شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۱۴
بانک مرکزی و نهادهای مسؤول وارد میدان شوند

دلالان فعال شدند/ سکه یک میلیون و دلار ۳۳۷۰ تومان +جدول

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 356637
در حالی که قیمت‌ها در بازار ارز روند صعودی طی می‌کند از اقدامات عملی و حتی رسانه‌ای بانک مرکزی به عنوان تنها متولی بازار ارز، خبری نیست.
دلالان فعال شدند/ سکه یک میلیون و دلار ۳۳۷۰ تومان +جدول
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز در بازار ارز و طلای تهران قیمت انواع سکه و ارز افزایش داشته است.

در حال حاضر دلار با نرخ‌های مختلفی در صرافی‌ها به فروش می‌رسد. برخی صرافی‌ها ۳۳۳۰ تومان، برخی دیگر ۳۳۵۰ تومان و چند صرافی هم ۳۳۷۰ تومان این ارز را برای فروش درج کرده‌اند.

یورو هم حدود ۴۵۷۵ تومان و درهم ۹۰۵ تومان به فروش می‌رسد.

با این حساب از ابتدای صبح تاکنون دلار حدود ۲۵ تومان، یورو ۶۵ تومان و درهم ۱۴ تومان رشد قیمت داشته است.

مشاهدات خبرنگار فارس، حاکی است بازار ارز نه تنها از کنترل بانک مرکزی بلکه از مدیریت صرافی‌ها هم خارج شده و مسیر قیمت‌ها را دلالان ارز که اغلب در کنار صرافی‌ها و یا نبش خیابان منوچهری فعالند، تعیین می‌کنند. این روزها خریداران حرفه‌ای یا همان دلالان ارز، به شدت سرگرم خرید و فروش هستند و همین کار آرام آرام قیمت‌ها را بالا برده است.

یکی از صراف‌ها به فارس گفته بود: علت اصلی افزایش قیمت‌ ارز در هفته‌های اخیر دلالانی هستند که معاملات صوری انجام می‌دهند.

وی افزود: افرادی در خیابان فردوسی جمع می‌شوند و به شکل صوری قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برند. در این تجمع خرید و فروش ارز برای تحویل در روز آینده انجام می‌شود و در صورتی که نرخ ارز بیش از رقم توافق شده باشد، موجب سودآوری برای خریدار خواهد شد.

این صراف تصریح کرد: به همین دلیل، دلال به دنبال تغییر قیمت ارز برای روز آینده است، این روند موجب می‌شود همواره بازار ارز با نوسان نرخ‌ها روبرو باشد.

به گزارش فارس، در شرایطی که دلالان به راحتی در بازار ارز جولان می‌دهند، از بانک مرکزی در این میان نیست. به غیر از یک مصاحبه کوتاه رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته مبنی بر تامین ارز کالاهای اساسی و غیراقتصادی دانستن رشد قیمت‌ ارز، اقدام عملی و یا حتی رسانه‌ای از این نهاد مشاهده نشده است.

در این شرایط که فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تا یکی دو روز آینده اجرایی خواهد شد و تنها متولی مدیریت بازار ملتهب ارز طبق قانون، بانک مرکزی است.

به نظر می‌‌رسد مسئولان بانک مرکزی این نوسانات را چندان جدی نگرفته و معتقدند این تحولات موقتی است. اما تجربه سال ۹۱ نشان داد موقتی دانستن این تحولات به ماندگار شدن نرخ‌های بالا منجر خواهد شد.

قیمت‌ها امروز در بازار سکه هم تحت تاثیر ارز، افزایش یافت. سکه طرح جدید در اغلب صرافی‌های میدان فردوسی حدود یک میلیون و ۱۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۵ هزار تومان درج قیمت شده است، اما قیمت سکه طرح جدید در سطح بازار تهران هم‌اکنون ۹۹۹ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۶۵۰۰ هزار تومان افزایش ۹۹۸ هزار تومان و نیم سکه با رشد ۴ هزار تومانی ۵۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ربع سکه با ۲ هزار تومان رشد ۳۲۰ هزار تومان، سکه گرمی ۲۰۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۸۰ تومان افزایش به ۱۰۲ هزار و ۲۷۰ تومان رسید.

قیمت اونس جهانی در حال حاضر با یک دلار و ۲۰ سنت افزایش ۱۲۸۵.۵۰ دلار معامله می‌شود.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 999000 تومان 8500 تومان
سکه طرح قدیم 998000 تومان 6500 تومان
نیم سکه 537000 تومان 4000 تومان
ربع سکه 320000 تومان 2000 تومان
سکه گرمی 206000 تومان 1000 تومان
هر گرم طلای 18 عیار 102270 تومان 580 تومان
اونس 1285.50 دلار 1.20 دلار
دلار 3330 تومان 25 تومان
یورو 4575 تومان 65 تومان
درهم 905 تومان 14 تومان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کلیدش قفل بود!!!!!!
کار دار و دسته ... میخواد ..
Iran, Islamic Republic of
روحانی موووچکریم
تدبیر
قرار بود روحانی که رییس جمهور شد دلار بشه 500 تومن پس چی شد؟
سعید455
رطب خورده منع رطب کی کند.دولتی که خودش داره همه چیزروگرون میکنه چطورمی تونه به بقیه بگه گرون نکنین ؟!
Canada
اگر روند افزایش قیمت ارز توسط تنها مرجع تزریق ارز کنترل نشود مجددا شرائط سال 91 تکرار خواهد شد و فقر مردم بیشتر و عمیقتر خواهد شد. متاسفانه چون عده کمی از یارانه انصراف دادند و دولت کسر بودجه دارد پس تنها راه کسب درآمد دولت ارز آزاد تزریقی است که متولی و قانون مشخصی ندارد و قابل بازی کردن است.اینطوری 45000 تومان یارانه هر روز ارزش خود را از دست میدهد و دولت قادر به پرداخت خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ناکارا باعث بدبختی سهامداران خرد شد پس دلالی بهترین راه است
هادی
سلام
الان ساعت نزدیک 19 هست و دلار 3275 تومان
Finland
دروغ كويي مسولان و البته مردم ساده لوحي كه هر بار به أنها اعتماد مي كنند
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم بانک مرکزی هم از بالا رفتن قیمت ارز بدش نمیاد تازه همه میدونن که بانکهای خصوصی هم در این زمینه شدیدا فعال هستند.اینها عادت دارند با این حرفها مردم رو بازی بدن.همه میدونن که اگه قیمت ارز تثبیت نشه هدفمندی بی فایده است . خوشحالم که به روحانی رای ندادم
Iran, Islamic Republic of
چطور ارزش پول ما اینقدر سریع افت می کند؟!
حالا بگین روحانی مچکریم که کلید حل مشکلات را گم کرده ای
هم جلو کدخدا خوار و ذلیل شدیم و هم دلا رفت بالا
میلاد
نه چرخ سانتریفیوژ چرخید نه زندگی مردم