جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شعار «مرگ بر آل‌سعود» در القطیف

جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۸
کد مطلب: 295419
اهالی القطیف روز گذشته دو شهید خود را با سر دادن شعارهایی علیه حکومت آل‌سعود در عربستان و درخواست کناره‌گیری این خاندان از قدرت به خاک سپردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بعد از ظهر روز گذشته ده‌ها هزار نفر از اهالی منطقه «القطیف»‌، در شرق عربستان سعودی شهید «علی المحروس» و شهید «مرسی آل ربح» را در میان شعارهای ضد حکومتی علیه آل سعود به خاک سپرد.
 
تشییع پیکر این دو شهید عربستانی که به تظاهراتی علیه رژیم سعودی تبدیل شد، از مسجد «الإمام المهدی» در منطقه «الخویلدیه» آغاز شد و پس از گذر از منطقه «التوبی» در قبرستان «الخباقه» این منطقه پایان یافت و اهالی این منطقه شهید «علی المحروس» را در این مقبره به خاک سپردند.
 
اما اهالی منطقه «العوامیه» از توابع القطیف نیز ضمن شرکت در مراسم خاکسپاری شهید «مرسی آل ربح» در قبرستان این منطقه، مراسم خاکسپاری این شهید را به راهپیمایی علیه رژیم سعودی تبدیل کردند.
 
منابع حقوقی شرکت کننده در این مراسم تشییع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کردند: شرکت کنندگان در مراسم تشییع و خاکسپاری تصاویر شهدای منطقه القطیف و همچنین تصویر «آیت الله شیخ نمر باقر النمر»، روحانی برجسته عربستانی را در دست داشتند که نیروهای امنیتی سعودی سال گذشته وی را پس از هدف قرار دادن از ناحیه ران بازداشت کردند.
 
این منابع حقوقی عربستانی در ادامه توضیح دادند که شرکت‌ کنندگان در هر دو مراسم تشییع و خاکسپاری شعار «مرگ بر آل سعود» را سر داده و از مسئولان سعودی خواستار آزادی فوری آیت الله نمر شدند.
 
آنان در ادامه افزودند: تشییع کنندگان عربستانی همچنین با اعلام همبستگی با مردم بحرین و انقلاب آنها علیه رژیم آل خلیفه شعار «مرگ بر حمد» و «مرگ بر آل خلیفه» و «قضیه مردم عربستان و بحرین یکی است» را سر دادند.
 
در همین ارتباط «شیخ عباس السعید»، روحانی شیعی عربستانی در سخنانی ضمن درخواست از مردم عربستان جهت پاسداری از خون شهدای خویش، تعامل امنیتی حکومت سعودی با مردم این کشور که تنها خواهان حقوق بر حق و مشروع خویش هستند، را محکوم کرد.
 
شیخ السعید در سخنرانی خود از حکومت سعودی خواست در قضیه اعتراض‌های مردمی به جای تعامل سرکوبگرانه با مردم و روی آوردن به راه حل‌های امنیتی، زبان عقل و منطق و شنیدن به خواسته‌های مردمی را پیش بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *