يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تحریف پرونده هسته‌ای در کتاب حسن روحانی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 223733
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتشار کتاب خاطرات حسن روحانی پیرامون مذاکرات هسته‌ای، گفت: واقعیت‌ها در این کتاب گزینشی انتخاب شده که این امر نوعی تحریف محسوب می‌شود.
به گزارش جهان مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به انتشار کتاب اخیر حسن روحانی که پیرامون پرونده هسته‌ای کشورمان به طور محدود منتشر شده است، اظهار داشت: موضوع هسته‌ای کشورمان یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعات بعد از انقلاب بوده و این اهمیت تاکنون نیز ادامه دارد.

فضائلی با بیان اینکه تدوین یک کتاب درباره پرونده هسته‌‌ای کشورمان حساسیت و ابعاد متنوعی دارد گفت: اگر به این حساسیت‌ها توجه نشود این امر مشکل‌ساز خواهد شد چرا که این موضوع هنوز هم ادامه دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شاید نوشتن کتابی مربوط به پرونده هسته‌ای نتواند همه حقیقت این موضوع را بیان کند و موجب ناقص شدن بحث و در عین حال موجب بهره‌برداری شود؛ از این رو مشخص نیست آیا آقای حسن روحانی انتشار این کتاب را با مراجع ذی‌ربط هماهنگ کرده است یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه تاریخ‌نگاری و تدوین مراحل پرونده هسته‌ای کشورمان ضروری است و از این جهت این کتاب ارزشمند محسوب می‌شود، تصریح کرد: توافقنامه‌ پاریس که در این کتاب ذکر شده یکی از نقاط عطف پرونده‌ هسته‌ای کشورمان است اما همه اتفاقات آن توسط حسن روحانی ذکر نشده است و به نظر می‌رسد چنین کاری به دلیل مغایرت این مسئله با منافع کشور یا منافع تیم وی بوده است.

فضائلی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم کتابی بنویسیم که انتشار بخشی از آن به هر دلیلی منع دارد، نوشتن منجر به تحریف می‌شود، افزود: بنابراین کسی که برای مطالعه ماجرای پرونده هسته‌ای ایران به این کتاب مراجعه کند با همه آنچه اتفاق افتاده آشنا نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه برخی نقاط کلیدی در این کتاب از قلم افتاده است، خاطرنشان کرد:‌ این امر به اعتبار کار انجام شده لطمه می‌زند و مرجعیت و منبع بودن این کتاب را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان کسی که موضوع هسته‌ای را دنبال کرده‌ام، این کتاب را منبع کاملی برای بحث هسته‌ای نمی‌دانم و معتقدم کلیت آن فقط برای کسی که در جریان این پرونده بوده مفید است.

فضائلی یادآور شد: بنده فقط درباره آنچه از این کتاب خوانده‌ام قضاوت می‌کنم و بر همین اساس معتقدم واقعیت‌ها در این کتاب گزینشی انتخاب شده و این نوعی تحریف است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: کارشناسان رسانه ‌نیز معتقدند آن موضوعاتی که در کتاب‌ها و رسانه‌ها مطرح نمی‌شود، مهم‌تر از آن چیزی است که بیان می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *