جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قاچاق مواد مخدر توسط نیروهای ناتو

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 134237
يک هفته‌نامه انگليسي از احتمال قاچاق مواد مخدر و به ويژه هروئين به دست نظاميان تحت امر امريکا به خارج از افغانستان خبر داده است.
قاچاق مواد مخدر توسط نیروهای ناتو
يک هفته‌نامه انگليسي از احتمال قاچاق مواد مخدر و به ويژه هروئين به دست نظاميان تحت امر امريکا به خارج از افغانستان خبر داده است.


به گزارش سرویس بین الملل "جهان" به نقل از شبکه "پرس تی وی" ،سربازان انگليسي در پايگاه بسچن ولايت هلمند افغانستان و سربازان کانادايي مستقر در فرودگاه قندهار در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

پايگاه بسچن و فرودگاه قندهار 2 فرودگاه اصلي براي انتقال سربازان خارجي به داخل و خارج افغانستان هستند.

بر پايه اين گزارش، احتمالاً شماري از سربازان تحت امر امريکا در افغانستان از هواپيماهاي نظامي براي خارج‌كردن مواد مخدر از اين كشور استفاده مي‌کنند.

اين در حالي است که يکي از کشاورزان افغان به خبرنگار پرس تي وي گفت، نظاميان تحت امر امريکا پس از خريداران خارجي، دومين مشتري عمده ترياک و هروئين هستند.

در پي انتشار مقاله ساندي تايمز، دولت انگلستان اعلام کرد که تحقيقات براي يافتن خاطيان احتمالي آغاز شده است.

وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد: "ما از تدابير امنيتي شديدتر و سگ‌هاي آموزش‌ديده براي جلوگيري از قاچاق مواد استفاده خواهيم کرد."

وزارت دفاع انگليس همچنين اعلام کرده است که اگر صحت گزارش‌هاي رسيده در اين زمينه تاييد شود، سربازان خاطي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

در سال 2001 کشت خشخاش در پايين‌ترين سطح در دهه‌هاي اخير در افغانستان بود اما با حمله امريکا و متحدانش به اين کشور در سال 2001 کشت آن دوباره رونق گرفت و مزارع خشخاش گسترش پيدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *