يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

عربستان: مشکلی با اخوان‌المسلمین نداریم

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 406938
یک روزنامه نگار عربستانی نوشته است که وزیر امور خارجه این کشور در نشستی غیر رسمی گفته که ریاض با اخوان المسلمین مشکلی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی در جمع نویسندگان و روزنامه نگاران سعودی گفته که ما با اخوان مشکل نداریم و تنها با تعداد کمی از اعضای آن مشکل داریم.
«سمر المقرن» ستون نویس روزنامه الجزیره چاپ ریاض در مطلبی تحت عنوان «دوساعت با سعود الفیصل» از دیداری ناگهانی میان وزیر خارجه عربستان با روزنامه نگاران و نویسندگان عربستانی خبر داده و نوشته که انتظار داشتیم فیصل به عنوان دیپلمات پاسخی بسیار محدودتر از این ارائه کند.
این درحالی است که پیش از این هم اخباری در رسانه‌ها درباره احتمال تغییر در رویکرد عربستان سعودی در قبال تحولات مصر و حتی دیدار برخی مقامات سعودی با اعضای اخوان المسلمین منتشر شده بود.

عربستان سعودی نقش مهمی در سرنگونی دولت محمد مرسی در مصر و به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی ایفا کرد اما با توجه به تحولات اخیر در منطقه به نظر می‌رسد که عربستان در دوره پس از ملک عبدالله و اخوان المسلمین با هدایت غرب باردیگر درحال نزدیک شدن به یکدیگر برای ایجاد توازن در مقابل جریان مقاومت در منطقه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *