سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱

اهتزاز پرچم داعش در زندان لبنان+تصاویر

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 401339
تعدادی از زندانیان در رومیه در اعتراض به اقدامات امنیتی نگهبانان مبادرت به شورش و آتش زدن وسایل داخل زندان کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، افراطی‌ها و سلفی‌های زندانی در زندان رومیه لبنان روز دوشنبه دست به شورش زده و بخشی‌هایی از این زندان را آتش زدند.


نیروی امنیت داخلی (پلیس) لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که شورش در زندان رومیه پایان یافت و اوضاع امنیتی آن تحت کنترل است.

تلویزیون الجدید لبنان اعلام کرد که نیروهای امنیت داخلی لبنان صبح امروز در جریان بازرسی روزانه بند ویژه نگهداری زندانیان تکفیری در زندان رومیه ناگهان با اعتراض آن‌ها مواجه شدند. تکفیری ها پس از این درگیری‌ها پرچم داعش را به اهتزاز درآوردند.


برهمین اساس زندانیان تکفیری مبادرت به آتش زدن وسایل خود کرده که در نتیجه دود آن از خارج زندان قابل مشاهده بود.

«نهاد مشنوق» وزیر کشور لبنان درباره علت بازرسی امروز نیروهای امنیتی این کشور از زندان رومیه گفت: زندانیان زندان رومیه و عاملان داعش که در انفجار روز گذشته در محله جبل محسن طرابلس دست داشتند با یکدیگر در تماس تلفنی بوده‌اند.

در بیانیه روز دوشنبه پلیس لبنان آمده است: تعدادی از زندانیان در رومیه در اعتراض به اقدامات امنیتی نگهبانان مبادرت به شورش و آتش زدن وسایل داخل زندان کردند.


در این بیانیه خاطرنشان شده است که به هیچ یک از زندانیان و نگهبانان آسیبی نرسیده است.

نگهبانان زندان رومیه در چارچوب یک طرح مبادرت به جست‌و‌جوی وسایل زندانیان برای یافتن اقلام ممنوعه کردند که با اعتراض شدید زندانیان مواجه شدند.

نیروهای امنیتی و ارتش لبنان، تدابیر شدید امنیتی در اطراف زندان رومینه و به عمق ۲ کیلومتر اتخاذ کرده‌اند.

تردد خودرو‌ها در بزرگراه منتهی به زندان رومیه لبنان بسیار کند و ترافیک سنگین است و نیروهای امنیتی از ورود آن‌ها به محیط زندان جلوگیری می‌کنند.



گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهة النصرة بار‌ها تهدید کرده‌اند که قصد حمله انتحاری به زندان رومیه را دارند تا زندانیان وابسته به این گروه‌ها را فراری دهند.

برخی ناظران از زندان رومیه به عنوان هتلی برای زندانیان تکفیری یاد می‌کنند که از همه امکانات ارتباطی با خارج از زندان برخوردار و بسیاری از عملیات‌های تروریستی انتحاری را هدایت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
Iran, Islamic Republic of
آقا اینارو باهم اعدام کنن بره تاخیال همه راحت بشه