چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

لبخند بورس به مذاکرات هسته‌ای

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 436115
بورس اوراق بهادار تهران در هفته جاری دو روی متفاوت از خود نشان داد؛ ابتدا با کاهش و سپس افزایش مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا بر این اساس بورس تهران که بعد از توافق هسته‌ای گرفتار نزول شده بود بعد از هفت روز افت پیاپی به روند نزولی خود پایان داد و با تاخیر یک هفته ای به توافق هسته ای لبخند زد.

بنابراین بورس تهران در هفته گذشته به اخبار ورود هیات های خارجی به کشور واکنش مثبت نشان داد و از روز سه شنبه به خصوص چهارشنبه وارد فاز مثبت شد با این حال بورس تهران در هفته گذشته افت ۱.۳ درصدی شاخص را تجربه کرد.

کارشناسان معتقدند رکود تورمی اقتصاد، کمبود نقدینگی، بی اعتمادی سهامداران و نیز ابهامات موجود در صنایع بورسی سهامداران را در لاک احتیاط فرو برده و عامل ریزش های اخیر بورس شده است اما به زودی روند اصلاحی بورس متوقف شده و بازار سرمایه به مدار صعودی خود بر می گردد.

با این حال در هفته معاملاتی گذشته شاخص بورس تهران ۸۶۳ واحد افت کرد و از کانال ۶۷ هزار و ۶۴۳ واحدی به کانال ۶۶ هزار و ۷۸۰ واحد رسید. با این اتفاق از میزان بازدهی سهامداران دو درصد دیگر کاسته شد و میزان بازدهی آنها به ۶.۸ درصد رسید.

همچنین روند کاهشی بورس در ابتدای هفته گذشته موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد؛ به طوری که ارزش و حجم سهام معامله شده به ترتیب ۲۸ و ۳۷ درصد افت کرد و در مجموع ۲۵۳۷ میلیون سهم به ارزش ۴۹۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

اما آغاز روند صعودی بورس موجب افزایش ۷۸ درصدی دفعات معامله و ۸۰ درصدی تعداد خریداران در هفته مورد گزارش شد؛ به طوری که رغبت سهامداران به خرید سهم منجر به رسیدن تعداد خریداران به ۵۴ هزار نفر شد.
https://jahannews.com/vdchz-nkm23nxzd.tft2.html
jahannews.com/vdchz-nkm23nxzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *