سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

دولت فردی کاردان را معرفی کند

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 376310
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی پس از استیضاح فرجی دانا گفت: امیدواریم دولت فردی کاردان را برای وزارت علوم معرفی کند.
به گزارش جهان، بیژن نوباوه امروز در گفت‌وگو با فارس در اسلامشهر اظهار داشت: متاسفانه در ماه‌های اخیر و پس از رای اعتمادی که مجلس به آقای فرجی‌دانا داد، شاهد رفتارهایی در عملکرد مدیریت این وزارتخانه بودیم که هرگز به مصلحت نظام و جامعه دانشگاهی کشور نبود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نواقص وزیر سابق علوم این بود که از سوی برخی افراد مسئله‌دار و فتنه‌گر هدایت می‌شد و آنها اجازه داشتند که در امور مختلف دانشگاه‌ها و وزارت علوم نقش‌آفرینی منفی کنند.

این نماینده مجلس افزود: از سوی دیگر افراد مومن و انقلابی و اساتید برجسته علمی و چهره‌های ممتاز دانشگاهی در ماه‌های اخیر حذف شده‌اند که این امر ضربه سختی به بدنه دانشگاه‌های ما بود.

نوباوه بیان داشت: پس از آنکه این شرایط را دیدیم، بارها و در جلسات مختلف و با دعوت از وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه و حتی مدیران ارشد دولت، نظرات و دغدغه‌های خود را بیان کرده و تلاش کردیم که دولت این روند را اصلاح کند.

وی ادامه داد: متاسفانه نه تنها مدیریت غلط در وزارت علوم اصلاح نشد، بلکه شاهد بودیم که برخی به عمد تلاش دارند که وزارت علوم را به چالش کشیده و فضای دانشگاه‌ها را مسموم کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمی‌خواستیم از ابزار نظارتی مانند استیضاح استفاده کرده و اگر قصد سیاسی‌‌کاری داشتیم، از ابتدا به وزیر علوم رای اعتماد نمی‌دادیم.

نوباوه اظهار داشت: به هر حال مجلس با هدف کمک به دولت و رفع نواقص اقدام به استیضاح وزیر علوم کرد و امروز انتظار داریم که رئیس جمهوری مدیری کارآمد و آشنا به شرایط حساس وزارت علوم را برای این سمت به مجلس معرفی کند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر دولت چنین فردی را معرفی کند، با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس روبه‌رو خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باش تا صبح دولتت بدمد