جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

مقایسه قیمت پیامک‌ها در ایران

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 373133
از ابتدای سال جاری تمام اپراتورهای تلفن همراه تغییراتی در تعرفه‌های خود داشته‌اند و حال این سوال مطرح می‌شود که با تعرفه‌های جدید خدمات کدام اپراتور مقرون به صرفه‌تر است؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اپراتول اول یا همان همراه اول از اردیبهشت ماه امسال تعرفه‌های خود را تغییر داده است که البته این تغییرات تنها به تماس‌ها مربوط بوده و قیمت پیامک‌های آن تغییری نکرده است. در حال حاضر در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول هر پیامک فارسی ۸۹ ریال و هر پیامک لاتین ۲۲۲ ریال قیمت دارد.

پیام‌های چند رسانه‌ای (mms) این سیم کارت‌ها هم تا سقف ۳۰۰ کیلوبایت مجاز بوده و هزینه آن ۵۰۰ ریال است. در میان سیم‌کارت‌های اعتباری نیز هر پیامک فارسی ۱۰۶ ریال و هر پیامک انگلیسی ۲۶۴ ریال هزینه به دنبال دارد.

همچنین برای هر پیام چند رسانه‌ای نیز در سیم کارت‌های اعتباری همراه اول به ازای هر ۵۰ کیلوبایت ۵۰۰ ریال هزینه محسوب می‌شود و امکان ارسال mms تا سقف ۱۰۰ کیلوبایت مجاز است.

ایرانسل

در اپراتور دوم یا ایرانسل در سیم‌کارت‌های دائمی هر پیامک فارسی ۸۹ ریال و هر پیامک لاتین ۱۶۰ ریال محاسبه می‌شود. پیامک چند رسانه‌ای نیز دراین سیم‌کارت‌ها ۳۲۰ ریال قیمت دارد.

اما در سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل که بخش عمده‌ای از سیم‌کارت‌های اپراتور دوم را تشکیل می‌دهند به تازگی قیمت‌ها تغییر کرده و نرخ ارسال هر پیامک فارسی و لاتین به ترتیب ۱۰۵ و ۱۹۹ ریال رسیده است. هزینه ارسال پیام چند رسانه‌ای نیز دراین سیم‌کارت‌ها ۱۹۹ ریال است.

رایتل و تالیا

اما اپراتور سوم یا رایتل که آن هم به تازگی در تعرفه‌های خود تغییراتی ایجاد کرده در حال حاضر در سیم‌کارت‌های دائمی خود هزینه هر پیامک فارسی و لاتین را به ترتیب ۸۹ و ۲۲۰ ریال اعمال می کند و برای ارسال هر پیام چند رسانه‌ای نیز تعرفه‌ای ۴۰۰ ریالی به ازای ۳۰۰ کیلوبایت در نظر گرفته است.

در سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور سوم‌ها هر پیام فارسی و لاتین به ترتیب ۸۹ و ۲۲۰ ریال اعمال می‌شود و هزینه پیام چند رسانه‌ای این سیم کارت‌ها نیز همانند سیم کارت‌های دائمی و رایتل است. سیم کارت‌ دیتای رایتل نیز برای هر پیامک فارسی و لاتین به ترتیب ۸۹ و ۲۲۰ ریال هزینه به دنبال دارد. مشترکان تالیا نیز برای هر پیامک فارسی و لاتین ملزم به پرداخت ۱۶۰ ریال هزینه هستند.

جداول زیر به ترتیب هزینه پیامک سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در تمام اپراتورها را نشان می‌دهد:

سیم کارت‌های دائمی

 

زبان پیامک همراه اول (ریال) ایرانسل (ریال) رایتل (ریال)
فارسی 89 89 89
لاتین 222 160 220

سیم کارت‌های اعتباری

 

زبان پیامک همراه اول ایرانسل رایتل
تالیا فارسی 106 105
89 160 لاتین 264
199 220 160

 

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *