جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
امام جمعه صباشهر:

ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 458715
امام جمعه صباشهر در جمع هنرمندان شهرستان شهریار گفت: ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی موحدی‌نیا در خصوص اینکه گفته می‌شود ائمه جمعه شهرستان شهریار با اجرای کنسرت مخالف هستند، ضمن تشریح جایگاه موسیقی در اسلام، اظهار کرد: ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند.
 
امام جمعه صباشهر با ذکر این نکته که هرکس بگوید موسیقی حرام است معنای واژه موسیقی را متوجه نیست، بیان کرد: روضه‌خوانی دارای موسیقی است که اگر درست استفاده نشود آن روضه نیست، قرآن دارای موسیقی خاصی است که اگر آن موسیقی خاص قرآن رعایت نشود آن قرائت، قرائت نیست، در طبیعت صدای بلبل و پرندگان و باد و آب دارای موسیقی است و کنسرت نیز در اصل اجرای موسیقی در ملاء عام است.
 
وی یکی از بارزترین و ارزشمندترین اعجازهای قرآن را موسیقی قرآن دانست و گفت: آیات قرآن برای هر بخش موسیقی خاص خود را دارد و اگر روزی تمامی اساتید موسیقی جمع شوند، نمی‌توانند ایرادی به موسیقی آن وارد کنند و اگر دقیق نگاه شود، خود این می‌تواند عاملی برای ایمان آوردن به قرآن باشد.
 
موحدی‌نیا تصریح کرد: نمی‌توانیم، بگوییم موسیقی حرام است، در کنسرت که اجرای موسیقی در ملاء عام است اگر شاخص‌ها رعایت نشود روحانیت وظیفه تبیین احکام دینی را دارد چراکه در صورت اختلاط، عدم وجود امنیت اخلاقی مشکل ایجاد می‌شود و آثار مخربی دارد.
 
 امام جمعه صباشهر در پایان متذکر شد: طرح چنین سئوال‌هایی نشانه آزادی است و ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند.
https://jahannews.com/vdchz6nkm23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdchz6nkm23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين اگرها كجا رعايت مي شود ؟
ح
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کند!