جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تمجید وزیر کشور از کشتار پلیس مصر

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 404011
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر با حضور در نشست خبری ضمن اعلام کشته شدن ۲۳ نفر و زخمی شدن ۹۷ تن دیگر از تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات تقدیر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر از تلاش نیروهای امنیتی مصری و ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات مردمی تقدیر کرد.

شبکه خبری العربیه، گزارش داد که در اعتراض های شب گذشته دست کم ۲۳ نفر کشته و ۹۷ تن دیگر زخمی شدند.

وی همچنین مدعی شد که ممکن نیست نیروهای امنیتی پلیس در مرگ «شیماء الصباغ» عضو اتحاد مردمی سوسیالیست در خیابان طلعت حرب دست داشته باشند و در صورت چنین اقدامی وی به شخصه افراد خاطی را مجازات خواهد کرد.

محمد ابراهیم مدعی شد که نیروهای وزارت کشور مصر از امنیت مردم فقیر این کشور حمایت می کنند و پافشاری کرد که نیروهای پلیس مصر در چند روز گذشته تنها گاز اشک آور به همراه داشته و سلاحی حمل نکرده اند.

این در حالی است که حزب اتحاد مردمی سوسیالیست در بیانیه ای رسمی خبر داده بود که شیماء به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مصری کشته شده است.

تصاویری که از اعتراضات دو روز گذشته منتشر شده نشان می دهد که نیروهای امنیتی مصری با لباس شخصی به میان مردم رفته و دست به کشتار آنها زده اند.

خبرنگار شبکه بی بی سی جهانی نیز از مصر گزارش داده بود که نیروهای امنیتی مصری که با لباس شخصی در میان مردم حضور پیدا کرده بودند به آنها هشدار داده بودند که در صورت فیلم برداری، به سوی آنها تیراندازی خواهند کرد.

وی همچنین آزادی «علاء و جمال مبارک» فرزندان «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر را تأیید کرد و اعلام کرد که آنها روز دوشنبه (امروز) آزاد شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *