنده چند روز پیش به آقای روحانی به من گفتند که یکی از وزرای دولت قبلی به یکی از کشورها رفته است و مقداری پول گرفته است و آقای روحانی گریه کرده است که چرا کار کشور باید به آنجا برسد که یک مقام اماراتی به ما ۴ غران پول بدهد و برای امور جاری کشور و این در شأن کشور ما نیست.

پس از بیان این سخنان آقای زنگنه برخی بیانات درباره بحث دیپلماسی آقای روحانی مطرح می‌کند.

رسایی در ادامه می‌افزاید: این یک سیاه‌نمایی بود که در آستانه ۱۳ آبان مطرح شد. آقای زنگنه در مورد استعفای خود که آن را تکذیب می‌کنم نقدکننده این مسئله آقای ربیعی است که گفته‌‌اند آقای زنگنه خواسته‌اند استعفا دهند.

وی افزود: این خبر گریه کردن آقای روحانی بیش از ۵۰۰ بار در رسانه‌های داخلی و خارجی کار شده است. تیتر یک برخی از روزنامه‌هایی شد که می‌خواهند بگویند رسایی و همکارانش مجلس را به هم ریختند.

وی افزود: ما می‌بینیم که امروز چرا چنین اتفاقی افتاد. بیش از ۵۰۰ بار در رسانه‌های خارجی، اماراتی و بی‌بی‌سی گریه آقای روحانی کار شد و من تنها نمونه‌ای از این تیترها را در اینجا می‌خوانم تا این موضوع روشن شود که آیا لازم است چنین سوالی در اینجا مطرح شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان برخی از این تیترها در ادامه تصریح کرد: البته برخی از این تیترها مرتبط با رسانه‌های خارجی است که توهین به شما نمایندگان و عزت این کشور خلاصه می‌شود و من آنها را از پشت تریبون نمی‌‌خوانم اینها تنها نمونه ‌ای از ۵۰۰ خبر و تیترهایی است که درباره این مسئله کار شده است.

وی افزود: یکی از وظایف وزیر حفظ عزت ملی است. آیا اگر وزیر به عزت ملی خدشه وارد کند می‌تواند مورد سوال قرار دهد یا مورد سوال قرار بگیرد؟ آیا وظیفه وزیر حفظ عزت کشور است و یا نه؟ واقعا آقای روحانی در جلسه هیأت دولت گریه کرده است؟ من تنها به بیاناتی که آقای زنگنه در جلسه کمیسیون مطرح کرده است اشاره می‌کنم. وزیر رفته است تا پول ما را که مال خودمان است بگیرد و بیاورد. البته من در آن جا و در جلسه کمیسیون به آقای زنگنه گفتم که اگر وزیری پول خودمان را گرفته باشد که دیگر گریه ندارد اگر رفته است و پول خودمان را گرفته است که این مسئله گریه ندارد. وزیر با عزت، وزیر باغیرت که رفته است پول خودمان را گرفته است آورده است.

رسایی در ادامه تصریح کرد: ما را تحریم کرده‌اند و نرفتیم توافقنامه ژنو را امضا کنیم و عزت کشور را برای پول زیر پا بگذاریم. چرا آقای روحانی درباره این قضیه گریه کرده است این گریه نداشته است اگر در جلسه هیأت دولت آقای روحانی گریه کرده است که این مسئله عذر بدتر از گناه است.

وی افزود: آقای زنگنه گفته‌اند که این کار روزنامه‌هاست بنده گفته‌‌ام که آقای زنگنه کسی خلاف واقع گفته است چرا شما این مسئله را منتشر کرده‌اید؟ اگر روزنامه‌ها این مسئله را تحریف کردند شما چرا آن را تکذیب نکرده‌اید؟برخی از آنها رسانه‌هایی هستند که رهبر معظم انقلاب می‌گویند به دنبال کم‌رنگ کردن دشمنی آمریکا هستند.

رسایی با بیان برخی از مطالب مطرح شده در سایت‌ها به نقل از آقای زنگنه گفت: حرف‌های آقای زنگنه که این مسئله را مطرح می‌کنم تنها این پشت صحنه را می‌رساند که هدف خاصی در پشت این سخنان مطرح است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای زنگنه چرا این حرف‌ها اصلاح نشد و چرا هیچ کدام از این حرف‌های شما اصلاح نشد؟

پس از این سخنان رسایی زنگنه وزیر نفت به بیان برخی توضیحات پرداخت و رسایی در پاسخ به توضیحات زنگنه و در قسمت دوم وقت خود گفت: صدای ضبط شده آقای زنگنه در جلسه کمیسیون موجود است که شما می‌گویید آقای روحانی در جلسه هیأت دولت این بحث را مطرح کرده است و بحث ما این نیست که چنین اتفاقی مطرح شده است و یا نه موضوع اینجاست که این اتفاق به طور کلی دروغ است. وزیر محترم رفته است و پول ما را گرفته است و خواهش هم نکرده است.

وی افزود: این وزیر نرفته است توافق هسته‌ای را امضا کند و دستاوردهای خون شهدا را پایمال کند. بلکه پول ما را گرفته و برگردانده است. آقای زنگنه شما می‌‌گویید که می‌خواهید جلوی تکرار بابک زنجانی را بگیرید شما جلوی کرسنت را بگیرید در قضیه کرسنت و بر طرق رأی دادگاه لاهه و در شرایط حداقلی باید مبلغ بالایی را پرداخت کنید.

لاریجانی در پاسخ به این سوال رسایی گفت:‌خواهش می‌‌کنم وارد این مسئله نشوید چرا که شورای عالی امنیت ملی وارد این مسئله شده است.

رسایی در ادامه گفت:‌آقای لاریجانی من نمی‌خواستم وارد این مسئله شوم اما در بحث کرسنت منافع کشور در خطر است.

لاریجانی درادامه و در پاسخ به سخنان رسایی گفت: آقای رسایی همانگونه که من به شما گفتم چون این مسئله در شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود اجازه دهید که کار در آنجا دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان زنگنه درباره عدم استعفا گفت: من عین جمله آقای ربیعی را مطرح می‌کنم که در جلسه هیأت دولت آقای زنگنه گفته‌اند که من نمی‌توانم ادامه دهم شما آقای زنگنه شما چرا به من می‌گویید روزنامه‌ها اینگونه نوشته‌اند.

رسایی گفت: حرف ما این است که ما به شیخ امارات و شیوخ دیگر و آمریکا و اروپا می‌گوییم که یک آه اگر از ما بشنوید اگر برخی‌ها در این دولت کوتاه بیایند ملت، رهبر و مجلس شورای اسلامی کوتاه نمی‌آیند دروغ نباید در رسانه‌های ما بازنشر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای زنگنه گفتند که روزنامه‌ها در این باره شیطنت کردند این همان روزنامه‌هایی است که آقای روحانی از آنها حمایت می‌کند حرف ما این است که چرا اجازه می دهید این روزنامه‌ها شیطنت بکنند. ما در سال ۹۰ و ۹۱ صادر کننده نفت بودیم اما ما را وارد کننده نفت کردند. آیا این کار گریه دارد اما به حراج گذاشتن دستاوردهای خون شهدا گریه ندارد؟ آیا توزیع سبد کالا به شکلی که باعث سیاه‌نمایی و اعتراض نمایندگان شد اعتراض ندارد؟ آیا در سایه سیاست‌های انفعالی ویزا برای جمهوری اسلامی صادر نشود برای اولین بار؟ قرار بود برای اولین بار اعتبار به پاسپورت‌های ما بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آیا این گریه دارد و یا محرمانه اعلام کردن توافقاتی که با دشمن بسته شده است این حرف اصلی ماست و ما می‌‌خواهیم بگوییم که هیچ وزیری چنین کاری نکرده است خود آقای لاریجانی در یکی از جلسات از یکی از نمایندگان گلایه کرده است که وزیر احمدی‌نژاد گریه کرده است و این عین حرف آقای لاریجانی است که اگر وزیری بخواهد به خاطر بحثی گریه کند ما آن را از مجلس بیرون می‌کنیم و البته هیچ وزیری این کار را نکرده است.

رسایی گفت:‌اگر آقای روحانی گریه نکرده است که چرا چنین حرفی گفته شده است و اگر گریه کرده است مگر می‌توان مملکت را با گریه اداره کرد باید مملکت را دست بچه‌ها بدهیم چرا که آنها بیشتر از همه گریه می‌کنند.

وی افزود: حرف ما این است که دولت به توان داخلی به جوانان و به همان‌هایی که در ستاد روحانی بودند تکیه کند اما امیدی به رفع تحریم‌ها نداشته باشد آنها تحریم‌ها را برنخواهند داشت و آنها بیشتر فشار خواهند آورد. حرف این بود که از پشت تریبون از عزت این کشور دفاع شود و این تیترهایی که رسانه‌ها زده‌اند شیطنت‌آمیز است و وضعیت کشور را جوری جلوه دهند که ما چاره‌ای جز کوتاه آمدن در مقابل غرب نداریم که مانند آن طرح خالی بودن خزانه مطرح شد تا ما کوتاه بیاییم.

وی در پایان تأکید کرد: آقای زنگنه در سخنان خود بیش از این دقت بکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متوسلیان
رسایی=خودعمارپندار
حقتان همین دولت است!
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
ما از این نوع نمایندگان زیاد میخاهیم تا از شرف و ابروی این مملکت دفاع کند،خدا حفظت کنه،انتقاد خوب و سازنده ای بود،البته منتظر ایجاد خدشه از طرف افراد معلوم الحال نیز برای این عزیز هستیم.
علی اصغر
درود بر شرفت اقای حمید رسایی .
United Kingdom
هزار بار مثبت
جهان لطفا فایل کم حجم صوتی بگذار 200 مگ زیاده واسه ما که واسه اینترنت حجمی پول میدیم کارمند دولت هم نیستیم اینترنت مفت داشته باشیم از پول بیت المال فایلو بریزیم روی گوشی بلوتوث کنیم
Iran, Islamic Republic of
کاش نماینده ما هم انقد شجاع بود.. دمت گرم رسایی. انصافا حال کردم از شجاعتتون..
احسان
درود خدا بر غیرت مردانی که از عزت و آبروی نظام اسلامی دفاع می کنند

و درود بر رسایی و .......
+++++