جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آفتاب شهر آفتاب هنوز پشت کوه مانده است!

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 424019
طرح‌های عمرانی و مدیریت شهری بسیاری در جنوب پایتخت به دست فراموشی سپرده شده‌اند.
آفتاب شهر آفتاب هنوز پشت کوه مانده است!
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند سالی است که از کلنگ‌زنی بوستانی ۱۸۰ هکتاری ایرانیان و بوستان دانش طبیعت در منطقه ۱۹ می گذرد اما پس از گذشت چند سال هنوز این بوستان به بهره‌برداری نرسیده است.

شهرداران و معاونان فنی و عمرانی و مدیریت شهری بسیاری در این چند سال آمده‌اند و رفته‌اند اما مسئولان شهر تهران و منطقه ۱۹ توپ را برای بهره برداری این بوستان به یکدیگر پاس می دهند.

براساس وعده‌های شهرداری تهران و منطقه ۱۹ در قسمتی از این بوستان ۱۸۰ هکتاری قرار بود تا نمادی از ایران با استفاده از آداب، سنت و رسوم اقوام مختلف ایران، شاعران، دانشمندان، فیلسوفان ، مشاهیر و ... ساخته شود تا شهروندان با آداب و سنت ایرانی آشنا شوند اما این موضوع همچنان وعده‌ ای بیش نبوده است و شهروندان تهرانی به ویژه منطقه۱۹ و مناطق همجوار این منطقه سالها باید در انتظار دیدن بوستانی باشند.

اما از بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان و دانش طبیعت که بگذریم می رسیم به بوستان آشنا و چندساله ولایت که فاز اول این بوستان با کمبود فضای سبز به بهره‌برداری رسید در صورتی که شهروندان از نبود فضای سبز در این بوستان رنج می برند.

خبرهای بسیاری در خصوص فاز دوم بوستان ولایت حاکی از اینکه قرار است این بوستان به طور ویژه و منحصر بفرد طراحی شود به گوش می‌رسد.

نظرات متفاوتی برای طراحی فاز دوم بوستان ولایت وجود دارد به طوری که مسئولان شهری وعده احداث فضای سبز متفاوت با فاز اول این بوستان در فاز دوم آن را بارها به شهروندان داده اند.

از بوستان ولایت که بگذریم به طرح عمرانی پایگاه پشتیبانی چند منظور مدیریت بحران که قرار بود در چند سال گذشته به بهره‌برداری برسد به میان می‌آید این پایگاه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در مرحله پیرفت فیزیکی ۷۰ درصدی متوقف و راکد مانده بود اما چندی پیش در خبری اعلام کردند که پایگاه پشتیبانی چند منظوره مدیریت بحران در مرحله ۹۰ درصدی است اما اینکه این پایگاه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد خود جای تامل و سوال بسیار دارد.

خبر طرح عمرانی شهر آفتاب نیز در سال ۹۳ در شهر تهران بحث داغ رسانه‌ و مسئولان بود که شهرداری منطقه ۱۹ در این باره می گوید طرح عمرانی شهر آفتاب در اختیار شهر تهران قرار دارد و هنوز این طرح در اختیار منطقه ۱۹ قرار نگرفته است.

طرح‌های عمرانی و مدیریت شهری بسیاری در منطقه ۱۹ در دست اجرا است و به صورت مستمر انجام می‌شود.

یکی دیگر از طرح‌هایی که به تازگی به طرح‌های عمرانی و مدیریت شهری منطقه ۱۹ پیوسته جمع‌آوری عوارضی تهران – قم و انتقال ترمینال‌های جنوب و غرب است که شهرداری این منطقه اعلام کرد سال‌های آینده این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

و اما در آخر پیگیر این طرح خواهیم شد و آن را زیر ذره‌بین قرار می دهیم تا ببینیم آیا این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و یا مانند طرح‌های دیگر به فراموشی سپرده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *