جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
توهین دانشگاه آمریکایی به مسلمان جهان؛

سلمان‌رشدی مدرس روزنامه‌نگاران نیویورکی

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 431534
دانشگاه نیویورک در اقدامی که نشان از دشمنی آشکار آمریکا با جهان اسلام دارد از نویسنده کتاب توهین آمیز «آیات شیطانی» برای تدریس دعوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دانشگاه نیویورک در اقدامی که نشان از بی حرمتی به عقاید مسلمانان جهان دارد از «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» دعوت کرد تا برای ۵ سال آینده در دانشکده روزنامه نگاری این دانشگاه به تدریس مشغول شود.

در یادآوری شخصیت سلمان رشدی همین بس که بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، در حکم تاریخی خود در بیست و پنجم بهمن سال ۱۳۶۷ وی را مرتد و محکوم به اعدام معرفی کرد.

جالب آنکه دانشگاه نیویورک از وی که با اهانت به پیغمبر اسلام (ص) احساسات مسلمان را جریحه دار کرده است به عنوان نویسنده ای ارزشمند یاد کرده که قرار است از سپتامبر امسال با پیوستن به جمع اساتید موسسه روزنامه نگاری «آرتور ال کارتر» به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشاوره ارائه دهد.

در ایمیلی که به عنوان معارفه برای این مؤسسه ارسال شده سلمان رشدی نویسنده ای صاحب نام در عرصه هنر معرفی می شود که تا کنون موفق به دریافت جوایز ادبی مهمی شده و از ۶ دانشگاه اروپایی و البته ۶ دانشگاه آمریکایی موفق به اخذ دکترای افتخاری شده است!

دانشگاه نیویورک در ادامه بازی واشنگتن که زشتی توهین به مقدسات اسلام را با الفاظی چون دفاع از ارزشهای دموکراتیک و آزادی بیان می پوشاند، از سلمان رشدی که زمانی بدترین توهین ها را به شخصیت والای پیامبر اسلام کرد، به عنوان الگویی بارز برای روزنامه نگاران یاد کرده و با تکیه بر همین ادعای واهی از همه نویسندگان صاحب ذوق نیوریورکی دعوت می کند تا در مراسم معارفه وی حاضر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *