چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 3 Jul 2024
 
۱۹
۴۵
گاف عمدی یا سهوی؛

حمایت از توافق با دروغ بستن به خانواده شهدای هسته‌ای

شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 415415
روزنامه شرق در صفحه دوم خود مطلبی با تیتر "تبریک همسران شهدای هسته‌ای به ظریف" منتشر کرده است که آن را مرتبط با توافق نامه لوزان دانسته، حال آنکه این نامه برای ۴ آذر ۱۳۹۲ و مربوط به مذاکرات ژنو است نه برای توافق لوزان.
حمایت از توافق با دروغ بستن به خانواده شهدای هسته‌ای
به گزارش جهان به نقل از مشرق، هدف وسیله را توجیه می‌کند! نامه‌ای دروغین در حمایت از توافق لوزان؛ این بار همسران خانواده‌های شهدای هسته‌ای قربانی تمایلات سیاسی روزنامه اصلاح‌طلب شرق شد.

روزنامه شرق در صفحه دوم این روزنامه به انتشار نامه‌ای تحت عنوان "تبریک همسران شهدای هسته‌ای به ظریف"[۱]پرداخت و آن را در کنار تحلیل‌های حمایتی همه‌جانبه از سوی فعالان اصلاح‌طلب پیرامون تفاهم لوزان قرارداد؛ این در حالی است که این نامه از سوی همسران شهدای هسته‌ای در ۴ آذر ۱۳۹۲ نوشته‌شده است[۲]و به نتایج فعالیت‌های تیم مذاکره‌کننده در مقطع فعلی مرتبط نیست.





همسر شهید شهریاری:
خانواده شهدای هسته‌ای درباره بیانیه لوزان نامه‌ تشکر صادر نکرده‌اند


در همین حال، خانم بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره نامه منتسب به خانواده شهدای هسته‌ای در رابطه با بیانیه لوزان سوئیس، اظهار داشت: یک سایت خبری از قول ما و همسران شهدا نامه‌ای مبنی بر تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای منتشر کرده که امضای ما در زیر نامه وجود دارد.

وی با اشاره به نامه همسران شهدا در یک سال قبل ادامه داد: ما نامه‌ای را یک سال و نیم قبل یعنی در زمان توافق‌نامه ژنو تهیه کرده بودیم؛ بنابراین اخلاقی نبود که برخی این نامه را همزمان با بیانیه لوزان منتشر کنند.

همسر شهید شهریاری یادآور شد: هم‌اکنون بحث تأیید و عدم تأیید نامه نیست؛ این نامه تشکر وجود داشته، اما برای توافق‌نامه ژنو نوشته شده بود نه برای بیانیه لوزان که این موضوع باید اصلاح شود.


[۱] - http://www.sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=۶۹۱&pageno=۲
[۲] - http://www.tasnimnews.com/Home/Single/۲۰۲۵۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
مهم اکثریت قاطع ملت ایرانه که موافق توافقن و دیگران نمیتونن برایشان تصمیم بگیرن.توقع درج این پیام در جهان نیوز را ندارم فقط گفتم که وجدان داشته باشید.
علی آقا اکثریت قاطع..... جنابعالی هستید؟
Iran, Islamic Republic of
نه اینجوری نیس
فراز
عزیز دلم، بحث سر موافقت با توافق یا مخالفت با اون نیست، بحث اینه که به دروغ خبرسازی بشه که خانواده شهدای هسته ای از توافق لوزان تشکر کردند.
راستی جهت مزید استحضار شما: طبق نظرسنجی های داخلی و خارجی اکثریت قاطع ملت ایران (بیش از 90 درصد) موافق ادامه فعالیت هسته ای هستند و هرچند مخالف توافق نیستند ولی هر توافقی رو مثل حضرتعالی توافق مطلوب نمیدونن.
علی
Iran, Islamic Republic of
اکثریت قاطع یعنی اکثریت قاطع ، حتی خانواده شهدای هسته ای هم موافقن.مشکل شمااینه که همه چی رو قاطی میکنین و حتی به نظر حضرت آقا هم توجه نمیکنین و متاسفانه به غلط فکر میکنین وقتی من میگم اکثریت این اکثریت از نوع خائنین فتنه گره که دچار توهم خود بزرگ بینی شده بودند نه عزیزان من واقعا اکثریت مردم رو میگم که زندگی برایشان سخت شده و شما نمیبینیدشون .
Iran, Islamic Republic of
چند کلاس درس خوندی؟! در دانشگاه شما به 7 دهم درصد میگن اکثریت قاطع؟!!
حامد
نه پ به 4میلیونیا اکثریت قاطع میگن
من فکر کنم این بحث های احساسی و جناحی و شخصی رو باید کنار گذاشت . انتخابات تمام شد رفت.
این که ما به یه عده یگوییم 7 دهم درصد ، اون بگوید 4 میلیون ما بگوییم شما هم 2 میلیون بیشتر نیستید که مجبور به انصراف شد اینها دردی از کشور دوا نمی کند.
بحث بیانیه ی هسته ای است و آبرو و آینده ی کشور.
باید متن بیانیه ی منتشر شده توسط ایران رو خوند و همین طور متن بیانیه منتشر شده توسط آمریکا .
دید چزا اختلاف دارند؟
محتوای آنها چیست؟
چه داده ایم و چه گرفته ایم؟
و ......
هشتاد میلیون باید به فکر اسلام و کشور باشیم. نه تفکر جناحی. حتی اگر کسی که به او علاقهمند هستیم خطا کرد مردانه این را اعلام کنیم تا او به اشتباه نرود ، تا به مملکت ضربه نرسد
نه اتفاقا به 50- 60 نفر استقبال کننده میگن اکثریت قاطع!
یک دلواپسسسسسسسسسسسسس
راست میگه خوب صدا و سیما پخش کرد 50 نفر اومدن شعار میدن که چی برا یانکه آبروی ملت شریف ایران رو خدشه دار کردن
آخه کدوم کشور قدرتمندی مثل ایران دیدی که 30سال مقاومت کرده و در عرض کمتر از یکسا و نیم به یه توافق ننگین دست پیدا کنن
هسته ای تعلیق بشه و در صورت راست ازمایی ایران بعد از 6ماه لغو تحریم ها مرحله به مرحله
0/7 درصد رو نه ولی 50/07 دهم اکثریته بیسواد!
علی
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا از تو باسوادترم.ضمنا قطعا از تو حزب اللهی ترم ولی نه حداکثر 200 نظردهنده جهان نیوز و نه حدود 1000 نظردهنده عصرایران که معمولا نظرات مخالف هم دارن نشاندهنده نظر مردم نیست ولی شما خیلی پرت ترید.
United States
برای اینکه بفهمید اکثریت ملت چه نظرب دارند به نتایج انتخابات 92 مراجعه کنید.
برای هر موضوعی باید منطقی باشیم. بله اکثریت مردم به روحانی رای دادن ولی باور کنید مردم حتی با کمترین تحصیلات هم روی حق مسلم انرژی هسته ای شون غیرت و تعصب دارند. اینکه به روحانی رای دادیم معنی اش این نیست که با همه کارها و تصمیمات ایشون موافقیم. ما هم با توافق خوب موافقیم نه این توافقی که همه چیز را دادن و ای کاش آنچه تصور میکنیم را گرفته بودند ولی نگرفتند. اگر انتقادی هست به جناح نیست انتقاد برای منافع ملی خودمان و نسل آینده است. انتقادهای دلسوزانه به هر دولتی کمک می کنه. باید در مورد انرژی هسته ای، ملی فکر کنیم نه جناحی. منطقی باشیم نه احساسی.
سید
بحث اکثریت مردم نیست
بحث اینکه برای خوب نشون دادن کارامون نباید دروغ بگیم اونم از طرف بقیه
حمید
اکثریت ملت تو 88 کدوم طرف بودن ؟
اهان 13 میلبون اکثر از 22 میلیون هستش .
عجب ! .............
Iran, Islamic Republic of
عجب!
من
Iran, Islamic Republic of
پس امضای همسر شهید احمدی روشن کو ..!!!!!
عاشق حسام خوش نویس
همسر شهید احمدی روشن فرق میکنه برادر ایشان یک حکیمه به تمام معنا هستند خودشان را خرج این مسائل نمی کنند من در مورد تمام خانواده های شهدا ی هسته ای تحقیق کردم و برخی را از نزدیک می شناسم همه انها دوسدار ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هیچ شکی در ولایت مداری همه انها نیست اما خانواده شهید احمدی روشن ویژه اند هر چند که در توافق ژنو دولت به این خانواده های معظم دروغ گفت و انها به فکر این که توافق خوبی صورت گرفته است این نامه را در توافق ژنو نوشته اند
علی
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه واقعا حمایت کرده باشن ولایی نیستن؟؟؟؟...
United States
بله فرق میکنه
احمد
آذر 92 چه مذاکره یا دستاوردی داشتیم؟!
ضمن احترام به همسران محترم شهدا، باعث تاسفه که بدون اطلاع از متن توافق، این تبریک راامضا کردند و بیشتر متاسفم برای دولتی که از اعتماد این همسران بزرگوار شهدا به این شکل سوء استفاده نموده اند تا خرابکاری خود را با هیاهو و جنجال بپوشانند.
Iran, Islamic Republic of
درست بخون. نوشته یک سایت خبری این را چاپ کرده چه ربطی به دولت داره؟
Romania
والا همون موقع هم تبریک نداشت. خون شهیدانشون را بازیچه سیاست کردن و...
خط نوشنه
یه نگاه به امضاء ها بکنین کلمه همسر تو امضاءها خیلی به هم شباهت دارند انگاری یه نفر نوشته و امضا کرده و و حرف ی و نقطه های ش رو یه نگاه بندازید و هم اندازه نوشتن که اغلب خانواده ها شهدای هسته ای یک خط هستند نه ریز می نویسند نه درشت نه پررنگ
سیامک
دروغگویی در خون اصلاح طلبانه
رهگذر
همسر شهید بودن ملاک نیست.
کی گفته که هر کس که به درجه رفیع شهادت نائل شد بقیه اعضای خانواده اش هر چی گفتند درسته؟
ما بی بصیرتی همسر بعضی از شهیدان را در گذشته فراموش نکرده ایم و از آنها گله مند هستیم.
متاسفانه هنوز یاد نگرفته ایم که «گیرم پدر تو فاضل .... از فضل پدر ترا چه حاصل؟»
از فرزند استاد شهید بگیر برو تا فرزند شهید مظلوم تا همسر بعضی از شهدای گرانقدر تا دختر و پسر بعضی از آقایان تا فرزندان قاضی القضات گیلانی تا فرزندان ستون و استوانه و یادگار و .....
خدای کو بصیرت و کو انصاف؟
اگر اينطور كه شما ميگوييد كه اين توافق اينقدر بد است چرا رهبري تا حالا نظري ندادند؟
رهگذر
Romania
آیا نشنیدید حضرت آقا بارها فرمودند که خوشبین نیستند؟ دیگه چجوری باید نظر بدهند؟
کسانی که جوگیر شده اند و جشن و پایکوبی راه انداخته اند چه کودکانه خوشحالی میکنند. خبر ندارند که حضرت آقا فرموده اند که باید تمام تحریمها همزمان با امضای توافق! برداشته شود؟ کاری که هرگز اتفاق نخواهد افتاد و آمریکا توانائی از دست دادن آخرین سلاحش را ندارد. تازه جواب دنیا را چه خواهد داد؟ آیا میتواند به دنیا بگوید که تمام این تحریمها بخاطر بمب ساختن ایران همگی ادعای دروغ بود؟
واقعا در این مدت طولانی برای چی تحریم بودیم؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
جانم ، می بینی که هنوز تأیید هم نکرده اند ، پس نظر ندادن ایشان به معنای تأیید نیست بلکه به معنای عدم تأیید بیشتر نزدیک است !
Iran, Islamic Republic of
شما که فکر میکنین خوب است چرا رهبری نظری ندادند؟
رهبر گرانقدر چی بگه چند سال داره میگه گول این ها رو نخورید و مراقب باشید کو گوش شنوا!!!!!!!
شما فرماییشات رهبری را درباره نحوه مذاکره و خواسته های ما از مذاکرات در اول فروردین امسال بخوانید بعد ببینید که ایشان از قبل نظر که به جای خود هشدارهایی دادند که تیم در دام 1+5 نیفتد ولی این تیم مذاکره متاسفانه دقیقا عکس فرمایشات ایشون و برخلاف منافع ملی ایران، توافق را بستند.
توقع دارید ایشون الان چی بفرمایند وقتی قبلا هشدارهای لازم را دادند؟
شما باشید چی میگید؟!
البته قطعا ایشون مسائل را با مردم در میان خواهند گذاشت.
رضا
Iran, Islamic Republic of
این از هنرمندیهای دولت اعتدال است!
امید
United States
باسلام. توافق لوزان را به تمام دلواپسان تسلیت عرض میکنم...
دلواپسان که حرفشون درست دراومد. این دولت با اینهمه بلدم بلدم رفتند کاری کردند که اسرائیل هم شاد شد و گفت اگر به ایران حمله می کردیم هم نمی توانستیم به این شکل پیشرفت هسته ای شون را متوقف کنیم. لطفا به متن توافق و انتقادها دقت کنید. پای منافع ملی در میان هست نه مسئله جناحی.
United Kingdom
دلواپسان مقیم تل آویو: نگرانیم؛ ایران هیچ امتیاز مهمی نداد.
یک مقام بلندپایه اسرائیل: از توافق خوشحالیم. حتی اگر به ایران حمله هم می کردیم نمی توانستیم صنعت هسته ای اش را تا این حد متوقف کنیم.
ناراحتی اسرائیل از اینه که چرا ایران در حد آزمایشگاهی و کاریکاتوری می تونه روی انرژی هسته ای تحقیق کنه و چرا همه فعالیتها را تعطیل کردند و این اندک فعالیت را باقی گذاشتند!!
ما 10000 کیلوگرم اورانیوم غنی شده مان را باید به دست خودمان نابود کنیم و فقط 300 کیلو می تونیم تولید کنیم که این در حد آزمایشگاهی هست نه برای کار صنعتی.
باید سوختی را که می تونیم در داخل ارزان تولید کنیم و مستقل باشیم بریم به قیمت گزاف از دیگر کشورها گدایی کنیم. این که یه چیز خیلی کوچکه. باقیش افتضاحه....
محمد
lمن نمیدانم چرا ایران نمی تواند بمب اتم داشته باشد. حا لا باید این دولت خسا رت کسانی را که از امریکا ضربه دیدن را پرداخت کند
مهدی
بمب اتم پیشکش!هنوز زوده صبر کنید ببینیم چی دادیم چی گرفتیم! من که فکر میکنم خیلی ضرر کردیم.خدا کنه من اشتباه کرده باشم.
mohsen
Iran, Islamic Republic of
بعد از فهمیدن معنی باسواد..معنی اکثریت هم فهمیدیم تندرویان سرمست...
حالا که فردو هنوز ماس ماست و نمیخوان خرابش کنن ، پیشنهاد میدم به این دولت که برای اینکه هزینه هایی رو که برای تاسیس این سایت کردن در بیارن ، بیان سالنهای این سایت رو به زوجهایی که میخوان جشن ازدواج معرکه و خاصی داشته باشن کرایه بدن. هم پولی که برای این سایت هزینه کردن در میاد هم برای جوونای مملکت خاطره ساز میشن.
روووحانی مچکریییییم........
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانواده شهید احمدی روشن ...که همواره با بصیرت عمل کردند و خط اشتباه سازش در دولت را از همان ابتدا تشخیص دادند