جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸

واکنش حداد به سخنان خبرساز هاشمی/ توصیه برادرانه به احمدی‌نژاد/ تذکر درباره گرانی‌ها

جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب: 217433
مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص تفاوت دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 با گذشته گفت: فضای قبل از شروع مذاکرات این دور در مقایسه با قبل آرام تر است و زبان دو طرف کمی نرم تر شده و با یک زبان محترمانه و ملایم تری موضع گیری می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل شامگاه پنج شنبه در برنامه دیروز، امروز فردا با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم همه مردم و مسئولان را دلگرم کرد، گفت: این انتخابات نشاط روحی را در همه پدید آورد و عزم و اراده برای شروع سال جدید را در همه مسئولان ایجاد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کردید آرایتان نسبت به دور هشتم رشد پیدا کند، گفت: این انتخابات نه تنها دشمنان را غافلگیر کرد بلکه صادقانه بگویم من را هم غافلگیر کرد و به هیچ اندازه چنین حضور چشمگیری را پیش بینی نمی کردیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اطمینان دارم اگر انتخابات مجلس نهم با این نظم و آرامش برگزار نمی شد دست نمایندگان کشورمان در مذاکره با کشورهای 1+5 پر نبود. یعنی هنگامیکه نمایندگان ایران روز شنبه در شهر استانبول مقابل گروه 1+5 می نشینند نمایندگان ملتی هستند که در این دنیا قانون خود را به دست خودشان می نویسند.

حداد عادل در خصوص تفاوت این دور مذاکرات ایران و 1+5 با گذشته گفت: فضای قبل از شروع مذاکرات این دور در مقایسه با قبل آرام تر است و زبان دو طرف کمی نرم تر شده و با یک زبان محترمانه و ملایم تری موضع گیری می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گرانی های اخیر در کشور گفت: معتقدم در این زمینه توضیح کاملی از سوی مسئولان اقتصادی کشور لازم است چرا که کشور هم اکنون در دوران پرتنش افزایش روز به روز قیمت دلار و سکه نیست و ثبات حاکم شده است.

حداد عادل به تعامل ضعیف دولت و مجلس اشاره و گفت: در حال حاضر جو حاکم بر روابط دولت و مجلس جو مطلوبی نیست و متاسفانه وقت مجلس و دولت صرف پیدا کردن یک راه حل مشترک برای حل مشکلات مردم نمی شود.

وی با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس بعد از انتخابات مجلس با طرح سوال از رئیس جمهور و بعد از سال 91 با طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تحت الشعاع قرار گرفت، اظهار داشت: وجود این گونه فضاها میان مجلس و دولت موجب می شود خیلی کم دو طرف فرصت پیدا کنند برای رفع گرانی همفکری کنند و این یعنی فضا موجود نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در راستای تعامل برنامه های خود را برای مجلس توضیح دهد، گفت: به طور مثال در موضوع افزایش 28 هزار تومانی مبلغ یارانه ها در دور دوم اجرای این طرح نمایندگان از این موضوع خبر نداشتند و اخبار آن را از رسانه ها شنیدند و متاسفانه تعاملی نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اخبار از استیضاح وزیر کار گفت: تعامل و پیگیری های پشت صحنه از اواسط هفته جاری وجود داشت و حتی شنیدم جلسه 13 ساعته برای بررسی امور مربوط به این موضوع تشکیل شده و بعضی از نمایندگان سعی کردند گره را با دست باز کنند نه با دندان اما به نتیجه ای نرسیدند و ممکن است این استیضاح در هفته آینده برگزار شود.

حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص موضع گیری اخیر یکی از مسئولان سابق کشور در مورد رابطه با آمریکا گفت: فکر نمی کنم بعد از این همه بد اخلاقی که آمریکا در حق ملت ایران در چند وقت اخیر انجام داده نباید به آنها جایزه بدهیم. بلکه حتی باید به این رابطه بی میل تر هم باشیم.

وی ادامه داد: آنهایی که صحبت از مذاکره می کنند باید بگویند شرایط چه فرقی کرده و چه دلیلی دارد که در قبال بدرفتاری های آمریکا چراغ سبز نشان دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رایزنی ها برای ریاست مجلس نهم گفت: نمی خواهم وارد موضوع ریاست مجلس نهم شوم. تنها به مردم می گویم که در این دوره هم مانند 8 دوره گذشته ریاست مجلس انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ترکیب مجلس نهم گفت: در دیداری که با 150 نفر از منتخبان مجلس نهم در شلمچه داشتم احساس خوبی به من دست داد و فکر می کنم سطح تخصص و کیفیت علمی نمایندگان مجلس نهم بالا باشد. حس می کنم عده زیادی از افرادی که وارد مجلس نهم شده اند از نشاط خوبی برخوردارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس گفت: معتقدم در مجموع خوب نشد و می توانست این جلسه بهتر برگزار شود.

حداد عادل تصریح کرد: معتقدم  فضای جلسه سوال از رئیس جمهور مانند جراحی هایی شد که بعد ها عفونت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
اگر مجلس و دولت هردو دغدغه مردم را داشته باشند، در فاصله زمانی که وضعیت به دلایل اقتصادی یا سیاسی توفانی می شود می توانند از تنشهای بین خود دست کشیده و سوال و استیضاح را به زمان دیگری موکول نمایند و به موضوع مشکل عمومی رسیدگی نمایند، اما افسوس از این بینش ودید باز که در این دو مشاهده نمی شود.
ایشون کی مشاور رهبری شدند؟
در حکم آقای حداد عنوان مشاور عالی وجود ندارد . ایشان مانند بعضی دیگر حکم مشاور دارند .
Iran, Islamic Republic of
سلام مصاحبه جالبی بود. سئوال اول تمرکز ایشان را بهم ریخت. خوبست همه کسانی که جایگاهی ویژه در کشور برای ایشان قائلند بطور دقیق این مصاحبه را ببینند و نوع برخورد و نگاه ایشان در حوزه های اقتصاد و اجتماع و از ساده انگاری به برخی از مسائل حکومتی آگاه شوند.
با این ضایع بازی هاتون این بابا را هم خراب می کنید
ایشان آدم خوبی است و برای کارهای فرهنگی و دانشگاهی مفید است نه ریاست مجلس
Iran, Islamic Republic of
یعنی میگید ایشون فقط زمانی محبوب هستن که دور از جون مثل سیب زمینی باشن و در هیچی دخالت نکنن؟! مگه میشه؟! این دیگه چه منطقیه
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوبه اتفاقا هر چی بیشتر امثال اقای حداد که وجهه ای متعادل و محبوب دارند اظهارنظر کنن درباره مسائل، بیشتر مردم روشن می شن و دست فتنه گران برای ماهی گیری از آب گل الود اختلافات بسته میشه
صحبت های اقای حداد از بسیاری جهات صحیح نیست . اول این که اگر منصفانه قضاوت کنیم این مجلس هشتم بود که نود درصد کارهایش خلاف قانون و مصلحت کشور بود. نیامدن نمایندگان به مجلس ، عدم مشارکت در رای دادن وقف دانشگاه ازاد گذراندن مصوبه رفتن به مدرک بالای تحصیلی برای خدمت بیشتر به مردم (!!!) وضع حقوق مادام العمر برای خودشان تصویب کم کردن وزارتخانه ها و دوباره اضافه کردن یک وزارتخانه . اعتراض به اجرای قوانین توسط دولت در حالی که خودشان آن قانون را وضع کرده بودند مثل هدفمندی یارانه ها و طرح سئوالات غیرضروری از رئیس جمهور به خاطر رضایت خاندان سالارانی مانند اقای مطهری که دعوی استعفا داشت اما حالا به خاطر عشق به مردم می خواهد نماینده شود. هم چنین تصویب طرح هایی که منابع مالی آنها برای دولت مشخص نبوده ولی آقایان معترض به این که دولت آنها را اجرایی نکرده است.