جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیابنزین تک‌نرخی مانع قاچاق می‌شود؟

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 356736
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید در دادن کارت سوخت دقت شود، چون کارت‌های سوخت زیادی در اختیار مردم است که واقعیت ندارد.
به گزارش جهان، جلیل جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قاچاق سوخت همچنان ادامه دارد و تک نرخی شدن تأثیر چندان زیادی در جلوگیری آن ندارد، گفت: من موافق تک نرخی شدن بنزین نیستم چون زمانی که ۶۰ لیتر بنزین را با قیمت ۴۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌دادیم خیلی از خانواده‌ها با همین ۶۰ لیتر بسیاری از فعالیت‌های روزمره‌شان را انجام می‌دادند و حتی بخشی از آن را ذخیره می‌کردند و اختلاف ۳۰۰ تومانی برای آنها یک انگیزه بود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نیز عده‌ای از افراد هستند که در ماه به بیشتر از ۶۰ لیتر نیاز دارند که آنها به قیمت ۷۰۰ تومان پرداخت می‌کردند که اگر تک نرخی شود در واقع مصرف بیشتر می‌شود و کسی به صرفه‌جویی فکر نمی‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: بحث تک نرخی شدن به قیمت ۱۰۰۰ تومان در قاچاق تأثیر زیادی ندارد و قاچاق سوخت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی درباره راه جلوگیری از قاچاق بنزین گفت: برای جلوگیری از قاچاق باید در دادن کارت سوخت دقت شود چون کارت‌های سوخت زیادی در اختیار مردم است که واقعیت ندارد.

وی در ادامه در خصوص این موضوع گفت: حتی کارت‌های سوخت بسیاری در دست کامیون‌داران است ولی هیچ کامیونی در اختیار ندارند. به هر حال ستاد تنظیم سوخت باید پیگیر این مسئله باشد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر با این قیمت‌ها، قاچاق همچنان ادامه خواهد داشت مگر اینکه به شرایطی برسیم تا اختلاف قیمت و عرضه سوخت منطقه به حداقل برسد چون اگر قیمت ۱۰۰۰ تومانی را قطعی بدانیم اختلاف به قیمت ۱۰۰۰ تومانی را قطعی بدانیم اختلاف به قیمت منطقه یک دلار است که در این صورت فاصله خیلی زیادی است.
https://jahannews.com/vdchx-nx-23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdchx-nx-23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *