جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
فرمانده کل‌قوا در دیدار فرماندهان وکارکنان نیروی هوایی ارتش:

نادیده گرفتن تأثیر ملت ایران در بیداری منطقه منطقی نیست

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 207830
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان، مسئولان و كاركنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)، مهمترین درسِ اقدام شجاعانه و خط شكنی بزرگ نیروی هوایی در نوزدهم بهمن سال ۵۷ را درك تأثیرگذاری ابتكار و اقدامِ به هنگام و لزوم حركت رو به جلو با نگاه امیدوارانه به آینده دانستند و تأكید كردند: تحولات اخیر منطقه و بیداری اسلامی در میان ملتها، نشانگر حقانیت و ادامه حركت بالنده، و اسلامی ملت ایران است و این حركت مردمی بعد از گذشت ۳۳ سال همچنان با طراوت و پرنشاط به سمت اهداف اصلی خود به پیش می رود.
نادیده گرفتن تأثیر ملت ایران در بیداری منطقه منطقی نیست
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، در این دیدار كه همزمان با سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی، حادثه نوزدهم بهمن را یك خاطره فراموش نشدنی و نقطه ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: یكی از عبرتها و درس های این رویداد تاریخی، درس اقدام، ابتكار، ایستادگی، كار به هنگام و تأثیر آن در حركت جامعه و كشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری شرایط بسیار حساس و سرنوشت ساز بهمن ماه سال ۵۷، خاطرنشان كردند: اقدام جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش در بیعت با امام خمینی (ره)، در آن شرایط، كاری بسیار بزرگ بود كه تأثیر خود را گذاشت و موجب شتاب گرفتن تغییر روند امور شد.

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ایشان با اشاره به تأثیر بالای اقدام ابتكاری، به موقع و به هنگام در هر عرصه ای، تأكید كردند: یكی از نتایج عبرت آموزی از این حادثه تاریخی، متوقف نشدن در گذشته و حركت رو به جلو با نگاه امیدوارانه به آینده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر كشوری بخواهد عزت، هویت، امنیت و منافع خود را به دست آورد، همواره نیازمند ابتكار ، كار و تلاش است.

حضرت آیت الله خامنه ای، علت اصلی عقب ماندگی كشورهای اسلامی در چند صد سال گذشته را، غفلت و توقف، و نداشتن حركت متناسب با زمان و آینده دانستند و خاطرنشان كردند: نقطه مقابل غفلت، بیداری است كه تحرك می آورد و باید در این زمینه به گونه ای تلاش كرد كه شتاب حركت از شتاب جبهه مقابل بیشتر باشد.

ایشان افزودند: رسیدن به شتاب مورد نظر در مسیر حركت رو به جلو، نیازمند تلاش مضاعف آحاد جامعه بویژه دولت، مسئولین بخشهای مختلف و نیروهای مسلح است.

رهبر انقلاب اسلامی حركت بیداری اسلامی در منطقه را نشانگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت حركت نظام اسلامی دانستند و تأكید كردند: امروز شعارهای ملت ایران در سراسر منطقه فراگیر شده و كشورهایی كه دنباله رو جبهه استكبار بودند، اكنون در كنار ملت ایران هستند و اهداف و شعارهای آنان را پیگیری می كنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تحولات اخیر منطقه نشان می دهد كه ملت ایران توانسته است در طول سه دهه، برای خود، یاوران، همراهان و همگامانی پیدا كند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: ما نمی گوییم كه ملت ایران، تحولات اخیر منطقه را بوجود آورده است اما نادیده گرفتن تأثیر بیداری ملت بزرگ ایران در بیداری اسلامی منطقه نیز منطقی نیست.

ایشان جمهوری اسلامی ایران را مادر بیداری و حركت اسلامی در منطقه خواندند و افزودند: نظام اسلامی در حال حركت به سمت هویتی حقیقی، ماندگار، مستحكم، قابل دوام و قابل دفاع در مقابل تهاجم ها است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین این موضوع تأكید كردند: هویت اسلامی، اتكاء به خداوند متعال، احساس عزت از مسلمان بودن، تكیه بر ظرفیت ها و نیروهای خدادادی فردی، جمعی، ملی و طبیعی، و فراخوانی دنیا به سوی ارزشهای معنوی، اهداف والا و حقیقی نظام اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه تمدن مادی غرب نتوانسته است خوشبختی و سعادت حقیقی را برای بشریت به ارمغان بیاورد، افزودند: دنیای غرب و كشورهای پیرو آن از غرق شدن در مادیگری، رواج آزادیهای جنسی، و رهایی از معنویت و قیود الهی، هیچ بهره ای نبرده اند، زیرا علاوه بر اینكه عدالت، رفاه عمومی و امنیت تأمین نشده، نظام خانواده و تربیت نسل های آینده نیز با مشكلات بسیار جدی مواجه شده است.

ایشان تأكید كردند: پیام انقلاب اسلامی، پیام معنویت و ارزشهای الهی و رهایی از این حركت بدبختی زا در دنیای غرب است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: البته اسلام در كنار معنویت، به تأمین نیازهای مادی بشر در حد اعتدال نیز توجه ویژه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری جشن های مردمی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ۳۳ سال گذشته را، در دنیا و در میان انقلابها بی سابقه خواندند و افزودند: هر سال و حتی در بدترین شرایط جوی، میلیونها نفر در سراسر كشور، در ۲۲ بهمن به خیابانها می آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارند، كه این موضوع نشان دهنده استمرار حركت مردمی انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: در ۲۲ بهمن امسال نیز به توفیق الهی و با هدایت خداوند متعال، همه خواهند دید كه مردم ایران چگونه به میدان خواهند آمد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، نیروهای مسلح را به ارتقای معنویت و خودسازی، بالا بردن سطح آموزشها و انضباط و سازماندهی توصیه كردند و افزودند: حفظ انضباط در كنار تقویت روحیه برادری و آمادگی برای فداكاری و از جان گذشتگی در راه خدا، از ویژگیهای نیروهای مسلح اسلامی است.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت نوزدهم بهمن، سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) گزارشی از توانمندیهای داخلی و پیشرفتهای نیروی هوایی ارائه كرد و گفت: ساخت و بكارگیری موشكهای هوا پایه و هوا به زمین، موشكهای ضد رادار، موشكهای لیزری و بمب های هوشمند، افزایش توان عملیاتی جنگنده بومی صاعقه، ارتقاء توانایی ها در جنگ الكترونیك و ساخت شبیه سازها، بخشی از اقتدار و توانمندی نیروی هوایی ارتش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saudi Arabia
اتفاقا یکی از دلایل مهم تشدید تحریمها علیه ایران در این زمان جلوگیری از الگو شدن ایران برای کشورهای درگیر در بیداری اسلامی است. و گرنه این همه تحریم به بهانه انرژی هسته ای آنهم در این زمان هیچ توجیه منطقی نمی تواند داشته باشد الا اینکه ایران به خود مشغول شود و آنقدر دچار مشکلات گردد که دیگران به فکر استفاده از تجارب ایران نباشند. همزمان با تلاش برای تضعیف ایران شاهد تلاش برای جایگزینی ترکیه به عنوان الگوی برتر در بیداری اسلامی هستیم.
United States
دوست عزیز اینکه حضرت آقا می فرمایند که "نادیده گرفتن تأثیر ملت ایران در بیداری منطقه منطقی نیست" خطایشون به سران منطقه هست که ادعای مسلمانی و برادری با ایران دارن اما به زعم تحلیل درست شما در زمین دشمن و علیه برادر مسلمان بازی می کنن. لذا واقعا منطقی نیست که مثلا شیوخ کشورهای مسلمان ایرانو ندید بگیرن و با غرب هم پیمان بشن