جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

احتمال‌انتقال آب دریای‌عمان به خراسان‌رضوی

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 414939
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود آب در خراسان رضوی طرح های مطالعاتی گوناگونی برای انتقال آب از دریای عمان به استان در دستورکار قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا رشیدیان شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح پست برق ناظریه مشهد با حضور وزیر نیرو بیان کرد: میزان بارندگی ها از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها نسبت به بلند مدت با ۱۴ درصد افزایش مواجه شده است اذعان کرد: به رغم تمام این افزایش ها خراسان رضوی با کمبود آب روبرو است و باید نسبت به اصل صرفه جویی، مدیریت بهینه و بهره وری در مصرف آب توجه شود.

استاندار خراسان رضوی کاهش آب ذخیره شده در پشت سدها و پایین آمدن سطح روان آبها را از جمله مشکلات خراسان رضوی در حوزه آب دانست و خاطرنشان کرد: بهره گیری از روش های نوین آبیاری و انجام طرح های تحقیقاتی از مهمترین راه کارهای رفع این مشکلات است.

رشیدیان با اشاره به حضور سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر در مشهد مقدس لزوم توجه ویژه به مسائل آبی این شهر را مورد تاکید قرار داد و از وزیر نیرو خواست تا تدابیر لازم برای تخصیص ردیف بودجه مستقل برای آب این شهرستان با اهمیت را در دستورکار قرار دهد.

رشیدیان در این مراسم با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی در سال ۹۳با در دستورکار قرار دادن سیاست های اقتصادی مقاومتی مقام اول عملکرد را در سطح کشور کسب کرد گفت: در حوزه ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی نیز شرکت مذکور اقدامات مطلوبی را در راستای خودکفایی در تولید برق محقق کرد.

وی افزود: نیروگاه بادی ۲۵۰ کیلوباتی به همت کارشناسان برق منطقه ای استان آماده بهره برداری است.

استاندار خراسان رضوی وضع استان در حوزه خودکفایی در تامین برق مورد نیاز را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشن پایان برق رسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برگزار شد.

رشیدیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شبکه برق اتلاف انرژی بود تصریح کرد: با بهره برداری از پست برق ۶۳.۲۰کیلو ولت اتلاف انرژی تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی این دستاورد مهم را نتیجه خلاقیت و نوآوری ذهن متخصصان داخلی دانست و ادامه داد: با هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی این موفقیت ها در سال های آتی تداوم یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه بیشتر به استان خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد زمینه ارائه خدمات مطلوبتر به زائران حریم رضوی فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *