جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رئیس دفتر رئیس جمهور یمن آزاد شد

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 404237
برخی از رسانه‌های یمن از آزادی عوض بن مبارک رئیس دفتر رئیس جمهور این کشور خبر می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برخی از رسانه‌های یمن از آزادی عوض بن مبارک رئیس دفتر رئیس جمهور این کشور خبر می‌دهند و اعلام کردند که کمیته‌های مردمی احمد عوض بن مبارک رئیس دفتر رئیس جمهور یمن را به یکی از شیوخ شبوه تحویل داده‌اند.

جمال بن مبارک رئیس دفتر عبدربه هادی منصور رئیس جمهور یمن روز ۲۷ دی‌ماه از سوی کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بازداشت شد.

انصارالله اعلام کرد: بن مبارک مجری یک توطئه خارجی است که هدف آن تقسیم یمن و تبدیل این کشور به یک متروکه است. جمال بن مبارک مجری طرح آمریکایی برای تقسیم یمن بوده و این شخص در متن طرح پیش‌نویس قانون اساسی یمن دست برده است.

انصار‌الله یمن افزود: روابط نزدیک جمال بن مبارک با آمریکا و رفت و آمدهای زیاد وی با سفارت آمریکا در حدی است که در یمن به فرزند سفارت مشهور شده است.

انصارالله شرط آزادی بن مبارک را تعیین شخص جدیدی در منصب وی اعلام و تأکید کرد که در صورت برکنار نشدن بن مبارک وی را به دادگاه‌های انقلاب تحویل خواهد داد.

رئیس جمهور یمن پس از گذشت دو هفته از امضای توافقنامه صلح و مشارکت با مخالفان، "احمد عوض بن مبارک" رئیس دفتر خود را مأمور تشکیل کابینه کرده بود که در آن زمان با مخالفت جریان‌های سیاسی مخالف این کشور از جمله انصارالله روبه‌رو شد.

جنبش انصارالله اعلام کرد: اقدام کمیته‌های مردمی در بازداشت "احمد عوض بن مبارک" رئیس دفتر رئیس جمهور یمن گامی ضروری بوده تا راه به‌روی هرگونه کودتا علیه توافق صلح و مشارکت ملی بسته شود.
https://jahannews.com/vdchxknkq23nvid.tft2.html
jahannews.com/vdchxknkq23nvid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *