پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

حمید انصاری تکذیب کرد/ توضیحات خلاف واقع +فایل صوتی

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 425630
قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(رض)، به بازنشر گفت‌و‌گوی خود با شبکه «دانا» در خبرگزاری فارس واکنش نشان داد.
حمید انصاری تکذیب کرد/ توضیحات خلاف واقع +فایل صوتی
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی بازنشر گفت‌و‌گوی حمید انصاری با شبکه اطلاع‌رسانی دانا در فضای مجازی خبرگزاری فارس با عنوان «هر کس نمی‌تواند حرم مجلل را تحمل کند یا از روی حسادت است یا نادانی» وی جوابیه‌ای به شرح زیر ارسال کرد:

بسمه تعالی

متأسفانه مطلبی را به نقل از یک شبکه اطلاع‌رسانی به عنوان گفت‌وگوی اینجانب منتشر نموده‌اید که جدای از اینکه شبکه مذکور گفت‌وگوی اینجانب را به صورت تلخیص شده آورده است، تیتری که در خبرگزاری فارس برای این گفت‌وگوی مخدوش منتشر شده است و از قول بنده نوشته‌اید‌ «هر کس نمی‌تواند حرم مجلل را تحمل کند یا از روی حسادت است یا نادانی» کاملاً تکذیب می‌شود. کذب بودن نسبت این تیتر با اظهارات بنده را حتی همان عبارت مخدوش تنظیم شده در ذیل این تیتر نیز به وضوح گواهی می‌دهد.

با کمال تأسف این تیتر کذب بلافاصله دستاویز ارسال پیامک‌های تلفنی تحریک‌کننده در همین رابطه گردیده است. از این اقدامات خلاف اخلاق به خدای متعال پناه می‌برم. انتخاب این تیتر خلاف واقع و انتشار آن که موهم اهانت به منتقدین شریف و دلسوز بوده و موجب تفرقه و تکدر خاطر دوستان انقلاب آن هم در آستانه بزرگداشت حضرت امام می‌شود با چه نیتی است و چه کسی از این فضای خلاف گویی سود می‌برد؟

قاطعانه عرض می‌کنم نه تنها در این مسئله بلکه در تمامی مسائل اجتماعی معتقد به حق آزادی بیان و نقد می‌باشم. حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای مسیح مهاجری را نه امروز بلکه از آغاز انقلاب از چهره‌های مجاهد و فرهنگی مخلص راه امام و انقلاب می‌شناسم که همواره در مسیر عدل و دفاع از ارزش‌های انقلاب بدون ملاحظات شخصی و جناحی به عنوان یک صاحب نظر مشفق انقلاب قلم زده‌اند و در مسئله اخیر نیز هرچند که با دیدگاه و تحلیل ایشان موافق نیستم، اما یقین دارم که نوشته ایشان از سر دلسوزی و با انگیزه مشفقانه بوده است. نقد و نظر سایر عزیزان دیگری از مجموعه نیروهای وفادار به امام و انقلاب که احیاناً در این مسئله با ایشان هم عقیده بوده و یا اظهار نظری کرده‌اند نیز کاملاً قابل احترام است.

توضیحات خلاف واقع "انصاری" در مورد مصاحبه‌اش


به گزارش راه دانا، برخی از الفاظ بکارگرفته شده در توضیحات انصاری جای تعجب و تامل دارد،.

هر چند که آقای انصاری توضیحات خود را برای تکذیب تیتر انتخابی از سوی خبرگزاری فارس منتشر کرده ولی با مطالعه این مصاحبه به خوبی روشن است که حتی تیتر انتخاب شده از سوی خبرگزاری فارس برای مصاحبه انصاری کاملا درست است چرا که آقای انصاری در قسمت پایانی یک پاراگراف مانده به انتهای مصاحبه به صراحت می گوید که "حرم باید مجلل باشد".

وی همچنین در بخش پایانی چهارمین پاراگراف مصاحبه اش گفته که "حرم هر چه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است" و در پایان مصاحبه هم اعلام شده که "هر کس نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت است و یا از نادانی"

آقای انصاری در بخش دیگری از توضیحاتش مدعی شده که گفتگوی وی با دانا مخدوش است، این در حالی است شبکه اطلاع رسانی دانا تمام مطالب بیان شده از سوی انصاری در این مصاحبه را ذکر کرده و ادعای آقای انصاری مبنی بر مخدوش بودن این مصاحبه جای تعجب و تامل دارد.


لازم به ذکر است که شبکه اطلاع رسانی دانا در مورد مصاحبه آقای انصاری حتی پا را فراتر نهاد و تیتر درخواستی آقای انصاری برای مصاحبه خودش را در این مطلب استفاده کرد که البته این موضوع در عرف رسانه ها پذیرفته نیست و معمولا رسانه ها تیتر انتخابی خود را برای مطالب به کار می گیرند.

در پایان لازم است این نکته ذکر شود که ادعای آقای انصاری در مورد مصاحبه اش با دانا کاملا غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است، بر همین اساس دانا علی رغم میل باطنی فایل صوتی این مصاحبه را منتشر می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *