جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اکران بدون سانسورفیلم هالیودی بامجوزارشاد!

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 112114
عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت: در حال حاضر در تهران مراكزي وجود دارند كه از وزارت ارشاد مجوز رسمي گرفته‌اند و به صورت قانوني آخرين فيلم‌هاي هاليوودي را بدون سانسور اكران و عرضه مي‌كنند و ما از آنها بي‌خبريم.

به گزارش مركز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين محمد خسروپناه، در آيين تجليل از استادان برتر و دانشجويان نمونه دانشگاه معارف اسلامي قم، با طرح اين سؤال كه اگر امروز شهيد مطهري در ميان ما بود، چه مي‌كرد، بيان داشت: شهيد مطهري به دليل اين كه عالمي زمان‌شناس بود، بر اساس نيازهاي جامعه گام برمي‌داشت و با جريان‌هاي فرهنگي ضد اسلام به مبارزه مي‌پرداخت.

وي با برشمردن جريان‌هاي فرهنگي فعال در مبارزه با اسلام، خاطرنشان كرد: جريان نخست، جرياني ادبي است كه ادبيات ضد فرهنگ اسلامي را ترويج مي‌كند.

خسروپناه، با اشاره به نقد كتاب ادبي شاملو توسط استاد شهيد مطهري تصريح كرد: امروز هزاران شاملوي ديگر وجود دارند، ولي كسي توجهي به آنها ندارد.

وي جريان فعال فرهنگي دوم در ضديت با فرهنگ اسلامي را سينما دانست و عنوان كرد: فيلم‌هايي كه در دهه‌هاي اخير ساخته شده، يا در مورد انسان شهوت‌گراست، يا در مورد انسان عصباني كه هردوي اينها با فرهنگ اسلام در تضاد است ولي متأسفانه كسي براي پاسخ به آنها اقدام نكرده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آخرين فيلم اكران شده در هاليوود بيان داشت: پيام اصلي اين فيلم امريكايي كه جايزه اسكار را نيز از آن خود كرد اين بود كه اسلام تروريست‌پرور است؛ در اين فيلم، سربازان آمريكايي حاضر در كشور عراق را انسان‌هاي از جان گذشته‌اي معرفي مي‌كند كه در راه اصلاح عراق به سختي افتاده‌اند و در كنار آن مسلماناني را نشان مي‌دهد كه در حال كشتن آدم‌هاي بي‌گناه هستند.

وي هشدار داد: در حال حاضر در تهران مراكزي وجود دارند كه از وزارت ارشاد مجوز رسمي گرفته‌اند و به صورت قانوني آخرين فيلم‌هاي هاليوودي را بدون سانسور اكران و عرضه مي‌كنند و ما از آنها بي‌خبريم.

خسروپناه با اشاره به فيلم‌هاي تهمينه ميلاني كارگردان سينما و تلويزيون گفت: فيلم‌هاي اين كارگردان همه در رديف تفكرات فمنيستي است، آخرين فيلم تهمينه ميلاني كه فيلم «تسويه حساب» باشد در دولت نهم مجوز نگرفت، اما متأسفانه در دولت دهم به آن مجوز داده شد.

وي با انتقاد از وزارت ارشاد در عمل نكردن به وظايف خود گفت: به وزارت ارشاد مي‌گوييم چرا در دولت نهم مجوز اين فيلم داده نمي‌شود، ولي در دولت دهم مجاز مي‌شود و در جواب مي‌گويند ما شاخص‌هاي مشخصي نداريم، بايد پرسيد كه چه كسي بايد بنشيند و اين شاخص‌ها را تعريف كند و به حق بايد گفت جاي شهيد مطهري در اين عرصه‌‌ها بسيار خالي است.

اين استاد حوزه، موسيقي را هم يكي ديگر از ابزار جنگ فرهنگي دشمن برشمرد و خاطرنشان كرد: امروزه رواج موسيقي‌هاي پاپ و راك در حالي در مملكت بيداد مي‌كند كه بعضي از آنها گرايش به نيهليسمي دارند كه بسيار خطرناك است و علاوه بر آن مفهومي ضد اسلامي را باخود حمل مي‌كنند.

وي با انتقاد از نگاه سنتي بعضي از روحانيون به مقوله موسيقي مدرن گفت: نمي‌توان بازهم با فتواي اينكه موسيقي و غنا حرام است در مقابل اين هجمه عظيم فرهنگي دشمن، ايستاد و براي رفع اين مشكل بايد با استدلال‌هاي علمي و منطقي در رد آن كوشيد.

خسروپناه، با اشاره به رواج شيطان‌پرستي در جامعه ما گفت: متأسفانه دليل عمده گرايش به شيطان‌پرستي در جامعه عدم آگاهي گروندگان به اين فرقه بوده و رسالت عالمان ما در اين خصوص بسيار سنگين است.

وي خاطرنشان كرد: اگر علماي ما تنها انحرافات فرقه شيطان‌پرستي را بيان كنند، بزرگ‌ترين نقد را انجام داده‌اند و نبايد مانند گذشته تنها به اين جمله كه بعضي جوان‌ها گرفتار شيطان‌پرستي نشوند، با آن مبارزه كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *