پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
گزارش كامل جهان از درگيري هاي ديروز دانشگاه تهران

اهانت و سكه پراكني به دختران محجبه دردانشگاه تهران

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 82323
اهانت و سكه پراكني به دختران محجبه دردانشگاه تهران

به گزا ش جهان نيوز در روزهاي اخير با توجه به فرا رسيدن روز 16 آذر و حضور هوشمندانه دانشجويان در خنثي نمودن توطئه دشمن متاسفانه شاهد اقدامات هتاكانه اي بوديم تا با به جوش آوردن غيرت و احساسات دانشجويان انقلابي زمينه شروع اغتشاشات را فراهم آورند كه با هوشمندي و درايت دانشجويان اين توطئه نيز ناكام ماند.

اما روز گذشته (شنبه) برخی حامیان مهندس موسوی در دانشگاه تهران با سر دادن شعارهای تند علیه نظام، مواضع قبلی خود را تکرار کردند.

21 آذر پرديس هنرهاي زيبا- آغاز تجمع غيرقانوني:

گروهي از دانشجویان در مقابل دفتر رييس پرديس هنرهاي زيبا تجمع نموده و نسبت به استعفاي رييس پرديس اعتراض می کنند. با حضور رئیس مستعفی در جمع دانشجویان معترض، که با تشويق دانشجویان مواجه شد، شعارهايي بر عليه مسئولين دانشگاه كه مبدل به مسئولين نظام و ارزشهاي انقلاب مي شود سر داده شد و حبيبي با دست تكان دادن و لبخند دانشجویان هتاک را همراهی کرد.

در ادامه حبيبي از دانشجويان مي خواهد كه به داخل سالن شهيد آويني بروند تا در تجمعي غير قانوني در آنجا سخنراني كند كه اين برنامه با حضور فعالانه اعضاي انجمن اسلامي پرديس به تجمعي غيرقانوني و تريبون آزاد تبديل و با شعارهايي بر عليه مسئولين عالي رتبه نظام همراه مي گردد.

اداره جلسه را انجمن اسلامي بر عهده گرفته و حسين ... تحت عنوان دبير انجمن اسلامي به عنوان اولين سخنران پشت تريبون قرار مي گيرد و به توهين علني به رييس دانشگاه تهران ، بسيج دانشجويي و مسئولين عالي رتبه نظام مي پردازد.

پس از وي دكتر حبيبي پشت تريبون قرار مي گيرد و ضمن تشكر از حمايت افراد حاضر دليل استعفاي خود را حمايت از دانشجويان معترض در روزهاي اخير اعلام مي كند كه با شعارهاي موهن و ضد ارزشي حاضرين همراه مي شود و حبيبي نه تنها سعي در كنترل اوضاع و بيان واقعيات ندارد بلكه به تشويق جمع جهت پافشاري در حركتهاي اين چنيني مي نمايد.

پس از وي 5 نفر از افرادي كه به گفته دانشجويان چند ساليست دانشگاه تهران را ترك كرده اند و جزو دانشجويان محسوب نمي شوند پشت تريبون قرار گرفته و با هتاكي نسبت به آرمانهاي انقلاب و مسئولين عالي رتبه نظام در حضور مسئولين پرديس هنرهاي زيبا از فرهاد رهبر مي خواهد استعفا داده و جاي خود را به زهرا رهنورد بدهد. كه با سوت و كف دانشجويان و تاييد مسئولين حاضر در سالن مواجه مي شوند.

بر اساس گزارش جهان در ادامه مسئول بسيج دانشجويي فرصت مي خواهد تا بتواند از اين تريبون آزاد استفاده كند كه با هتاكي و تمسخر حاميان موسوي مواجه و با سكه مورد اصابت قرار مي گيرد. در اين هنگام يكي از دانشجويان دختر محجبه كه در جلسه حاضر بود وقتي با اهانتهاي مكرر حاضرين نسبت به ارزشهاي انقلاب و رهبري مواجه مي شود پشت تريبون مي رود كه افراد حاضر يك صدا فرياد مي زنند دانشجو نيست و در نهايت اين دختر دانشجو با نشان دادن كارت دانشجويي خود پاسخ جمع هتاك را مي دهد. اما در مقابل با پرتاب سكه هتك حرمت شده و مورد تمسخر قرار مي گيرد.

جالب آنكه دكتر حبيبي رييس مستعفي پرديس كه هنوز استعفايش پذيرفته نشده و از دفتر رياست به جمع دانشجويان پيوسته بود در كنار معاون پشتيباني اش عزت الله تقي زاده با لبخند و تكان دادن دست جمع را همراهي و كارهايشان را تائيد مي كند.

پس از تجمع غيرقانوني با حضور رييس پرديس در داخل سالن آمفي تئاتر حاضرين با سر دادن شعارهايي بر عليه مسئولين عالي رتبه نظام به صحن دانشگاه آمده و با در دست داشتن تصاوير آقای منتظري به تجمع مي پردازند. در این هنگام زهرا رهنورد با حضور در بين دانشجویان معترض، دقايقي با آنها سخن می گوید و بلافاصله صحنه را ترك مي كند در ادامه دانشجویان هتاک به سوي سردر دانشگاه رفته و شعارهاي هتاكانه خود را تكرار مي كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *