شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

استقرار ۴ رایزن تجاری ایران در اروپا

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 358617
مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با بیان این که ۱۷ دفتر جدید رایزن بازرگانی در کشورهای خارجی ایجاد می‌شود، گفت: این دفاتر بازرگانی در ۴ کشور اروپایی نیز ایجاد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید زادبوم مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت امروز در حاشیه چهارمین نشست رایزنان بازرگانی، صنعت و معدن ایران در کشورهای خارجی به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار دیپلمات تجاری در دنیا فعالیت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز برای حضور پر‌رنگ‌تر در بازارهای هدف و افزایش مبادلات خارجی سعی دارد، تا تعداد رایزنان بازرگانی را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند مسائل اقتصادی خود را توسط کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در هر کشور پیگیری کند، افزود: ولی رایزن بازرگانی در هر کشور می‌تواند ارتباط پررنگ‌تری با بخش خصوصی هر منطقه و ارزیابی بازار داشته باشد.

زادبوم گفت: در حال حاضر ۱۳ رایزن بازرگانی در کشورهای ونزوئلا، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، هند، ترکیه، افغانستان، عمان، الجزایر، امارات، چین و لبنان فعالیت می‌کنند و بناست طی یکی دو سال آینده این تعداد را به ۳۰ رایزن افزایش دهیم.

به گفته این مسئول در سازمان توسعه و تجارت ۴ کشور اروپایی مانند آلمان، اسپانیا، ایتالیا و صربستان در شمار کشورهایی هستند که رایزن اقتصادی ایران در آنجا مستقر خواهد شد و کره جنوبی و اندونزی نیز از کشورهای مهمی هستند که برای افزایش مبادلات تجاری در فهرست کشورهای مقصد رایزنان بازرگانی قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه برخی کشورها بازارهای بکر و پتانسیل تجاری خوبی دارند، اما از آنها غفلت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: کشوری مانند ویتنام بازار هدف خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود که تا به حال از آن غافل بوده‌ایم و با استقرار رایزن بازرگانی در این کشورها زمینه‌ فعالیت اقتصادی را شناسایی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *