جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برندگان جایزه نوبل پزشکی مشخص شدند

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 448419
سه پزشک ایرلندی، ژاپنی و چینی به طور مشترک به خاطر موفقیت در یافتن داروهای جدید درمان نوعی از بیمارهای انگلی موفق به کسب جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۵ میلادی شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،  جایزه نوبل پزشکی امسال به طور مشترک به سه دانشمند به خاطر فعالیت و تحقیق بر بیماری‌های انگلی اهدا شد.
 
به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان ان» بخشی از این جایزه به «ویلیام کمپبل» از ایرلند و  « ساتوشی اومورا» از ژاپن به خاطر یافتن داروی جدید درمان عفونت‌های ناشی از انگل کرم های گرد اهدا شد.
 
بر این اساس، بخش دیگر این جایزه نیز به دانشمندی از چین به نام  «یویو  تو » به خاطر استفاده از داروهای گیاهی برای یافتن عامل جدید ضد مالاریا اهدا شد.
 
موسسه کارلینسکا در سوئد که هر ساله جایزه نوبل پزشکی یا روانشناسی را اهدا می‌کند ، امروز (دوشنبه) در این زمینه اعلام کرد: «بیماری‌های انگلی بر فقیرترین جوامع جهان اثر گذاشته و مانعی بر مسیر سلامتی و تندرستی انسان است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *