شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۹

زیباکلام: اصلاح‌طلبان هیچ راهی جز حمایت از روحانی ندارند

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 414533
زیباکلام با بیان اینکه اگر توافق هسته‌ای حاصل نشد و رای نیاوردن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی بود، اصلاح‌طلبان گزینه‌ای ندارند، اظهار داشت: اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد معتقدم حتی آقای روحانی هم نمی‌تواند در خرداد ۹۶ رای بیاورد چه برسد به یک نامزد اصلاح‌طلب.
زیباکلام: اصلاح‌طلبان هیچ راهی جز حمایت از روحانی ندارند
به گزارش جهان، صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب در گفت و گو با سالنامه مثلث عنوان کرد: معتقدم نمره عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصاد از مرداد ۹۲ تاکنون قابل قبول است چون توانست کشور را از آن وضعیت رشد منفی در‌بیاورد و تا حدودی تورم را مهار کند اما به نظر من رکود همچنان باقی است. من تنها دلیلی که برای باقی بودن مساله رکود دارم افزایش بیکاری در کشور است چون در این مدت به حجم بیکاران کشور اضافه شد. این نشان می‌دهد که ما همچنان در وضعیت رکود به سر می‌بریم و هنوز دولت نتوانسته رونق اقتصادی در کشور به وجود آورد بنابراین حجم بیکاران رو به افزایش است.

وی گفت: فکر می‌کنم اگر همین فردا مجددا انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود آقای روحانی کمابیش همان ۱۹ میلیون رای را بیاورد اما بعید می‌دانم آرای او بیش از ۱۹ میلیون شود، اما شاید یک تا ۳ میلیون از تعداد آرای او کاسته شود. یعنی با وجود نارضایتی‌هایی که وجود دارد اکثریت قریب به اتفاق کسانی که به آقای روحانی در ۲۴ خرداد ۹۲ رای دادند هنوز حاضرند به او رای دهند. بعید به نظرم می‌رسد اگر فردا دوباره انتخابات تکرار شود آقای روحانی بیش از ۱۹ میلیون رای بیاورد حتی احتمالا کاهش رای هم خواهد داشت ولی از ۱۶ میلیون رای هم آرای او کمتر نمی‌شود من معتقدم بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی اقشار و لایه‌هایی که به آقای روحانی رای دادند از تحصیلکردگان جامعه هستند و همچنان با آقای روحانی همراهند.

وی با بیان اینکه "من معتقدم خیلی وقت‌ها آقای روحانی فیلش یاد هندوستان می‌کند و به‌شدت کارهای پوپولیستی احمدی‌نژادی را انجام می‌دهد"، گفت: آقای روحانی در سخنرانی‌هایی که به غرب حمله می‌کند مثلا سخنانی که به قم رفت و گفت یا به شکلی که سفرهای استانی را انجام می‌دهد یادآور کارهای احمدی‌نژاد است. در واقع معتقدم ۸۰ درصد کارهای او ناشی از پوپولیسم است،۲۰ درصد مثل احمدی‌نژاد رفتار نمی‌کند و سعی دارد کمی عالمانه‌تر مثل یک حقوق دان رفتار کند.  اگر یک دلیل داشته باشم که بگویم آقای روحانی خیلی وقت‌ها پوپولیستی رفتار می‌کند این است که همچنان دارد یارانه نقدی می‌پردازد. متأسفانه پولی که برای یارانه نقدی سال آینده پرداخت می‌شود تقریبا برابر با کل بودجه عمرانی مملکت است و این فاجعه است. هیچ دولتی در دنیا و تاریخ ندیدم این طور عمل کند. چرا آقای روحانی اقدام نمی‌کند و جلوی خونریزی این زخم را نمی‌گیرد؟ برای آنکه نگران محبوبیتش است. می‌گوید چرا کاری کند که فردا در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری آرایش کاهش پیدا کند و رای نیاورد بنابراین حاضر نیست آن درد که بر اثر یک تصمیم غلط پوپولیستی در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد حادث شد را درمان کند. در واقع آقای روحانی مثل احمدی‌نژاد می‌خواهد پرداخت یارانه نقدی را به نفع خود مصادره مطلوب کند و خیلی برایش مهم نیست که ۲۰ سال دیگر چه بلایی سر مملکت می‌آید.

زیباکلام با بیان اینکه اگر توافق هسته‌ای حاصل نشد و رای نیاوردن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی بود، اصلاح‌طلبان گزینه‌ای ندارند، اظهار داشت: اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد معتقدم حتی آقای روحانی هم نمی‌تواند در خرداد ۹۶ رای بیاورد چه برسد به یک نامزد اصلاح‌طلب.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به اینکه اگر اصلاح‌طلبان گزینه اختصاصی به میدان بیاورند رای پایگاه اجتماعی آنها بین گزینه اختصاصی‌شان و آقای روحانی نمی‌شکند؟، گفت: تا هر وقت آقای روحانی باشد از الان تا یوم قیامت اصلاح‌طلبان نامزد اختصاصی معرفی نمی‌کنند. حتی اگر مذاکرات هسته‌ای به توافق نرسد در خرداد ۹۶ اصلاح‌طلبان با تمام وجود و همه قوا پشت آقای روحانی خواهند ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرزان
France
سلام
احیانا سال 1392 بیکباره دولت اقدام به بیمه نمودن داروها حتی داروهای برند و خارجی نمود. و توجه نکرد که آیا میتواند این رویه را ادامه بدهد یا نه. و اعتراصات را گوش نکرد.
سال 1393 این روند متوقف شد و داروهای خارجی بیمه شده که یک عده بیمار مثلا هپاتیتی و ام اس بر اثر بیمه شدن و اعتمادی که بدولت داشتند بدان وابسته شده بودند. قطع یارانه شدند و در واقع از بیمه خارج شدند.
خوب چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
چرا داروهایی را که بودجه ندارند بیمه میکنند. بعد یواشکی بروال سابق برمیگردند. و یارانه اش برا بیمه شدن قطع میشود. دارو که کالای لوکس نیست. ورود و خروجش از بینه تبعات دارد.
چرا پوپولیسیتی اقدام شد و عقل و درایت تعطیل گردید. بنظرم این با اخلاق و تدبیر سازگار نیست.
Iran, Islamic Republic of
اخوی ایا بهتر نیست اصلاحات مثل این چند سال گذشته که سکوت کردند و سرشون به زندگی خودشون بود خرداد 96 هم سکوت کنن حالا به هر دلیلی هزینه ها زیاد بود سکوت کردند دلیل نمیشه برای کنش سیاسی چون اسیب زدن به مملکت هزینه ای نداره و نون و اب هم داره اسیب بزنن نکنه اصلاح طلبان معتقدند بدنامی بهتر از گمنامی هست دلیلی نداره اصلاح طلبان از کسی حمایت کنن یه جور این اقای زیبا کلام حرف میزنه ادم یاد اون مردی وسط دریا که کوسه حمله کرد می رفت بالای درخت یعنی در این حد اصلاح طلبان که چند سال هست به جز قوانین راهنمایی رانندگی در مورد چیز دیگه ای حرف نزدن در این یک مورد کنش سیاسی بکنن عجب اقای زیبا کلام یک مدت هست اصلا معلوم نیست چی میگه
سلام
بيچاره ها!
توافق هسته ای به احتمال بسیار زیاد حاصل میشود اما سال 96 سال خداحافظی روحانی خواهد بود انشاءالله .
علی اکبر
اقای زیبا کلام از این همه اسمان ریسمان کردنها وداستان سرایی منظور شان این است که اقای روحانی ناچار است برای حفظ موقعیت و محبوبیت فعلی وپیروزی دوباره در انتخابات بعدی باید در انرژی هسته ای به توافق دست یابد چون خود زیبا کلام طرفدار توافق هسته ای با هر شرایط و به هرقیمتی هستند من اگر جای امریکاییها بودم یک کف حسابی برای ایشان میزدم
فقط احمدی نژاد
ایرانی
چه توافق بشه چه نشه منتظر احمدی نژاد خواهیم ماند
فرشاد
اینا حالشون خوش نیست
غرب و سران فاسد کشورهای عربی و ترکیه منطقه رو دارن به اتیش میکشن این متوهم ها فقط و فقط به فکر کسب قدرتند
ملت فهیم
Romania
آقای زیبا کلام دولت آقای روحانی تحلیل نمی خواهد خودتان را زحمت دادید به عنوان یک تحلیل گر شروع دولت روحانی تحریب انرژی هسته ای با همفکری دشمنان جمهوری اسلامی مذاکره وتحریم را مطرح کردند تا الان هم نزدیک به دوسال ونیم است هیچ نتیجه ای نداد آیا ملت دوباره به نظر جنابعالی برای سر شکستگی کشورشان به روحانی و مثل او رای می دهند؟