شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

برگزاری جلسه در خودروهای بدون راننده آینده

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 392637
خودروهایی که تحت عنوان "خودروهای بدون راننده" ساخته می شوند احتمالا نه جایی برای رانندگی بلکه فضایی جهت استراحت و کار خواهند بود!
به گزارش جهان به نقل از مهر، شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان از جمله برندهای پیشرو در عرصه طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده به شمار می آید. مهندسان این شرکت بر روی طرح هایی خاصی کار می کنند که تا همین چندی پیش تنها در داستانهای علمی و تخیلی دیده می شدند.

نکته جالب توجه این است که تاکنون هیچ تصور روشنی از خودروهای بدون راننده وجود نداشته است اما طرحهای مفهومی شرکت مرسدس بنز نشان از آن دارد که این دسته از خودروها صرفا نه برای رانندگی بلکه سیستم حرکتی خواهند بود که در فضای داخلی آن می توان به استراحت پرداخت و حتی کارهای اداری روزمره را نیز پیگیری کرد.

این شرکت خودروساز اعلام کرده که در خودروهای بدون راننده ای که در آینده ساخته می شوند خبری از استرس های امروزی نخواهد بود و سرنشینان آن درحالی که رو در رو با یکدیگر صحبت می کنند و به امور کاریشان ادامه می دهند از گوشه ای از شهر به نقطه ای دیگر می روند.

به عقیده مهندسان این شرکت، در خودروهای بدون راننده صندلی های جلویی قابلیت چرخش داشته و بدین ترتیب با چرخش ۱۸۰ درجه ای، فضای مناسبی برای برگزاری جلسات اداری در آنها فراهم می شود.

در طرحهای مفهومی مرسدس بنز از خودروهای بدون راننده توجه ویژه ای به نمایشگرهایی شده است که اطلاعات کامل و جامعی درباره وضعیت خودرو و مسیر پیش روی در اختیار سرنشینان قرار می دهند.

همچنین صفحات لمسی برای فضای داخلی این خودروها ساخته می شود که سرنشینان از طریق آنها با خودرو ارتباط تعاملی برقرار می کنند.

حسگرهایی که در این صفحات تعبیه می شود قابلیت ردیابی حرکات چشمان سرنشینان را دارد و جالب تر اینکه آنها می توانند با استفاده از حرکات دست، عملکردهای مختلف خودرو را کنترل کنند.

خودروی S۵۰۰ هوشمند مرسدس بنز شباهت زیادی به خودروهای بدون راننده آینده دارد.
https://jahannews.com/vdchxinxq23nw-d.tft2.html
jahannews.com/vdchxinxq23nw-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *