شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

علت معرفی‌نشدن سرپرست دانشگاه‌شریف

جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 369732
برخی می‌گویند وزیر علوم با کاندید شدن مسعود نیلی که در سمت مشاور اقتصادی رئیس جمهور است مخالفت کرده و در حال حاضر تنها یک گزینه را در اختیار دارد و به همین علت نام سرپرست دانشگاه را معرفی نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، چندی پیش کمیته تعیین ریاست دانشگاه صنعتی شریف برای تعیین گزینه‌های واجد شرایط و اعلام آن به وزیرعلوم تشکیل شد و با اعلام شرایطی به بررسی گزینه‌های مورد نظر پرداخت.

داشتن ده سال سابقه کار و ۲ سال فعالیت به عنوان معاون دانشگاه یا رئیس دانشکده فعال از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای گزینه‌های ریاست دانشگاه صنعتی شریف بود.

قرار شد در روز چهارم تیرماه کمیته تعیین ریاست دانشگاه و اعضای شورای دانشگاه جلسه‌ای برگزار کرده و نام گزینه‌های نهایی را مطرح کنند.

در این جلسه پس از رای گیری از اعضا، فتوحی و نیلی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان گزینه‌های مدنظر تعیین شده و قرار شد این گزینه‌ها به وزیر علوم معرفی شوند تا وزیر نام سرپرست دانشگاه را از بین این دو گزینه اعلام کند.

از روز چهارم تیرماه حدود دو هفته می‌گذرد ولی هنوز وزیر علوم گزینه نهایی را اعلام نکرده است.

البته شایعات مختلفی در رابطه با تاخیر اعلام نام سرپرست دانشگاه شریف وجود دارد.

برخی می‌گویند وزیر علوم با کاندید شدن مسعود نیلی که در سمت مشاور اقتصادی رئیس جمهور است مخالفت کرده و در حال حاضر تنها یک گزینه را در اختیار دارد و به همین علت نام سرپرست دانشگاه را معرفی نکرده است.

برخی نیز می‌گویند با توجه به دغدغه وزیر علوم در مجلس در رابطه با طرح استیضاح، اعلام نام سرپرست دانشگاه شریف به تاخیر افتاده است.

با توجه به شایعات مختلف پیرامون تاخیر نام سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، علت آن را از مسئولان جویا شدیم.

* ممکن است استعلام از نهادها به طول انجامیده باشد

سعید سهراب‌پور عضو کمیته تعیین ریاست دانشگاه شریف به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: این مسئله که مسعود نیلی به دلیل سمت دیگرش نتواند جزء کاندیداها باشد درست نیست، ما نام دو گزینه را به وزیر علوم معرفی کردیم و وزیر نام آن‌ها را برای استعلام به نهادها فرستاده است و منتظر نتیجه استعلام است.

وی افزود: ممکن است اعلام نتیجه استعلام به طول انجامیده باشد.

سهراب‌پور گفت: برای تعیین کاندیدهای ریاست دانشگاه شریف گزینه‌های کمی داشتیم و برخی اعضای هیات علمی این کار دشوار را نمی‌پذیرفتند.

* وزارت علوم به جمع‌بندی نرسیده است

غلامحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در رابطه با ریاست دانشگاه شریف هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی افزود: علت خاصی برای تاخیر در تعیین ریاست دانشگاه مطرح نیست و پس از جمع‌بندی نام سرپرست دانشگاه اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *