جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

زنگ خطر گسترش سرطان در کشور

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 382610
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه امروزه کشور با فاجعه زیست محیطی مانند پسماندها، زباله‌ها و آب‌های زیرزمینی ناسالم روبرو است، گفت: متاسفانه ترکیب آب‌های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در کشور رقم خواهد زد.
به گزارش جهان؛ محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با تایید آمار و ارقام ارایه شده درمورد رشد سرطان در کشور، افزود:‌ اینکه در گروه‌های سنی مختلف، شاهد شیوع بیماری‌های سرطانی و انواع مختلف این بیماری هستیم جای تامل و تعمق دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: آمار و ارقام منتشرشده نشان‌دهنده فراگیر شدن بیماری سرطان در کشور است که می‌تواند زنگ خطر جدی برای کشور محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علت شیوع بیماری‌های سرطانی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه امروزه کشور با فاجعه زیست محیطی مانند پسماندها، زباله‌ها و آب‌های زیرزمینی ناسالم مانند شیرابه‌ها روبرو است به گونه‌ای که ادغام آب‌های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در کشور رقم خواهد زد.

قربانی با انتقاد از اینکه اخیرا استفاده از آب فاضلاب در مزارع کشاورزی جنوب تهران فاجعه زیست محیطی را رقم زده است، یادآور شد: البته برای بهبود این وضعیت گام‌های خوبی برداشته شد که لازم است با تلاش‌های پی‌درپی از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.

وی به دلایل دیگر بروز و شیوع سرطان در کشور اشاره کرد و افزود: ذرات معلق در هوا، سوخت‌های غیراستاندارد بنزین و استاندارد نبودن اتومبیل ها و موادغذایی غیراستاندارد از مشکلات و گرفتاری هایی است که موجب بروز و گسترش سرطان می‌شود البته مصرف زیاد دخانیات نیز یکی از علل شیوع سرطان است.

قربانی به نقش مصرف دخانیات در افزایش سرطان به ویژه سرطان ریه پرداخت و گفت: فراکسیون دخانیات مجلس ورود خوبی به بحث مصرف مواد مخدر داشته و جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار کرده است که حال درصدد هستیم تا برای کنترل مصرف نشست‌های دیگری را برگزار کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش سرطان در کشور نظارت جدی بر استانداردهای خوردروها است، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرد سال باید نظارت جدی بر استانداردهای خوردرو و همچنین سوخت خودروها صورت گیرد تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنگ خطر !
ما در گرمسار زندگی میکنیم. متاسفانه شب ها کارخانه جات شهرک صنعتی که در مسیر باد ورودی به گرمسار هم قرار دارند اقدام به برداشتن فیلترها به دلیل قیمت بالای آن ها میکنند تا به حال بارها به سازمان محیط زیست و حتی رئیس محترم آن ایمیل زده ایم و پیگیری کرده ایم در روزنامه های محلی درج کرده ایم ولی هیچ اقدامی صورت نمیگیرد. مسولان محترم یک نگاهی به تعداد افرادی که این روزها در شهر بر اثر سرطان جان خود رو از دست داده اند و یا درگیر آن هستند بیندازند.
وجودنيتريت ونيترات بيش حداستاندارددرمحصولات كشاورزي كه به شدت دراثراستقاده بيش ازحد سم وكود افزايش يافته وعدم كنترل مواد شميايي در محصولات كشاورزي درايران ازعلل شيوع سرطان درايران است.