جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳
آخرین خبر از طرح سوال علی مطهری؛

سوال از رئیس جمهور محفلی شد

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 142210
طرح سوال از رئیس جمهور به صورت محفلی و در جلسه مشترک دولت مجلس مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جهان در جلسه روز سه شنبه 20 مهر طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس کلید خورد که در همان جلسه به امضای هشت نماینده مجلس رسید.

این طرح دارای چهار محور بود که اظهارات رئیس جمهور در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست، عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه و مساله عفاف و حجاب و اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی و عدم اجرای قانون اختصاص 2 میلیارد دلار به مترو از جمله محورهای آن بود.

این طرح توسط علی مطهری از حوزه انتخابیه تهران، تهیه شد که بعد از رسانه ای شدن، واکنش های مختلفی را در پی داشت.

برخی از نمایندگان مخالف این موضوع بوده اما در مقابل برخی دیگر از نمایندگان اصولگرا و همچنین نمایندگان اصلاح طلب مجلس از آن استقبال کردند.

عده ای از نمایندگان مجلس با مراجعه به نماینده طراح این طرح به وی توصیه کردند که طرح سوال از رئیس جمهور اگر چه قانونی و حق مجلس شورای اسلامی است اما در شرایط فعلی بازتاب بدی در عرصه بین المللی خواهد داشت و پیگیری این موضوع به صلاح نیست.

این نمایندگان از نماینده طراح طرح سوال از رئیس جمهور درخواست کردند تا این چهار سوال در جلسه مشترک مجلس و دولت که در هر فصل برگزار می شود، از سوی چهار نماینده از رئیس جمهور پرسیده شود و پاسخ ایشان را نمایندگان استماع کنند.

گفته می شود نمایندگان توافق کردند تا سوال از رئیس جمهور را به همین شکل پیگیری و از رسانه ای کردن آن خودداری کنند.

برای طرح سوال از رئیس جمهور حداقل یک چهارم نمایندگان یعنی 73 نماینده باید موافقت خود را اعلام و این طرح را امضا کنند.

طرح سوال از رئیس جمهور در 30 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی در هشت دوره مجلس سابقه نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما را به خدای شهیدان قسم که مشکلات مردم را به چالش بکشید نه همدیگر را !!!
Iran, Islamic Republic of
بایدهرشخص مسئول پاسخگوی مردم باشد وترس ازسئوال وجواب نداشته باشد مردم هم بهترین قاضی هستنداگرواقعا کسی برای مردم به ویژه مردم مسلمان ایران کارمی کند
Iran, Islamic Republic of
چقدر کار خوبی کردند اینطوری جنجال به پا نمیشه و هم نمایندگان و هم البته خیلی از مردم به جواب سوالهایشان می رسند.
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها لطفا پیگیری کنند که ما متوجه شویم که بالاخره رییس جمهور به سوال نمایندگان چه جوابی خواهد داد؟
Iran, Islamic Republic of
آیا در این محفل رییس جمهور الزام به پاسخگویی پیدا می کند یا اینکه می تواند بی توجه باشد؟
Iran, Islamic Republic of
این 4 سوال واقعا سوالهای مهمی هستند که چه در صحن علنی مجلس و چه در جلسه محفلی حتما باید از رییس جمهور پرسیده شود و او نیز باید پاسخگو باشد و نهایتا پاسخ های ایشان به گوش مردم رسانده شود
Iran, Islamic Republic of
لطفا جواب رییس جمهور را رسانه ای کنید تا ما هم مطلع شویم.
Iran, Islamic Republic of
جواب رییس جمهور معلوم است حمایت از سخنان مشایی و پافشاری بر حرفهای گذشته اش.بی خود عمر خود را تلف نکنید.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این نمایندگان ،نماینده مردم هستند و یا نماینده دولت!علنی باید در صحن مجلس از رییس جمهور سوال کرد .چون این سوالها و شبه ها در ذهن مردم باعث دلسردیشان از دولت شده است.
Iran, Islamic Republic of
هم طرح های موافق و هم طرح های مخالفی که آقای مطهری از خود نشان می دهند هر دو باعث تعجب در خیلی ها می شوند
باز خدا خیرشان دهد که اینبار مصالح مملکت را بیشتر از بیان صرف انتقادات در نظر گرفتند
ممنون
Iran, Islamic Republic of
سوال از رئیس جمهوری اگر به جا و درست باشد، خوب و مثمر ثمر است ولی اگر بخواهد به منظور تسویه حسابهای شخصی و باندی و گروهی باشد، نه تنها خوب نیست بلکه بسیار بد و مضر است.
همه ما طراح این سوالات یعنی آقای مطهری را می شناسیم. ایشان از ابتدای فتنه سال گذشته ضمن انتقادهای بیجا از دولت و شخص رئیس جمهور و به چالش کشیدن انتخابات، عملا خط و خطوط خود را مشخص کرده اند. به واقع جای حق و ناحق را عوض نموده و به جای اینکه از فتنه گران برائت بجوید، به رئیس جمهور منتخب 25 میلیون ایرانی توهین های فراوانی نموده است که همه اینها باید از سوی قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم پیگیری و حکم مقتضی اجرا گردد.
ظاهرا آقای مطهری این بار نیز می خواهد توپ را در زمین دولت و شخص رئیس جمهور بیندازد، غافل از اینکه نه مجلس جای تسویه حساب های شخصی است و نه رئیس جمهور محترم یک شخص عادی است. سوال از رئیس جمهور در این زمان حساس یعنی زیر سوال بردن تمام زحمات چندین ساله انقلاب و نظام. زیر سوال بردن سیاست خارجی نظام که با اقتدار رئیس جمهور محترم در صحنه های مختلف از جمله سازمان ملل و سفر به لبنان به اثبات رسیده است. یعنی مخالفت با دستور اکید مقام عظمای ولایت مبنی بر وحدت بین تمامی ارکان نظام. یعنی دهن کجی به 25 میلیون ایرانی که با تمام وجود به رئیس جمهور خود رای داده و ایشان را لایق خدمتگزاری به نظام و مردم می دانند.
آقای مطهری و کسانی که ایشان را تحریک به طرح چنین شبهه هایی در فضای کنونی جامعه می نمایند توجه داشته باشند که در این مقطع حساس هر گونه شبهه افکنی و ایجاد بی نظمی در جامعه خلاف شرع و قانون و نص صریح فرامین رهبر معظم انقلاب بوده و باید فردای قیامت به خاطر این بی بصیرتی جوابگوی خونهای پاک شهیدان و ملت غیور ایران باشند.
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی دانشگاه تهران بودم . اونهم الهیات . دوست داشتم فقط یک نفر از کسانی که خواننده مطلب هستند یکبار می آمدند و سر کلاس طراح این طرح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران می نشستند تا بینند میزان سواد جناب آقای مطهری ..... چقدر است. یه نفر مرد هم پیدا نمی شه لا اقل یکبار از نحوه مدرک دکتری گرفتن آقای مطهری سوال کنه؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه سوالی ؟؟؟ فقط احمدی نژاد رو مظلوم گیرآوردید؟؟؟