جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

افزودنیهای فلزی بنزین وارداتی برای خودرو مخرب است

بنزین های وارداتی نه تنها یورو ۴ نبودند بلکه یورو ۲ را هم نداشتند
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 392916
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از گزارش نهادهای نظارتی به مجلس در مورد واردات بنزین های غیر استاندارد پس از خرداد ماه و تا آبان ماه سال جاری خبر داد.
افزودنیهای فلزی بنزین وارداتی برای خودرو مخرب است
به گزارش جهان، مسعود میر کاظمی در گفتگو با مهر در خصوص واردات بنزین در دولت یازدهم گفت: بنزین های وارداتی تا تیرماه نه تنها دارای استانداردهای یورو ۴ نبودند بلکه استانداردهای یورو ۲ را هم نداشتند.

نماینده مردم تهران افزود: افزودنی های فلزی موجود در این بنزین ها برای خودروها بسیار مخرب هستند حتی اجازه توزیع این نوع بنزین ها را در کشورهای اروپایی نمی دهند.

وزیر اسبق نفت این نوع بنزین ها را از نوع پاتیلی خواند و گفت: این نوع بنزین ها دارای کمترین کیفیت می باشند.

وی با اشاره به اظهارات سازمان محیط زیست و وزارت نفت مبنی بر اینکه همزمان با واردات بنزین آلودگی هوا نیز کاهش یافته است، گفت: پس از آنکه اسناد مبنی بر تخلف دولت در واردات بنزین یورو ۲ منتشر شد وزارت نفت اظهارات گذشته خود را پس گرفت و اعلام کرد که از خرداد ماه بنزین یورو ۴ وارد کرده است در حالی که گزارش های دستگاه های نظارتی حاکی از آن است که حتی بعد از خرداد ماه هم محموله های بنزینی وارد کشور شده است که دارای استانداردهای یورو ۴ نمی باشد.

وی تصریح کرد: نمی دانم پشت پرده واردات بنزین چه کسانی هستند و چه منفعت هایی دارند که به راحتی به مردم دروغ می گویند.

وی با اشاره به بررسی موضوع تخلفات وزارت نفت در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این موضوع در کمیسیون بررسی شده اما هنوز گزارش آن برای صحن علنی مجلس آماده نشده است باید وزارت نفت و سازمان محیط زیست به عنوان متخلف به قوه قضاییه معرفی شوند.

میرکاظمی همچنین درخصوص اظهارات اخیر رئیس کمیسیون انرژی مبنی بر سالم بودن بنزین های وارداتی گفت: ایشان نظر شخصی شان را مطرح کردند و نظر رسمی کمیسیون مبنی بر عدم دارا بودن استانداردهای لازم در بنزین های وارداتی پیش از این اعلام شده بود.

به گزارش مهر چندی پیش گزارشی منتشر شد که براساس آن بنزین های وارداتی دارای استانداردهای یورو ۴ نبودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعیده
ازقوه قضائیه برخوردقاطع و بی اغماض با ابتکار وزنگنه را خواستاریم