جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۵۲

فرم دریافت یارانه نقدی فاز دوم +تصویر

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 353333
همزمان با نزدیک شدن به آغاز ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، فرم اعلام نیاز برای دریافت یارانه نقدی منتشر شد.
فرم دریافت یارانه نقدی فاز دوم +تصویر
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها قرار است از بیستم فروردین ماه ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از طریق سامانه مدیریت حساب خانوار به آدرس اینترنتی www.refahi.ir و همچنین توسط مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آغاز شود.

با نزدیک شدن به روزهای ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها سایت رفاهی را به منظور بروزرسانی و انجام پاره ای از تغییرات مسدود کرده و بناست از سه شنبه ۱۹ فروردین ماه این سایت مجدداً با تغییرات اعمال شده بازگشایی شود.

در این تغییرات دولت نام سامانه مدیریت حساب خانوار را به سامانه اعلام نیاز برای دریافت یارانه نقدی تغییر داده است بر همین اساس مردم برای ثبت نام دریافت یارانه نقدی باید بعد از بازگشایی سایت رفاهی در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

بعد از تکمیل صفحه نخست سامانه اعلام نیاز دریافت یارانه نقدی مردم باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند؛ در صفحه نخست دولت به مردم متذکر شده است که اگرمشخص شود اطلاعات نادرستی در فرم ها اظهار شده به موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابریارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می گیرد.

همچنین در بند دیگری از سامانه مردم باید تایید کنند که اطلاعاتی را که در فرمهای تقاضای یارانه نقدی درج می کنند می تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانکها و موسسسه های مالی قرار گیرد.

براساس این گزارش، روز گذشته خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری درباره کف درآمدی تعیین شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که دولت در این طرح مردم را به ۵ گروه دسته بندی کرده و حداقل کف درآمدی این گروه‌ها ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۲.۵ میلیون تومان است.

بعد از انتشار این خبر رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیات دیگری از کف درآمدی را تشریح و اعلام کرد: در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است، ۵ سقف درآمدی را مشخص کردیم که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر از ۶۰۰هزار تومان، ۶۰۰هزار تا یک میلیون تومان، یک‌میلیون تا ۲میلیون تومان، ۲میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالاتر از دو و نیم میلیون تومان که همه اینها مشخص است و لحاظ می‌شود.

برهمین اساس مردم باید در هنگام تکمیل فرم خوداظهاری سطح درآمدی خود را از بین ۵ گروه تعریف شده انتخاب و تایید کنند که در کدام یک از گروهای کمتر از ۶۰۰ هزار تومان، از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان، از یک تا ۲ میلیون تومان، از ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان و بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان در ماه قرار دارند.

گفتنی است که در فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی دولت تاکید کرده که منظور از سطح درآمد خانوار، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستقلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و مواد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است.

دولت به مردم متذکر شده است که باید سطح درآمد خانوار با دارایی‌های آن خانوار همخوانی داشته باشد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000353/nf00353333-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000353/nf00353333-2.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تکلیف کسانی که تازه تشکیل خانواده داده اند چیست؟
خب، تا حالا که خودشون حساب یارانه جدا نداشتند که بتوانند وارد یاست شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
اينها دنبال اين هستند كه قبلي ها را هم حذف كنند بعد شما به دنبال آن هستيد نون خور اضافي درست كنيد
Canada
دوستان یارانه نگیرید تا پولشو بدیم به تولید کننده ها و صاحبان کارخانجات که مستمند هستند!!! قیمتها رو آزاد کردیم، اسم سوبسید رو به یارانه عوض کردیم، سوبسید رو بخش بر ده قسمت میکنیم. پنج قسمتش رو بین ۵ دهک فقیر تقسیم میکنیم که چاره ای نداریم، پنج قسمت باقیمانده پنج دهک بالا رو جایزه میدیم به تولید کننده ها و صاحبان کارخانجات که مستمند هستند و پس فردا برای بچه هاشون کاخ و ویلا میسازند و با اینکارشون کار آفرینی میکنند در جامعه!!! به این میگن تدبیر!
علی
بله ما که تازه ازدواج کردیم چه کنیم؟
سایت رفاهی که اصلا باز نمیشه.
آیا میشه یه شماره حسابی که داریم را در سایت بزنیم یا باید حسابی باز کنیم؟!
مبارکه علی آقا؛ این همه میای و میری و نظر میدی شیرینی نمیدی؛ یارانه هم می خوای برادر؟!
مهدی
United Arab Emirates
شما باید از قبل حساب داشته باشید اگر حسابی دارید که به اون یارانه واریز میشده میشه
مهدی
United Arab Emirates
این طرح هم مشکل قانونی داره هم شرعی وقتی یه شخص که درامدش 1میلیون با شخصی که همون 1 میلون میگیره و ذوتا بچه داره دوتاشون بین 600 تا یک میلون قرار میگیرن اولین مشکل قانونیش چون باید اونی که دوتا بچه داره درامدش تقسیم به چهار بشه چون 4نفرن و سطح درامدیش زیر 600 میشه نه اینکه بگن سطح درامدت یک میلونه
مشل شرعیش هم اینه که جای اسلام گفته درامد زن باید به مرد داده بشه تا پول اب برق گاز بنزین بده وظیفه مرد که هزینه های زندگی تامین کنه
صفحه آخر زیر رو بخون.فکر کنم بعدا می شه.
از همین نحوه چینش سوالات و نوع و تعداد سووالات مشخصه که این مثل سبد کالا یه رسوایی دیگه میشه برای دولت.
سحر
لطفا سوالات کسایی که جدیدا تشکیل خانواده دادند و جواب بدین تکلیف چیه؟ثبت نام این افراد به چه صورت خواهد بود؟یا ماها هم جز اقشار پردآمد هستیم که دولت خودش ما هارو بنا به صلاح خودش از یارانه حذف میکنه...
رضا
دلت از طریق این فرم می خواهد اطلاعات دارایی های مردم را داشته باشد.
محمد
به به از حفظ کرامت انسانی! آقای روحانی، حفظ کرامت انسانها که میگفتی همین بود؟ باید مردم برای دریافت حقشان از بیت المال علنا اعلام گدایی و نیازمند بودن بکنند؟
نمی خواد از آن حرف های مگو بزنید که بعضی ها خجل شوند، ملت همه از این گدا پنداری شما خجل شدند. شماهایی که دولت های قبل را به گدا پروری متهم می کردید.
روحانی، واقعا مچکریم!
علي
Iran, Islamic Republic of
من از اول امسال بيكار شدم درآمد سال 92 به چه درد من ميخوره؟
وقتي الان خودم بكشم نصف اون درآمد را نخواهم داشت
یعنی فقط حقوق سرپرست خانوار را بزنیم یا مثلا حقوق پسر و همسر خانواده را باهاش جمع بزنیم؟
باید جمع درآمد خانوار را بزنی یعنی خودت و همسرت و بچههایت اگر درآمدی دارند . درامدت هم شامل حقوق کار اول و کار دوم و اگر سپرده ای در بانک داری و اگر سود سهام داری یا کرایه خانه ای میگیریو هرچی درآمد داری آنهم خالص دریافتی.اگر کرایه خانه بگیری و جای دیگری بدی فقط آنکه میگیری برایت جزو درامدت حساب میشه و هیچ کاری با کرایه ای که میدهی ندارند .
بله دیگه اون روز هم سایت رو میبندن و ثبت نام نکردن هم به معنی انصراف از دریافت یارانه است
United States
بابا اینکه بدتر از قبلیه
همه رو نیازمند کرده !
اندیشه
خدایا این چه بساطی است ؟ افزایش حقوق: 20درصد ، تورم : بالای 30درصد ؛ ازطرفی افزایش حامل های بنزین ، در برابرش : حذف یارانه ها .
اندیشه
ببخشید ؛ اشتباه نوشتم ؛ منظورم افزایش حامل های سوخت و انرژی بود .
این کار یعنی این که لازم نیست صرفه جویی کنید و با وام و هزار بدبختی خانه و ماشینی تهیه کنید ؛ لازم نیست زیاد تحصیل کنید و دکتر و مهندس شوید و حقوقتان بالا برود چرا که در آینده کسی از شما حمایت نمی کند باید با خوشگذرانی و مسافرت های خارجی و ... آس و پاس شوید تا ما با یارانه و ... از شما حمایت کنیم .
احسان
میانگین مجموع درآمد همه اعضای خانوار یعنی چی؟ یعنی مجموع درآمد ماهانه اعضای خانوار تقسیم بر تعداد اعضا؟
منظور اینه؟ یعنی بعد خانوار در این عبارت تاثیر داره؟
کارمند
حالا کسی که همسر کارمند دارد و فرزندانش را با فرستادن به مهد کودک و ... هزار گرفتاری بزرگ کرده است جریمه اش این است که از دریافت یارانه محروم شود ؟
چه جوری میشه با صرفه جویی خونه خرید به ما هم یاد بدید!
معلم
این فرم پر از نقص و اشکال است :
1-" الف" و" ب "هر دو در تهران زندگی می کردند وهر کدام یک آپارتمان داشتند . "الف "به شهرستان می آید و با فروش همان یک آپارتمان 3 خانه در شهرستان می خرد و حالا از دریافت یارانه محروم می شود در حالی که" ب" یارانه اش را می گیرد .
2- الف و ب شرایط مالی یکسانی دارند اما الف پیر و مریض است ، ب جوان وسالم که می تواند با دست و پا کردن شغل دوم و سوم گلیمش را ازآب بیرون بکشد .
3- الف و ب شرایط مالی یکسانی داشتند ، ب تصمیم می گیرد با خوشگذرانی و مسافرت های خارجی و... پول هایش را خرج کند حالا به عنوان جایزه ، یارانه می گیرد .
4-ب ده ها هکتار باغ و زمین بدون سند و سالی 500 میلیون درآمد دارد که جایی هم ثبت نمی شود . الف دو تا آپارتمان دارد با قیمت یک بیستم املاک الف .ب یارانه می گیرد الف نه .
5-طلاهای همسر ب چند برابر املاک و دارایی الف ارزش دارد .
6- بیچاره همسر الف کارمند است 30 سال کار مداوم ، بیمار و پیرش کرده است ، فرزندانش با سختی و در واقع با بی مادری بزرگ شده اند حالا می گویند یارانه اش را باید به ب بدهد .
7-الف و ب هر دو مغازه دارند ب پول پارو می کند و الف مگس می پراند .
8-الف ، پول پدر و مادراز کار افتاده اش را به نام خودش در بانک گذاشته است از سود و سرمایه ا ش کوچکترین سهمی ندارد .ب پولش را با واسطه در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده است ؛ کسی هم از آن خبر ندارد .
9- فرزندان الف دم بخت و در شرف ازدواج هستند . هزینه فرزندان ب در حد خرید پفک و بستنی است .
10- الف ، 4 واحد آپارتمان در شهر ی کوچک ( مثل شهر سرخه زادگاه آقای روحانی ) دارد که جمعا 100 میلیون قیمت دارد و هرقدر هم تلاش و التماس می کند مشتری پیدا نمی کند . "ب" یک آپارتمان در شمال تهران دارد هر موقع اراده کند یک میلیارد تومان می فروشد .
عالی بود معلم جان
احسنت به این دقت نظر
عالی بود
علی
معلم عزیز مرحبا به این تحلیلی که کردید ولی کو گوش شنوا.بی عدالتی که شاخ و دم ندارد .بی عدالتی یعنی همین.........
علی
یارانه اسفند مارو ندادند.
دستمون هم به هیج جا بند نیست!!!
هیچ کجا پاسخگو نیست.
خیر آبادی
شانس آوردی حداقل شب عید لقمه حرام به زن و بچهات ندادی
واقعا متاسفم
اینجا ایران است
United Kingdom
يادش به خير عمو محمود ميگفت تا پول ما به ازاي هدفمندي به حساب مردم واريز نشه كسي حق نداره چيزي رو گران كنه عملا هم ثابت كرد تا پول رو به حساب مردم نميريخت چيزي رو گرون نكرد.اين آقايون تدبير و اميد و كليد! كه هم برق و گاز و گرون كردن چيزي به مردم ندادن . انشاءالله با اين برنامه هاي آقايان از جمله : بخشنامه جلوگيري از تبديل وضعيت نيروهاي پيمانكاري(برده داري) به قرار دادي به قصد انتقام از دولت قبلي وجلوگيري از سر و سامان و ارتقا يافتن نيروهاي تبديل وضعيت شده به قصد انتقام از دولت قبلي و اين وضعيت سبد كالا كه خيليها محروم و خيليها ناقص گرفتن و توهين به شان مردم و بي كفايتي مديريتي در توزيع اين سبد و وضعيت توزيع يارانه ها دستشان بيشتر رو خواهد شد.
م - ک
اگر قرار باشه یارانه ندهند خب اشکالی نداره دوباره برگردیم به عقب قیمت بنزین را 100 تومانی کنند مگه مردم چه توقعی دارند
کارمند نهاد
Finland
اقای روحانی دست مریضا
Iran, Islamic Republic of
یادم از حرفهای روحانی افتاد در قبل از انتخابات که میگفت: من میخواهم کرامت انسانی را به مردم ایران برگردانم.
این است دولت راستگویان
Iran, Islamic Republic of
دیگه حالا اونهایی که به این دولت رأی دادن بردارن تا دستشون نسوزه.این از برکات تدبیر و امید زیادی هست.
Iran, Islamic Republic of
وقتی این صحبت در مجلس شد که از یارانه انصراف بدهند هیچکدام از نمایند گان جرات نکردن بگویند مااولیش هستیم که انصراف می دهیم تامردم هم اقدام کنند.بعد چه توقعی از مردم دارید
hldv
عجب......!
r
مش رجب
shsabnam
هرچی میکشیم از بی عرضگی خودمونه وقتی سر سبد کالا این همه نامردی شد هیشکی صداش درنیومد الانم همه فقط بلدن تو سایت ها حرف بزنن اهای حق گرفتنی کیا حاضرن برن حقشون رو بگیرن چرا مردم با اعتراض به رفتارهای غیر فرهنگی وزرا ناعدالتی یارانه ها شکایت نمیکنن 22بهمن امروزه
خدا به خیر بگذرونه پروژه جدید شروع شد.. ولی جالبه که هرکار احمدی نژاد را که زیر سوال می بردن حالا خودشون دارن انجام میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پدر بنده فوت شده اند و سند خانه به اسم ایشان است. خانه ما در منظقه محروم است. من برادر ناتنی هم دارم از پدر مشترک هستیم ولی از مادر خیر. الان ما مبلغی را به عنوان اجاره به برادرهای ناتنی خود می دهیم تا در همان خانه بمانیم و حتی فامیل و همسایه هم از این موضوع اطلاع ندارند. من اگر بگویم که رسیدی یا اجاره نامه ای تنظیم کنند خانه رو می فروشند و با ده میلیون تومان ما را اجاره نشین میکنند. اقای رییس جمهور آبرویم را چه کنم. حقوق شهروندی همین بود که اسرار خانوادگی را بدانی؟؟؟؟
مثل داستان سبد كالا هزر ويك ايراد دارد . ترا خدا با آبروي مردم بازي نكنيد . اول خودتون مسئله را حلاجي كنيد ودر يك استان ويا حتي در يك شهر كوچك آزمايشي اجرا شود و پس از رفع نقايص در كل كشور اجرا شود.
حسین سلیم پور
دستتون درد نکنه . این کار باعث می شه اختلاف طبقاطی تا حدودی کم بشه
پرويز احراري
سلام
اگر كسي در جامعه اسلامي درخواست كمك وهمكاري داشته باشد و مسولين بخوانند و بدانند كه اين قضيه وجود دارد وكاري نكنند انگار قتل نفس انجام دادند
با توجه به اينكه من شامل روز اول هستم
وخانواده ام اينجانب را ترك كردند و طلاقي در كار نيست و به هيج وجهي تمايل به برگشت به كاانون خانواده ندارد
والان هم شامل يارانه نيستند
ايا من ميتوانم يارانه انها را دريافت نمايم
ضمنا هيچگونه اطلاعات اماري از قبيل شماره كد ملي خودش وپسرم ندارم
بايد چگونه مشگلم را حل كنم
وواقعا محتاج به اين مبلغ دارم
چون منبع دارمد ثابتي ندارم
و در سختي وفلاكتي بسر ميبرم كه ادامه زندگي برايم مشگل است
وخانواده خودم حق قانوني وارثي من نميدهند

ميدانم ميخوانيد و پشت گوش خواهيد انداخت
بايد ديد چگونه مسئله من را حل خواهيد كرد
البته اميد ي ندارم ولي درخواست خودم را مطرح ميكنم
اميدم بخدا هست وخواهد بود
موفق باشيد
پرتوی
سلام میشود الان یارانه ار جدا کرد از سرپرست قبلی ؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سرپرست خانوار هستند وبیکارند ودر آمدشان صفر است در فرممشخص نشده
bina
سلام
با این وضعیت اینترنت باید امکان ویرایش اطلاعات وجود داشته باشد
ممنونم
رحمان گویلی
می خاهم ثبت نام یارانه کنم
جعفرقلی
برادر من 45تومان دردی دوا نمیکنه.اقاجان وضع رو بحالت اول برگردونن یارانه رو ندن.فاجعه اقتصادی در راه..............
جابر حسن زاده خواجه بلاغ
پیامک اس ام اس برایم نیامده چکار کنم .