جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵
دعوت احزاب و چهره های شاخص برای حضور در روز قدس؛

آیت‌الله کعبی: فریاد آزادی قدس، جهاد دفاعی است/ محکومیت جنایات آل سعود در کنار رژیم اشغالگر

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 432137
امسال نیز مطابق سال های گذشته برخی چهره های شاخص و احزاب تاثیرگذار با انتشار بیانیه و سخنانی، از مردم برای حضور در این رهپیمایی عظیم دعوت به عمل آوردند.
آیت‌الله کعبی: فریاد آزادی قدس، جهاد دفاعی است/ محکومیت جنایات آل سعود در کنار رژیم اشغالگر
گروه سیاست جهان نيوز ـ «من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرين جمعهء ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مى تواند تعيين كنندهء سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان " روز قدس " انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطين اعلام نمايند ازخداوند متعال پيروى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم.»

چند جمله فوق بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در سال۵۸ است که ایشان تمام ملت دنیا را برای مقابله با مستکبرین بسیج و جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز همبستگی برای دفاع از مستضعفین در برابر مستکبرین اعلام می کند.

هر ساله در جمهوری اسلامی ایران که طی سال های پس از انقلاب، پیشتاز حمایت از ملت های مظلوم در سراسر جهان بوده، همه گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته با اعلام حمایت از این پیام تاریخی امام راحل، ضمن دعوت از ملت ایران برای حضور در روز همبستگی دفاع از مظلومین جهان، در این مراسم باشکوه نیز حضور می یابند.

امسال نیز مطابق سال های گذشته برخی چهره های شاخص و احزاب تاثیرگذار با انتشار بیانیه و سخنانی، از مردم برای حضور در این رهپیمایی عظیم دعوت به عمل آوردند:

حجت الاسلام سیدحسن خمینی: ‌همه وظیفه داریم فریاد آزادی قدس را طنین‌انداز کنیم

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تأکید کرد: ‌همه وظیفه داریم فریاد آزادسازی قدس و مظلومیت فلسطین را طنین‌انداز کنیم اما این طنین نباید محدود به جمعه آخر رمضان باشد و باید در لحظه لحظه زندگی جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی حذف غده سرطانی اسرائیل بوده و این هدف نیاز به جهاد در همه عرصه‌ها دارد، خطاب به جامعه جوان و دانشجویان گفت: امروز شما دانشجویان وظیفه جهادی مهمی دارید که همانا تحصیل بهتر و بیشتر است چرا که ما اگر در گذشته شاهد بودیم که موجود نامشروعی پدید آمد به علت جهالت و عقب‌ماندگی در سرزمین‌های اسلامی بود.

وی تأکید کرد: فراموش نکنیم که ظلم کردند، اما مسلمانان این ظلم را پذیرفتند.

یادگار حضرت امام (ره) افزود: امروز که شاهد هستیم انقلاب اسلامی به یمن رسیده و خود را به شکل بیداری اسلامی نشان می‌دهد فقط و فقط مرهون افزایش آگاهی و دانش است.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: اگر روزی در سرزمین‌های اسلامی تولید فکر، اندیشه و تکنولوژی کردیم و در عرصه دارو و درمان چشم‌مان به دیگران نبود و هرچه خواستیم داشتیم آن روز، روز نابودی اسرائیل است چرا که در جهاد شکست خورده و از بین رفته است.

وی ادامه داد: ‌همه وظیفه داریم فریاد آزادسازی قدس و مظلومیت فلسطین را طنین‌انداز کنیم اما این طنین نباید محدود به جمعه آخر رمضان باشد و باید در لحظه لحظه زندگی جریان داشته باشد.

یادگار حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: خود را به سلاح تقوا مجهز کنیم که جهادگران با تقوا اسرائیل را از بین می‌برند.

آیت‌الله حائری شیرازی: روز قدس روز شعله‌ور شدن آتش عشق ایرانیان به مردم فلسطین است

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حضور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس امسال، اظهار داشت: حوادث امروز منطقه و پیدایش جریان تکفیری و کشتار مسلمانان از قبل در قرآن به ما اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه قدس روز شعله‌ور شدن آتش عشق ایرانیان به مردم فلسطین است، ادامه داد: مردم باید عاشقانه در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنند، زیرا امروز اسرائیل، آمریکا، عربستان سعودی، جریان تکفیری و غرب علیه مسلمانان متحد شدند و باید با اتحاد و مشت‌های گره‌کرده چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در یک صف واحد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مردم باید همگام با مقام معظم رهبری و با سردادن یک شعار واحد بر سر دشمنان، مسلمانان کشورهای دیگر را هم آگاه و همراه خود کنند تا اتحاد مسلمانان باعث نابودی دشمنان شود.

دبیرکل حزب موتلفه: آمریکا با داعش می‌خواهد آزادی قدس را از دستور کار مسلمانان خارج کند

محمد نبی حبیبی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: غرب به ویژه آمریکا با پدیده داعش و طالبان می‌خواهد آزادی قدس را از دستور کار مسلمانان جهان خارج کند و رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهد. اما جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و بخصوص قدس شریف هرگز از یاد مسلمانان نمی‌رود.

حبیبی اظهار داشت: مردم جهان در روز قدس یک بار دیگر به خیابانها خواهند آمد و جنایت رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکاییها از این جنایات را محکوم خواهند کرد. حزب مؤتلفه اسلامی همپای ملت ایران روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد.

آیت‌الله کعبی: فریاد آزادی قدس یک جهاد دفاعی است/ استراتژی امام(ره) هدایت بسیج امت اسلامی در مقابل آمریکا بود

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس راهبرد پایه‌ای امام خمینی (ره) برای دفاع از اسلام و مسلمانان است که اهمیت روز قدس امسال به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: اگر اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از آن تقسیم کنیم سال به سال آرمان فلسطین و آزادسازی قدس در نزد امت اسلامی روشن‌تر و به آزادی قدس نزدیک‌تر شده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز باید آزادی قدس را به عنوان نقطه مرکزی اندیشه، عواطف و احساسات جهان اسلام در راستای یک واجب دینی مورد توجه قرار دهیم که در همین زمینه می‌توان کشورهای جهان اسلام را به یکدیگر متصل و یکپارچه کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در روز قدس با زبان روزه و با معنویت و یکپارچگی همه باید فریاد آزادی قدس شریف را سر دهیم چون فریاد آزادی قدس همان جهاد دفاعی است که بر هر مرد و زن واجب کفایی است. امام بر این مبنا تلاش کردند که با شکل‌گیری روز قدس این جهاد فراموش نشود.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: فراموشی آرمان روز قدس و پنهان‌کاری خطر صهیونیستی و جابه‌جایی در دشمنی‌ها استراتژیک صهیونیست‌ها است که امت اسلامی نباید در دامن آن‌ها قرار گیرد.
وی یادآور شد: امروز فرماندهی داعش و تکفیری‌ها دست‌نشانده‌ آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی است و مدیریت داعش توسط بعثی‌ها صورت می‌گیرد و پیاده‌نظام آنها را نیروهایی که در دام پنهان‌کاری خطر صهیونیست افتاده‌اند و اهمیت استراتژی آزادی قدس را برای امت اسلامی درک نکرده‌اند؛ تشکیل می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: استراتژی امام خمینی (ره) در واقع بر این بود که امت اسلامی را به سمت تحقق حافظیت اسلام و اجرای قوانین و مقررات اسلامی و بسیج امت اسلامی در مقابل شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیست‌ها هدایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز قدس امسال به دلیل انحراف تکفیری‌ها و فراموش کردن آرمان قدس توسط برخی از جریان‌های تند سلفی باید با شکوه‌تر و قوی‌تر از همیشه برگزار شود. روز قدس می‌تواند خیلی‌ها را از خواب غفلت بیدار کند.

آیت‌الله خاتمی: امام راحل با نام‌گذاری روز قدس آرمان فلسطین را زنده کردند

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس بیعت با آرمان‌های بلند امام راحل و عظیم‌الشان است؛ در زمانی که آرمان فلسطین در اوج مظلومیت بود و می‌رفت که قصه قدس شریف از یادها و خاطره‌ها برود اما راحل دوباره این آرمان را زنده کردند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: به فضل خداوند بیش از ۳۶ سال است که با راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس فریاد آزادی قدس شریف در ایران و بسیاری از کشورهای جهان سر داده می‌شود و در واقع روز قدس روز فریاد ضد استکبار و ضد ظلم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روز قدس امسال در ایران اسلامی پیام رسای دیگری نیز دارد آن را پیام مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار دانست و گفت: روز قدس ملت بزرگ ایران به صحنه می‌آید تا به دشمنان ایران اسلامی بگوید شما ما را تحریم کردید اما به یاری خداوند ما فرزند رمضان ماندیم و مانند سرو ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: ملت ایران در روز قدس خطاب به دشمن خواهد گفت که اگر تهدیدمان کنید و گزینه‌های روی میز و زیر میزتان را به رخمان بکشید ما فرزند عاشوراییم، از این رو پیام امسال روز جهانی قدس از ایران اسلامی فریاد عزت، ذلت‌ناپذیری و تسلیم‌ نشدن در برابر دشمنان زیاده‌خواه است و به یاری خداوند ملت بزرگ ایران پیروز صحنه این مصاف خواهند بود.

علی لاریجانی: روز قدس یک یادگار ارزشمند از سوی امام است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و نامگذاری این روز را به نام روز قدس را یک یادگار ارزشمند از سوی امام خمینی (ره) دانست و گفت: نامگذاری این روز نشان می‌دهد که ما نهایت تیزهوشی و فراست یک انسان را در این پیشنهاد می‌بینیم.

وی افزود: در این روز امت اسلامی با حالت معنوی که دارد به یکی از مقدس‌ترین اهداف امت اسلامی تبدیل شده که به آن وزن و حیثیت داده است و ملت اراده خودشان را در این روز نشان می‌دهند، لذا کار خیلی با ارزشی بود که امام خمینی آن را پایه‌گذاری کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: مهم این است که بدانیم در شرایط فعلی شرارت‌های رژیم صهیونیستی چه در صحنه بین‌المللی و چه در صحنه منطقه‌ای افزایش یافته است، یعنی شرایط به گونه‌ای است که علی‌رغم ضعفی که در ۲-۳ دهه اخیر این رژیم پیدا کرده، اما میزان شرارت‌هایش در منطقه افزایش یافته است.

اسماعیل کوثری: شعار امسال روز قدس باید بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود باشد

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص برگزاری مراسم روز قدس سال جاری اظهارداشت: موضوع اصلی جمعه آخر ماه مبارک رمضان که توسط امام خمینی (ره) روز قدس نام‌گذاری شد، مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه بین پنج تا شش میلیون نفر از مردم اصیل فلسطین در کشورهای مختلف آواره می‌باشند، اظهار داشت: در حالی این افراد آواره هستند که سرزمینشان توسط اشغالگرها تصرف شده و باید گفت که این موضوع هر سال حساسیت خود را دارد و اینگونه نیست که حساسیت روز قدس در سالی کمتر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حساسیت روز قدس در همه سال‌ها، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه انقلاب اسلامی به طرفداری از مستضعفین و پیاده کردن احکام الهی در جامعه جهانی بر پا شده و بر این اساس حضرت امام خمینی (ره) انقلاب کردند مسئله روز قدس هر سال حساس‌تر شده است.

کوثری با حساس‌ دانستن روز قدس سال جاری، اظهارداشت: امسال مسئله روز قدس از سال‌های گذشته حساس‌تر است چرا که اتفاقاتی در سطح منطقه و جهان رخ داده که موجب شده است رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و استکبار جهانی گستاخی و قدرت گذشته را نداشته باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مردم باید با حساسیت بیشتری در سراسر جهان در این مراسم حضور پیدا کنند.

کوثری با بیان اینکه شعار باید این باشد که سرزمین فلسطین که هم اکنون تحت سیطره رژیم اشغالگر قدس است به صاحبان اصلی آن ــ فلسطینیان ــ برگردد، اظهار داشت: مردم باید این موضوع را با حساسیت و حضور خود مطرح و در نهایت خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین شوند تا این سرزمین ــ قدس ــ به صاحبان اصلی خود برگردد.

نجابت: در راهپیمایی روز قدس علاوه بر محکومیت جنایات صهیونیست‌ها جنایات‌ آل‌سعود هم محکوم شود

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس این روز را نمادی واقعی و تأثیرگذار درباره ستیز از ضدیت مسلمانان آزادیخواه با اشغالگری رژیم صهیونیستی خواند و گفت: امسال روز قدس علاوه بر محکومیت جنایات صهیونیست‌ها باید جنایت‌های عربستان سعودی در یمن را هم محکوم کرد.

وی با تأکید بر اینکه حوادث یمن تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه است، اظهار داشت: نتیجه اسلام آمریکایی داعش است که مکمل صهیونیست‌ها در منطقه می‌باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کودک‌کشی در سراسر منطقه یک ماهیت دارد و راهپیمایان روز قدس جنایت علیه مسلمانان مظلوم از یمن تا بحرین و عراق و سوریه را محکوم خواهند کرد.

اما برخی احزاب تاثیرگذار سیاسی نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای، از مردم شریف ایران دعوت کردند تا در روز جمعه برای دفاع از مظلومین جهان، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نمایند

دعوت حزب مردم‌سالاری از مردم برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله قدس

حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن فراخون مردم برای راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد ملت سرافراز ایران ضمن حمایت از آرمان مقاومت فلسطینیان در راهپیمایی این روز از مواضع هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهد کرد.

بیانیه حزب مردم سالاری به مناسبت راهپیمایی روز قدس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس در جمهوری اسلامی به عنوان نماد رویکرد انقلابی مردم ایران در مقابل رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که با تدبیر امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال برگزار می‌شود. بدون شک برگزاری راهپیمایی روز قدس که در کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌شود قطعا بزرگترین کابوس رژیم نامشروع صهیونیستی و استعمارگران می‌باشد.

با توجه به شرایط حاکم بر خاورمیانه و دنیای اسلامی روز جهانی قدس امسال از حساسیت‌های متفاوتی برخوردار شده است. تروریست‌های تکفیری داعش که در بستر اختلافات شیعه و سنی و با انحراف موج بیداری اسلامی ایجاد شده است مسلمانان را در عراق، سوریه، مصر، لیبی، تونس و الجزایر سلاخی می‌کنند.

تروریست‌های تکفیری داعش که متاسفانه ریال‌های سعودی را در جیب خود می‌بینند و به عنوان حافظ منابع رژیم صهیونیستی با برنامه‌های تدوین شده موساد تاکنون عمل کرده‌اند. این روزها که رژیم صهیونیستی گسترش شهرک‌های صهیونیستی را دنبال می‌کند داعش گروه‌های مقاومت را تهدید کرده است. تروریست‌های تکفیری برنامه‌های گسترده‌ای جهت نفوذ در فلسطین برای تامین منافع تل‌آویو در حال اجرا است.

عملکرد تروریست‌های تکفیری نشان می‌دهد که داعش در پس پرده رژیم صهیونیستی با همراهی رژیم سعودی به شدت نیازمند اختلافات شیعه و سنی هستند لذا روز قدس فرصتی است که در آن امت واحده اسلامی در کنار یکدیگر در مقابل اشغالگران قدس شریف صف‌آرایی می‌کنند.

در کنار حوادث منطقه‌ای که ضرورت وحدت دنیای اسلام را پررنگ کرده است موضوع مذاکرات هسته‌ای و تفاهم ایران با گروه ۱+۵ به عنوان یک رویداد مهم در روز قدس خودنمایی می‌کند. ملت ایران در آخرین جمعه ماه رمضان یعنی یوم‌الله روز جهانی قدس به خیابان‌ها می‌آیند تا رویکرد ضد استعماری خود را با صدایی واحد به رخ جهانیان بکشانند.

حزب مردم‌سالاری ضمن فراخوان عموم مسلمانان برای راهپیمایی روز قدس از ملت سرافراز ایران اسلامی می‌خواهد با حضور گسترده خویش علاوه بر حمایت از آرمان‌ مقدس مقاومت فلسطینیان و محکومیت جنایت صهیونیسم و داعش‌های مزدور آنان از مواضع هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت کند.

فراخوان جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس/ روز قدس، روز قیام است

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در آستانه برپایی روزجهانی قدس با صدور فراخوانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رهایی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست از امت مسلمان ایران و انسان های آزاده جهان دعوت کرد تا امسال مراسم روز جهانی قدس را پر شکوه تر از هر سالی برگزار کنند.

در اطلاعیه ای که جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس صادر کرده آمده است: روز قدس، روز اسلام است. روز دادخواهی از بیدادی است که بر فلسطین رفت و از آن بیداد که بیداد صهیونیسم بود با بیدادی که امت با سکوت خود بر فلسطین و بر خود روا داشت، سوریه، عراق، بحرین، افغانستان، یمن، اینک،می روند تا تاوان سکوت امت را بپردازند.
روز قدس، روز قیام است. قیام بر ضد زور گویی و اشغال.

روز قدس، روز احیاء نه تنها فلسطین که احیا امت است تا تکلیفی را که فراموش کرده بودند و کرده اند، پی گیرند.

روز قدس، روز تکلیف است. تکلیف ایستادگی در برابر ستم و حمایت از مظلوم.

روز قدس، روز نمایش قدرت امت است، علیه استکبار و صهیونیسم، شیاطین مجسمی که سعادت بشر را بر نمی تابند.

روز قدس، روز فریاد است. فریاد برای آزادی بشر از زندان کبود رسانه های صهیونیستی. روز فریاد برای رهایی بشر از سلطه ی جهل هدایت شده و بزک شده ی ایسم ها.

روز قدس، روز اعتراض است. اعتراض به هرچه پلیدی و زشتی در جهان.

روز قدس، روز حماسه است. حماسه ی مردمی که ایستادند برای آزادی و شیرینی ایستادگی را در کام خویش نشاندند. حماسه ی مردمی که با حضور همیشگی شان در صحنه هایی که لازم بوده و تکلیفشان بوده اینک امنیت را برای خویش ارمغان آورده اند در شرایطی که محیط پیرامونی شان از ناامنی مضاعف در رنج است. ناامنی که طراحش غده ای سرطانی به نام اسرائیل است و پیمانکاران آن ترکیه و عربستان و قطر و امارات و اردن هستند و هدف نهایی موهوم شان ناامن سازی ایران مقتدر است.

روز قدس، روز امنیت است. روزی است که ایرانی امنیت خویش را تضمینی دوباره می کند .

روز قدس، روز سپاس است . روز سپاس از خدایی که نعمت انقلاب را به ما ارزانی داشت و سپاس از رهبری که اعتلای امت و ایران را خواستار بود.

روز قدس، روز خمینی(ره) است. روز کسی که به من، تو، ما و همه آموخت که نعمت آزادی و امنیت و استقلال تنها با بهایی به نام "حضور در همه ی صحنه های انقلاب" حاصل آید.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین این روز پرشکوه را که بی تردید از ایام الله است (فذکر بایام الله)به همه امت اسلام و ایرانیان مبدع این روز، تبریک گفته و از همه ایرانیان، امت مسلمان و انسان‌های آزاده دعوت می کند که امسال روز جهانی قدس را پر شکوه تر از هر سالی برگزار کنند.

ایرانی برای سپاس از نعمت امنیت و امت مسلمان با هدف ترویج و نهادینه کردن روح وحدت اسلامی از طریق تاکید بر راندن جریان های انحرافی و تروریستی در دین اسلام مانند تکفیری های داعش و جبهه النصره و وهابیت که عملکردشان ناامنی را به کشورهای منطقه تحمیل و امنیت را برای دشمن اصلی مردم منطقه یعنی اسرائیل، این پدیده ی شوم و شر مطلق هدیه کرده است، و جهانیان با تاکید بر استقرار امنیت در جهان با حذف ریشه ی اصلی ناامنی منطقه یعنی اسرائیل، می بایست گام به میدان نهند و اراده ی جمعی خویش را برای پایان دادن بر بحران فلسطین بر پایه حق و نه واقع، به نمایش بگذارند.

به امید جهانی بدون اسرائیل

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پیام راهپیمایی روز قدس وحدت همه گروه‌ها در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای بر حضور گسترده آحاد ملت سملمان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:‌ روز قدس فرا رسید و دل‌های مسلمانان جهان آرزوی آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند. روز قدس، روز تجلی وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است که سال‌هاست به مردم مظلوم فلسطین ستم‌ می‌کند. این کار هوشمندانه امام عظیم‌الشأن ما در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس از چنان اهمیتی برخوردار است که ایشان فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها فرمودند مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است:‌ بیش از نیم قرن از مبارزه ملت مظلوم فلسطین با غاصبان صهیونیستی می‌گذرد. روز قدس امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری، فتنه تکفیر تروریست‌ها از سوریه، عراق، یمن و بحرین گرفته تا شمال آفریقا می‌سوزد و در این میان حملات بی‌رحمانه سعودی‌ها به مردم مظلوم یمن و کشتار هزاران غیر نظامی بی‌دفاع و انهدام خانه‌های مردم و زیر ساخت‌های اقتصادی آنها حتی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

در این اطلاعیه بیان شده است: آری این حکایت تأسف‌آمیز روزگار ماست. با این همه مبارزه فراگیر رزمندگان حزب الله لبنان،‌ و مبارزان فلسطینی با رژیم صهیونیستی و هوشیاری مسلمانان جهان در برابر این رژیم منحوس، خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده و نشان داد که به راستی اسرائیل از یک عنکبوت، سست‌تر است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است و پیام ملت شریف ایران در این راهپیمایی روحیه مقاومت، ‌استقلال‌خواهی و استکبارستیزی، وحدت همه گروه‌ها در این کشورها به‌خصوص کشور فلسطین است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت گسترده در راه‌پیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌کند. به امید آزاد سازی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی.

بیانیه حزب موتلفه اسلامی: بدون شک سرنوشت رژیم منحوس صهیونیستی جز نابودی چیز دیگری نخواهد بود

حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز قدس با صدور بیانیه‌ای از آحاد مختلف ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معمار کبیر انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که نشان از هوشمندی و درایت و تدبیر آن بزرگ مرد تاریخ داشت.

نامگذاری که امروز باعث شده جریان مقابله غده سرطانی اسرائیل و صهیونیست ها به عنوان راهبرد کلیدی نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمام مردم مظلوم و آزاده خواه جهان باشد.

بدون شک سرنوشت رژیم منحوس صهیونیستی جز نابودی نخواهد بود و قدس شریف آزاد خواهد گشت و بزرگداشت این روز نشان از دشمن شناسی مسلمانان دارد که بار دیگر انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی به رخ جهانیان خواهند کشید و با مشتان گره کرده فریاد مقاومت در برابر استکبار جهانی را فریاد می زنند.

روز جهانی قدس نه تنها روز ملت مظلوم فلسطین بلکه روز همه مظلومین عالم و روز حمایت از اسلام عزیز است، روزی که مستضعفان و محرومان خشم خود را از سیاست های استکباری صهیونیست ها و همدستانشان نشان می دهد.

روز قدس روز مقاومت است و ملت غیور ایران اسلامی نیز اینبار نه تنها حمایت و همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین را نشان خواهند داد بلکه بار دیگر به سردمداران استکبار جهانی خواهند گفت که تا پای جان در دفاع از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی ایستاده اند و با عزت و قدرت راه انقلاب را ادامه خواهد داد.

اعضای حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به همراه مردم مسلمان، هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و ازملت غیور و با بصیرت ایران و تمام آزادی خواهان جهان دعوت می کند تا با حضور شکوهمند و پر شور خود در راهپیمایی روز قدس جمعه ۱۹/۰۴/۹۴ شرکت کنند تا با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر نفرت و انزجار خود از رژیم صهیونیستی نشان دهند.

دعوت حزب مردمی اصلاحات از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

حزب مردمی اصلاحات با صدور بیانیه‌ای از آحاد ملت ایران اسلامی برای بیعت مجدد با آرمانهای مقدس امام شهیدان(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری در روز قدس دعوت کرد.

در بیانیه حزب مردمی اصلاحات به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: امروز و در حالی که جهان ، شاهد بیداری اسلامی ملت‌های آزاده با الهام از آموزه های انقلاب اسلامی ایران است بیش از هر زمان دیگری دوراندیشی معمار کبیر انقلاب بر همگان آشکار می‌گردد و در این میان ، روز جهانی قدس میراثی گرانبهاست از آن پیر فرزانه. استقبال جهانیان به ویژه مسلمانان از روز جهانی قدس و برپایی یک همایش بزرگ تاریخی در سراسر عالم، به منزله‌ی اعلام موضع واحد و یکپارچه مردم جهان، نه فقط علیه دولت جعلی و غاصب اسراییل بلکه وضعیت و شرایط حاکم بر جهان، یعنی سیطره‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشتی صهیونیست بر ارکان قدرت نظام سلطه است. همه‌ی دست‌اندازی‌ها، جنگ‌ها، کشتارهای وحشتناک، بحران و ناامنی‌های کنونی در ممالک اسلامی از حاشیه‌های خلیج فارس تا شاخ آفریقا با هدف گسترش سیطره‌ی صهیونیسم از یک سو و استیصال کارگزاران و فرمانروایان صهیونی نظام سلطه در برابر امواج بیداری جهانی و انفعال آن‌ها در مقابل نقطه‌ی کانونی پیچ بزرگ تاریخی، یعنی ایران اسلامی است.

این بیانیه می‌افزاید: اعمال سیاست‌های ضدانسانی، فشار، تحریم، تهدید، جنگ روانی و تبلیغاتی تا مذاکره و گفت‌وگو با ایران اسلامی، از یک طرف نشانه‌ی اقتدار و عظمت گفتمان انقلاب اسلامی و از طرف دیگر هراس و وحشت غارتگران صهیونیست از شکوفایی تمدن اسلامی به پرچمداری ایران است.

این بیانیه تصریح می‌کند: اکنون ، امت اسلامی ثمره دلنشین انقلاب اسلامی ایران را در تمام عرصه‌های جهانی با تمام وجود احساس می‌کنند و باعث غرور و سرفرازی ماست که میراث‌دار انقلابی هستیم که مایه الهام تمامی ملت‌های آزاده جهان است. انقلابی که با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری همچنان از شادابی و طراوت برخوردار است . فرزندان غیور این مرزو بوم در عرصه انرژی هسته ای همگام با ملت بزرگوار ایران اسلامی هر روز برگ زرین دیگری را به کتاب انقلاب اسلامی می افزایند و همچنان پرچمدار پیشرفت و توسعه در جهان اسلام هستند. شاهدیم که رژیم اشغالگر قدس با ترور دانشمندان ایران اسلامی ، خوی ددمنشی و وحشیگری خود را برای جهانیان بیش از پیش آشکار نمود و بسی باعث شرمساری است که آمریکای جنایتکار و سایر استعمارگران غربی همچنان در مقابل جنایات این رژیم جعلی سکوت پیشه کرده اند.

این بیانیه تاکید می‌کند: فرمانروایان امپراتوری صهیونیسم در جهان از درک و فهم این حقیقت غافلند که سنت الهی بر عالم خلقت ساری و جاری است و این قاعده و سنت تغییرناپذیر است. آن دسته از حکّام دست‌نشانده و وابسته در کشورهای اسلامی و عربی که منافع و سرنوشت خود را به گوساله‌پرستان سامری و اربابان صهیونیست آمریکایی و اروپایی پیوند زده‌اند به زودی خواهند دید که فرجام کار آن‌ها چون محمدرضا پهلوی، صدام، قذافی، سادات، مبارک، عمر سلیمان، بن علی، علی عبدالله صالح و … جز روسیاهی در پیشگاه تاریخ نخواهد بود.

«ملت شریف ایران اسلامی با اتحاد و همدلی ، در سایه سار آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پشتیبانی از ولایت فقیه، امسال نیز با حضور پرشور خود در این مراسم، پیامی شفاف مبنی بر عزم راسخ خود برمحو رژیم اشغالگر قدس خواهند داشت.»

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته ، در کنار آحاد ملت شریف ایران اسلامی ضمن بیعت مجدد با آرمانهای مقدس شهداء ، امام شهیدان(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری ، با دعوت از عموم مسلمانان و آزادگان، به ویژه مردم بیدار ایران اسلامی ، حضوری موثر در این عرصه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حزب مردمی اصلاحات تاثیر گذاره؟؟؟....
سرور
Venezuela
چقدر... حسن خمینی!
Iran, Islamic Republic of
روز قدس و حضور در اون مهمه به حاشیه نپرداز
ناشناس
جای حسن خمینی چهرهای شاخص تری هم بود
سید
...ایشون یه طلبه .. که انتسابش به امام عظیم الشانمان او را مطرح کرده...