شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چرا در سفرهای طولانی بی‌خواب می‌شویم؟

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب: 415118
یک دکترای طب مکمل علل بی‌خوابی موقت در سفرهای طولانی را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهناز زرافشار اظهار داشت: سیستم بدنی افراد بر مبنای ۲۴ ساعت تنظیم شده است و به صورت ناخود آگاه این سیکل به صورت چرخشی می‌چرخد.

به گفته وی حال اگر هنگام خواب با نور مواجه شویم, زودتر از زمان ۲۴ ساعتمان به زمان اولیه برسد, می‌تواند باعث ایجاد اختلال شود و اگر دیرتر هم به نقطه ساعت ۲۴ برسیم خود مشکل ایجاد می‌کند.

این دکترای طب مکمل گفت: در سفرهای طولانی مدت هم به خاطر نوع نشستن در یک حالت چه از لحاظ اینکه سفر با قطاری باشد یا هواپیما هیچ فرقی ندارد و به دلیل اینکه از نظر زمانی به عقب یا جلو می‌رود بدن نمی‌تواند خود را تطابق دهد و به خاطر همین دچار بی‌خوابی موقتی می‌شوند و برای جبران این بی‌خوابی‌های موقتی مجبور هستند بدنشان را تنظیم کنند وگرنه دچار ناراحتی‌های اعصاب و ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.

زرافشار افزود: در پروازهایی که به سمت غرب می‌رود به طور متوسط هر روز ۹۲ دقیقه زمان می‌برد تا بدن تنظیم شود و در واقع اگر دیرتر تنظیم کنند بخواهند بخوابند می‌توانند سیستم بدنی شان را به همان حالت یعنی محلی که به سمت غرب رفتند.

وی بیان داشت: به عنوان مثال الان مبدامان ایران است به سمت غرب می روند می توانند بدنشان را به زمانی که آنجا هست مطابقت دهند چون غرب ساعتش از ما عقب تر است و با این چند دقیقه ها بتوانند در طول هفته یا در طول روز بتوانند خوابشان را تنظیم کنند می توانند به حالت اولیه برگردند. بنابراین از نظر طب ایرانی، همچنین طب اسلامی و حتی طب مدرن بالاخره مضر هست. چون سیستم معمولی و واقعی بدن افراد را از بین می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *