سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

برنز بهنام اسبقی قطعی شد

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 383637
تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم مردان ایران با راهیابی به جمع چهار نفر پایانی مدال برنز خود دربازیهای آسیایی اینچئون را قطعی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا ، در سومین روز مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۸- کیلوگرم مردان بهنام اسبقی مقابل " فادی بخازی" از لبنان پیروز شد و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی ،مدال برنز خود در این بازیها را قطعی کرد.

اسبقی در دور اول استراحت داشت، در دور دوم نماینده ویتنام را شکست داد.

در راند اول این مبارزه در همان لحظات ابتدایی اسبقی دو ضربه پشت سر هم زد و دو بر صفر جلو افتاد، این راند با ضربات هر دو مبارز ادامه یافت ولی امتیازی برای هیچ کدام در پی نداشت و راند اول با همین نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.

در راند دوم هم اسبقی چندین ضربه زد و دو امتیاز دیگر گرفت و نتیجه چهار بر صفر شد. او البته چندین بار هم حریف را به بیرون از شیاپ چانگ انداخت و باعث شد حریف اخطار بگیرد. وی بازهم حملات خوبی انجام داد و یک ضربه سه امتیازی دیگر گرفت و نتیجه در پایان راند دوم ۷ بر صفر شد.

در راند سوم اسبقی مبارزه را کنترل کرد و چندین دفاع خوب داشت. البته روی ضد حملات هم کار خود را انجام می داد و یک امتیاز دیگر گرفت تا کار ۸ بر صفر شود.اسبقی یک امتیاز دیگر گرفت و کار ۹ بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید.

اسبقی برای رسیدن به فینال باید با نماینده قزاقستان روبه رو شد.

ملی پوش تکواندوی ایران قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳ مکزیک و قهرمانی آسیا در ۲۰۱۴ ازبکستان را در کارنامه دارد.

امروز (پنج شنبه) تکواندوی ایران یک نماینده هم در بخش بانوان داشت که شکرانه ایزدی در وزن ۶۷- کیلوگرم با شکست در راند طلایی برابر نماینده ماکائو از دور مسابقات حذف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *