چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۹
۵
پشت پرده شبکه همکاران داخلی دیوید کوهن؛

خط خطرناک اقتصادی جریان فتنه/ روحانی هم در دام افتاد؟

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 334334
راهبرد «تنگ کردن فضا برای دور زنندگان تحریم» با استفاده از ابزارهای اتهام زنی و فضاسازی، هم زمان در دستور کار طرف خارجی و همچنین جریان فتنه داخلی که به طور سازمان یافته با بیرون از کشور مرتبط و هماهنگ است، قرار گرفته است.
خط خطرناک اقتصادی جریان فتنه/ روحانی هم در دام افتاد؟
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، رصد منابع رسانه ای جریان فتنه از جمله روزنامه های اصلاح طلب نشان دهنده آن است که در روزهای اخیز حملات سازمان یافته و بسیار جدی به افراد و نهادهایی که طی سال های گذشته دست اندرکار دور زدن تحریم ها و توانمند کردن نظام و مردم برای مقابله در مقابل فشارهای خارجی بوده اند، آغاز شده است.

این حملات دارای ابعاد مهم زیر است:

۱- به کار بردن هماهنگ و پی در پی تعبیر فساد برای مسئله دور زدن تحریم ها

۲- تاکید بر اینکه در فرآیند دور زدن تحریم ها فسادهای مهمی شکل گرفته و باید با آن برخورد شود.

۳- تلاش برای القاء این موضوع که برخی نهادهای خاص در این مسئله وارد شده و منافعی پیدا کرده اند و در نتیجه مایل به لغو تحریم ها نیستند!

۴- تلاش برای مرتبط کردن برخی چهره های بدنام به این پروژه و مرتبط نشان دادن آنها با اصولگرایان

۵- و نهایتا گرفتن این نتیجه که برای حل نهایی مسئله چاره ای جز حرکت به سمت معامله ای که همه تحریم ها را تعدیل کند نیست.

متاسفانه دولت نیز در این دام گرفتار شده و دستور اخیر آقای دکتر روحانی درباره برخورد با کسانی که به بهانه تحریم ها مرتکب فساد شده اند، عملا در همین راستا قرار گرفته است.

علاوه براین، این خط رسانه ای در داخل کشور با اقدامات امریکا در ترکیه همزمان شده است که بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند هدف اصلی آن بستن راه های دور زدن تحریم ها از سوی ایران، تولید فشار بیشتر به ایران و نیازمند کردن آن به پذیرش یک معامله نهایی به هر قیمت ممکن است.

نکته جالب این است که رسانه های فتنه- ضد انقلاب همسو با محافل خارجی سعی دارند این تلقی را در افکار عمومی ایجاد کنند که برخی نهادها در داخل کشور از تحریم ها سود برده اند و به همین دلیل در مقابل دیپلماسی دولت که هدف آن برچیدن تحریم هاست مانع تراشی می کنند.

تحلیلگرانی که «ایران هسته ای» در این باره با آنها مشورت کرده عقیده دارند اکنون دام خطرناکی پیش روی دولت پهن شده است که به دست خود به سمتی حرکت کند که ابزارهای بسیار گرانقیمت و با ارزش دور زدن تحریم ها را که عملا پروژه فشار امریکا را تا حد زیادی خاصیت زدایی کرده بود، فشل کرده و در نتیجه ابتکار عمل خود را در مذاکرات از دست بدهد.

هدف دیگر این پروژه پوشاندن ضعف های دیپلماسی دولت و ایجاد گریزگاه در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات است.

همچنین دروغ سازی درباره درگیر بودن برخی نهادهای خاص در این موضوع دقیقا به این دلیل انجام می شود که برخی اتاق های فکر اطلاعاتی در خارج از ایران به این نتیجه رسیده اند که باید از برانگیختگی اجتماعی ایجاد شده در ایران علیه تحریم ها برای بدنام کردن نهادهای اصلی مبارزه کننده با غرب استفاده کنند.

جالب است که خبرگزاری انگلیسی رویترز دقیقا در همین مقطع گزارش هایی درباره ابعاد دارایی های ستاد اجرایی فرمان امام منتشر کرده و ادعا نموده است که این ستاد پس از تحریم ها ثروتمندتر شده است!

همین خط عملیات روانی درباره سپاه هم وجود دارد.

به نظر می رسد یک شبکه هماهنگ در داخل و خارج تصمیم به ایجاد فضای رعب و یاس در میان مجموعه نیروهایی گرفته اند که در سال های گذشته مجاهدانه و در مواردی با هزینه کردن از اموال شخصی خود به کشور در دور زدن تحریم ها و تامین مایحتاج مردم کمک کرده اند.

بسیاری از این افراد نه تنها سودی از این طریق نبرده اند بلکه فعالیت عادی تجاری آنها نیز در اثر رویارو شدن با ابزارهای وزارت خارجه، وزارت خزانه داری و سازمان سیا به شدت صدمه دیده و در مواردی به طور کامل تعطیل شده است.

نکته جالب تر در این میان این است که فضای رسانه ای ایجاد شده می تواند با افشای برخی اطلاعات محرمانه در این باره به سرویس های اطلاعاتی دشمن کمک بسیار موثری در زمینه شناسایی سرحلقه های عملیات بر اثر سازی تحریم در ایران بکند.

گزارش ها حکایت از آن دارد که برخی گروه های سودجوی نزدیک به جریان فتنه در پی آن هستند که در این زمینه با حذف سایر بازیگران برای خود انحصار ایجاد کنند.

از جمله اخیرا یکی از چهره های نزدیک به این جریان ها به عنوان «مسئول پیگیری امور مبادلات مالی» منصوب و تاکید شده است که تمامی این امر باید از کانال وی پیگیری شود.

از سوی دیگر به نظر می رسد منتسب کردن برخی چهره های فاسد به جریان اصولگرا در واقع روشی برای پوشاندن ارتباطات آنها با جریان فتنه و تعلق ذاتی آنها به این جریان است.

«ایران هسته ای» هم اکنون جزئیات مربوط به ملاقات های ب-ز با برخی افراد عالی رتبه این جریان را در اختیار دارد که در آنها تاکید شده همه باید با وی همکاری کنند.

ضرورت تقویت توان ایران برای مبارزه با فشار تحریم های ظالمانه و حفظ و توانمند سازی مجموعه شبکه ها و ابزارهای موجود در این باره هیچ ارتباطی با مقوله تساهل با مفسدان ندارد و اتفاقا پیوند دادن این دو به یکدیگر دقیقا همان پروژه امریکایی- اسراییلی است که می خواهد ایران را در مقابل تحریم ها به زانو در بیاوید.

«ایران هسته ای» به زودی اطلاعات بیشتری درباره همکاران داخلی آقای دیوید کوهن که مسئول کشف و خنثی سازی روش های ایران برای دور زدن تحریم هاست ارائه خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احتمالا شما نگران لو رفتن اطلاعات دیگر سو استفاده کنندگان هستید
Finland
بله درسته و دستگیری بابک زنجانی هم یکی از دلایلش همین مساله بود
تشکر بابت این تحلیل و دقت شما
Iran, Islamic Republic of
مساله بسیار مهمی است امیدوارم رییس جمهور شخصا توجه نماید.
ميبينم كه برخي از دستور رييس جمهور نگران شدند و به سمت جلو فرار ميكنند.