پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

همراهی پزشکان ایرانی با بیماران خارجی!

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 424037
دبیرشورای راهبری گردشگری سلامت با اشاره به اینکه با شناسنامه دار شدن دفاتر گردشگری سلامت ورود بیماران خارجی از مرزهای زمینی،هوایی و دریایی با مشارکت وزارت بهداشت ساماندهی می‌شود،گفت: با هر بیمار خارجی یک پزشک نیز با آنان همراه می‌شود.
به گزارش جهان، محمد پناهی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ساماندهی ارائه خدمات به بیماران خارجی که مایل هستند در ایران خدمات سلامت دریافت کنند، اظهار داشت: شورای راهبری گردشگری سلامت در سال جدید برنامه‌های توسعه کمی و پیگیری مصوبات سال قبل را دنبال خواهد کرد براین اساس دفاتر و آژانس‌های مسافرتی در زمینه ورود بیماران خارجی ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزای جلسه ای برای تبیین گواهینامه گردشگری سلامت عنوان کرد: براین اساس آژانس‌های گردشگری که به صورت تخصصی برای ورود بیمار خارجی به کشور فعالیت می‌کنند شناسنامه دار می‌شوند بطوریکه با تعیین پزشک که وزارت بهداشت آموزش آنان را در این زمینه برعهده دارد و همچنین آموزش مدیر آژانس توسط سازمان میراث فرهنگی، تمام ورود بیماران خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ساماندهی می‌شود.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در توضیح بیشتر درباره این ساماندهی خاطرنشان کرد: این ساماندهی به این معنا است که بیمار از بدو ورود به ایران از طریق مرزهای مختلف کشور یک پزشک با بیمار همراه می‌شود و تمام مسئولیت بیمار تا رسیدن به مراکز درمانی برعهده گرفته می‌شود و این درحالی بود که در گذشته این ساماندهی وجود نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *