جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۱

واکنش محافظه‌کارانه وزارتخارجه به اظهارات ضدایرانی وزیر سعودی

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 425513
در حالی که وزیر امور خارجه عربستان برای چندمین بار از "ایران" به عنوان حامی تروریسم نام برد و به دخالت در کشورهای حوزه خلیج فارس متهم کرد، وزارت خارجه حاضر نشد واکنشی صریح به این اتهام زنی داشته باشد.
واکنش محافظه‌کارانه وزارتخارجه به اظهارات ضدایرانی وزیر سعودی
به گزارش جهان، در شرایطی که جنایات عربستان در یمن و حمایت از تروریست های منطقه بر همگان آشکار است، معاون وزیر خارجه کشورمان برای اشاره به نام عربستان از عبارت "برخی طرف ها" استفاده کرده است. هنوز دلیل تداوم محافظه کاری وزارتخارجه در مقابل اتهام زنی و جنایات ریاض روشن نیست.

به گزارش صداوسیما، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به اتهامات وزیرخارجه عربستان اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً سازنده است .

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود : امنیت ایران ، عراق ، یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس به هم پیوسته است .

وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه مشترک با همتای مصری اش اعلام کرده بود ایران در یمن ، سوریه ، عراق و لبنان دخالت می کند و این از جانب کشورهای عربی پذیرفتنی نیست .

امیرعبداللهیان در پاسخ به این اتهامات وزیر خارجه عربستان تصریح کرد :تهران برخلاف برخی طرف ها که از تروریسم حمایت و استفاده ابزاری می کنند و امنیت منطقه را به بازی گرفته اند قویاً از عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی، حمایت می کند .

عادل الجبیر همچنین در مصاحبه مشترک با همتای مصری اش اظهار داشته است که ما می خواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم اما این مشروط به آن است که تهران از دخالت در کشورهای عربی دست بردارد و به حمایت از تروریسم پایان دهد ، همه چیز به ایران بستگی دارد .

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این بخش از اتهامات وزیر امورخارجه عربستان با بیان اینکه از روابط خوب با ریاض استقبال می کنیم افزود: انتظار داریم عربستان در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست های درست و سنجیده، مانع گسترش جنگ ، تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئولین و دولتی که در اوج حملات وحشیانه و ددمنشانه وهابیت به ملت مظلوم یمن انتصاب وهابیون آل سعود را تبریک می گویند فردای قیامت باید پاسخگوی .... حتی به بهانه های واهی مثل تنش زدایی، عقلانیت، تدبیر و امید و... لااقل سکوت می کردید و چیزی نمی گفتید مثل سکوتی که همیشه در برابر توهین های غرب و اهانتهای کدخدا از خود نشان می دهید ... یعنی به اندازه اکوادور هم نبودیم و تا این حد هم نمی توانستید ...
Iran, Islamic Republic of
آنها ما را حامی تروریسم می خوانند و ما هم در عوض به آنها تبریک می فرستیم تا مثلا تدبیر و عقل گرایی خودمان را به رخ مثلا جامعه جهانی!!! بکشیم. نتیجه اش می شود همین وضع که یک تروریستی که دستش تا مرفق در خون کودکان و زنان بیگناه و ملت مظلوم آلوده است این طور به خود اجازه و جرات می دهد که ...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه دیپلماسی خنده و تدبیر و امید فعالی است که سردار دیپلماسی آن را در دستور کار قرار داده است.
دیپلماسی خنده چیه بگو لودگی
56
توجه وزارت خارجه را به این نصیحت جناب سعدی جلب می کنم:
«پــــــرتو نیـــــکان نگیـــرد هــر که بنیادش بد است»
نه منتظر غرب باشید نه عرب
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه ايران :
انتظار داریم عربستان در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست های درست و سنجیده، مانع گسترش جنگ ، تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود .

شتر در خواب بيند پنبه دانه !!!
رژيم آل سعود كه پايه و اساسش بر تروريسم و قتل و خونريزي و تجاوز و چپاول بنا شده آنگاه ايران را متهم به حمايت از تروريست ميكند درست مثل ارباب جهانخوارش امريكا كه در آشكار و علن از همه تروريستهاي دولتي و غير دولتي در جهان حمايت مي كند و دولتهاي مردمي را با انواع توطئه ها و كودتاها ساقط كرده و مي كند اين رژيم مزدور امريكاو صهيونيست ايران را كه خود قرباني تروريسم هست را متهم به حمايت از تروريست ميكند .
بايد از اين اظهارات را به جوك سال تعبير كرد .
دانشجو
ای مزدور امریکایی ! دلارهای نفتی هارت کرده
س س
ازاين دولت ...انتظارچنين مقاومتي دربرابردشمنان نبايدداشت.
توفیقی از قزوین
رفتار توهین با زائرین کم بود اظهارات توهین آمیز عادل الجبیر در کنار حمله و حشیانه به شیعیان در یمن و قطیف ، وحشی گری حکام آل یهود را تکمیل کرد این پست فطرتان بابت جنایت در کشتار حجاج ایرانی که جرمشان فقط شعار مرگ بر امریکا و صهیونیست بود انقدری مجرم هستند که امام خمینی ره فرمودند ما اگر صدام و امریکا و صهیونیست را ببخشیم از این جنایتکاران نمی توانیم بگذریم این ها را گفتم تا سردار دییلماسی (به تعبیر رییس جمهور) اگر نمی تواند موضع صریح علیه این جرثومه ها بفرستد لااقل برای همین عادل الجبیر پیام تبریک بمناسبت انتصابش نمی فرستاد
Iran, Islamic Republic of
انتظار داشتید بگه "آب رو بریز اونجایی که میسوزه" ؟ نخیر، دوره تنش زایی تموم شده، لطفا شرایط حساس منطقه را درک کنید و سیاستمدار باشید.
موسوی
مثلا" سیاستمدار باشیم که تو فرودگاه جده .... لا اله الا الله شما دیگه سرتونو کردین زیر برفو....
باشناسنامه
United Kingdom
نه ولی انتظارداریم بهش بگن :ترسو/بزدل/بی شناسنامه/کم عقل...بروبه جهنم!!!!!!!
نه نداشتیم ولی انتظار داشتیم یه تبریک غیر عرفی در عرف بین الملل اونم وقتی ماه قبلش به دو نوجوان تجاوز شد در جده و عربستان به یمن حمله میکرد و کاغذهایی با نوشته هدف ائتلاف جلوگیری از نفوذ ایرانی است مینداخت تبریک نگه وزیرخارجه شدن تو عرف بین الملل اصلا تبریک نداره نتایج تبریکشم در تهمتهای مکرر وزیر خارجه سعودی داریم می بینیم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
توجه بفرمائید که کلمه "تروریسم" مشترک لفظی است به این صورت که ،ما به تکفیری ها و داعش و امثالهم می گوئیم تروریست ،و آنها به حزب الله لبنان و انصارالله یمن و مبارزین فلسطینی علیه صهیونیسم و...بنابراین شاید این دیپلمات های ما چنان سرگرم مذاکراتند که نرسیده اند معنای این کلمه را تفکیک کنند بعد متوجه بشوند دارند به ما فحش می دهند و گرنه جواب دندان شکن می دادند!!مثلایعنی متوجه نیستند!!
Romania
مرگ بر آل سعود
بصیر
Romania
فعلا امریکا در عربستان حکومت می کند جنگ و نا امنی را هم امریکا در عراق سوریه یمن بحرین بوجود آورد تروریست هم به نام داعش و صهیو نیستی دست نشانده امریکاست نه ایران
حسین
ضعیف ترین دولت در طول تاریخ انقلاب را تجربه می کنیم
بالاخره عربستان نوکر خاص کدخدا است و رعایا را نرسیده که به نوکر که هیچ به سگ کدخدا هم نگاه چپ بیندازند
امین
به نظرم دولت روحانی کلا یک فکت شیت در مورد اصولش ارائه کنه!
ظریف الممالک تحویلت!
با عربستانیها با نرمی صحبت کنید تا عمره از دست نرود تا باعث نشود یک وسیله مشغول کننده مردم برای اینکه ضعف کاری مسئولان دیده نشود از دست برود