چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بان‌کی‌مون:ترکیه و روسیه گفتگو کنند

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 458238
دبیرکل سازمان ملل امروز شنبه در یک مصاحبه با ابراز خوشبینی درباره موفقیت مذاکرات بین‌المللی در وین درباره بحران سوریه، از روسیه و ترکیه خواست با گفتگو اختلافات اخیر ناشی از سرنگونی سوخو ۲۴ را حل کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل در یک مصاحبه از روسیه و ترکیه خواست با گفتگو اختلافات و تنش‌های ایجادشده به دلیل سقوط سوخو 24 را حل کنند.
 
در ادامه واکنش‌‌ها به سرنگونی سوخو ۲۴ روسیه توسط ارتش ترکیه در سوریه، بان‌کی‌مون در مصاحبه‌ای درباره تنش‌ها بین مسکو و آنکارا ابراز تاسف کرد.
 
هفته گذشته بود که دو فروند اف ۱۶ ارتش ترکیه یک فروند سوخو ۲۴ روسیه را در سوریه ساقط کرد. مقامات آنکارا ادعا کردند که آنها پس از ساقط شدن سوخو ۲۴ متوجه تابعیت روسی آن شدند و اینکه این جت حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود.
 
اما دولت روسیه و مقامات مسکو با رد ادعاهای ترکیه، تاکید کرده‌اند که سوخو ۲۴ در سوریه مشغول عملیات علیه تروریست‌ها بود.
 
دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ تنش‌ها بین مسکو و آنکارا را اتفاقی بسیار تاسف‌برانگیز خواند و از روسیه و ترکیه خواست با هم نشسته، درباره این اتفاق تحقیق و با هم موضوع را حل کنند.
 
بان‌کی‌مون در بخش دیگری از این مصاحبه به بحران سوریه و مذاکرات بین‌المللی در پایتخت اتریش گفت که توافق حاصل شده در وین «توافقی بسیار خوب» است و من خوشبینم که موثر بیافتد و کارساز باشد.
 
دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره فلسطین هم تاکید کرد که «ما به فلسطین و اسرائیل اهمیت می‌دهیم و سازمان ملل کاملا متعهد به یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز است».
 
آقای بان همچنین با اشاره به بحران در لیبی بر «فوریت بسیار زیاد» تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *