شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴

توجه رهبر ما به فرهنگ با این همه مشغله، جای تقدیر فراوان دارد

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 353838
محمدعلی باشه آهنگر گفت: وقتی می‌بینم که رهبری علاوه بر همه مشغله‌های خود که طبیعی هم هست، به موضوع و مقوله فرهنگ و سینما نیز توجه می‌کنند نشان از این دارد که این حوزه حساس از دغدغه‌های ایشان محسوب می شود.
توجه رهبر ما به فرهنگ با این همه مشغله، جای تقدیر فراوان دارد
به گزارش جهان، محمدعلی باشه آهنگر به نسیم گفت: در خصوص شعار سال ۹۳ که رهبری فرمودند؛ ایشان پیشتر نیز در مورد تهاجم فرهنگی هشدار داده بودند. در حقیقت ایشان بیش از یک دهه است که در مورد تهاجم فرهنگی و لزوم جدی گرفتن این امر هشدار داده بودند.

وی افزود: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ جهادی باید وسیعتر در حوزه فرهنگ فعالیت کنیم. در حقیقت اخلاق فرهنگی باید در تمام مناسبات ما در جامعه رعایت شود. در این بین فقط سینما نیست که در این محدوده قرار می گیرد.

باشه آهنگر ادامه داد: اگر دولتیان و مجلسیان بر این اهمیت واقف بودند هیچگاه بودجه فرهنگ را کم نمی کردند. اما با توجه به تورم ۳۵ درصدی فروردین ماه و کاهش ۸ درصدی بودجه فرهنگ در سال ۹۳ با کمبود بودجه فرهنگی روبرو خواهیم بود که این موضوع مشکل ساز است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سینما نیز باید به سمت ساخت فیلمهای استاندارد برویم زیرا در حال حاضر استاندارد جهانی در فیلمسازی ما رعایت نمی شود و از آن طرف نیز فیلمسازی در جهان از استانداردی مشخص برخوردار است.

این کارگردان تصریح کرد: سینمای کشور باید اخلاق مدار باشد و به صورت غیر مستقیم و نه شعارگونه روح و فرهنگ مقاومت را زنده نگاه دارد. زیرا کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و اگر فرهنگ مآبانه با این موضوع برخورد نکنیم آسیب می بینیم.

باشه آهنگر یادآور شد: وقتی می بینم که رهبری علاوه بر همه مشغله های خود که طبیعی هم هست، به موضوع و مقوله فرهنگ و سینما نیز توجه می کنند نشان از این دارد که این حوزه حساس از دغدغه های ایشان محسوب می شود.

وی در پایان گفت: جای تشکر و قدردانی فراوان دارد که ایشان به این بخش از فرهنگ که سینما است توجه خاصی دارند. خصوصا اینکه به سینمای دفاع مقدس هم توجه و تاکید خاصی دارند. البته این توجه ایشان به حوزه سینما موجب می شود تا کار ما سینماگران هم حساس تر و سخت تر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *