جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دردسر بمب‌افکنهای روس برای انگلیسی‌ها

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 404813
بمب‌افکن‌های نیروی هوایی روسیه با پرواز در حاشیه حریم هوایی انگلیس، خطوط هوایی این کشور و مسیر پروازی هواپیماهای آن از جمله هواپیماهای مسافری را مختل کردند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: "مانور هواپیماهای روسی بخشی از الگوی افزایش عملیات‌های خارج از محدوده این کشور است."

وزارت خارجه انگلیس خاطرنشان کرد، هواپیماهای نظامی روس که به حریم هوایی انگلیس نزدیک شدند، بمب‌افکن‌های مسیرهای طولانی از نوع توپولف تو- ۹۵ بودند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس تأکید کرد که این بمب‌افکن‌ها وارد حریم هوایی انگلیس نشدند بلکه بدون اطلاع سازمان امنیت هوایی انگلیس در حاشیه این مسیر از شمال تا جنوب پرواز کردند.

در همین حال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه جمعه،۱۰ بهمن ماه، اعلام کرد: روسیه برای حفظ برتری نظامی خود یک نیروی نظامی جدید موسوم به نیروهای حریم هوایی تشکیل می دهد.

وی در نشست شورای دفاعی که در مرکز دفاع ملی برگزار شد، گفت: روسیه برای رسیدن به این هدف نیروی هسته ای راهبردی خود را نیز تقویت خواهد کرد.

شویگو خاطر نشان کرد برنامه تجدید تسلیحاتی دولت روسیه تا سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد و مدرنترین تجهیزات نظامی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تسلیحات روسیه را تشکیل خواهند داد.

منابع انگلیسی اعلام کردند که بمب افکن های روس روز چهارشنبه، ۸بهمن ماه، برای نخستین‌بار مسیری طولانی به سمت جنوب را طی کرد‌ند و محافل نزدیک به دولت انگلیس، این حادثه را "نشانه پراهمیتی از تشدید تنش" در منطقه دانستند.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد جنگند‌ه‌های روس با اسکورت جت‌های ارتش انگلیس از منطقه دور شده‌اند.

به دنبال این حادثه دولت انگلیس الکساندر یاکوونکو، سفیر مسکو در لندن، را احضار کرد.

مقامات انگلیس اعلام کردند که بمب‌افکن‌های روس پیشتر نیز در سواحل اسکاتلند دیده شده بودند.

مقامات روسیه هنوز واکنشی در پاسخ به ادعاهای انگلیس نشان نداده اند.
https://jahannews.com/vdchzknkx23nv6d.tft2.html
jahannews.com/vdchzknkx23nv6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *