چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

CBS آمریکا: ایران پر از آمریکایی شده است!

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 426738
به گزارش رسانه‌های آمریکایی با وجود خصومت میان ایران و آمریکا و شعارهای ضد دولت آمریکا در ایران، پس از مذاکرات هسته‌ای شمار گردشگران به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، سایت صدای آمریکا (VOA) با انتشار گزارش شبکه خبری سی بی اس (CBS) از ایران تیتر زده است: «شمار گردشگران آمریکایی در ایران، با وجود خصومت‌ها‌، افزایش می‌یابد.»

به نوشته سایت وابسته به وزارت خارجه آمریکا، ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ که انقلاب اسلامی در ایران روی داد، به مدت چند دهه دشمن یکدیگر بوده‌اند.

اما اکنون روابط دو کشور آن قدر گرم شده که راه را بر مذاکرات هسته‌ای گشوده است.

مذاکراتی که امکان دارد در کمتر از یک ماه به توافق هسته‌ای منجر شود.


"الیزابت پالمر" خبرنگار شبکه خبری سی بی اس در ایران، روز یکشنبه در گزارشی تصویری از برخی مسافران آمریکایی که برای گردش به ایران آمده اند، گفت: ایرانیان هر فرصتی را برای گشت و گذار در فضاهای بیرون از خانه غنیمت می‌شمارند، از گل‌گشت در پارک‌های ملی و جنگلی گرفته تا تماشای معماری شگفت‌انگیز بناهای باستانی.

اکنون، آمریکاییان هم به عنوان توریست به آنان ملحق شده‌اند و همه جا با خوش‌آمدگویی و پذیرایی گرم روبرو شده اند.

در ادامه این گزارش بدون اشاره به جاسوسی و دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، تلاش شده قطع رابطه ایران و آمریکا به گردن ایران انداخته شود: اما در کوتاه مدت ایران و آمریکا دشمن یکدیگر بوده اند.

در سال ۱۹۷۹ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا در تهران اشغال شد و ماجرای گروگان‌گیری روی داد.

هنوز هم شعارهای مرگ بر آمریکای تندروها در ایران شنیده می شود.


خبرنگار شبکه سی بی اس آمریکا در بخش دیگری از گزارشش آورده است: «تعداد آمریکایی‌هایی که امسال از ایران بازدید می کنند، دوبرابر سال گذشته شده است.

همچنین تعداد توریست های اروپایی و خاورمیانه‌ای افزایش زیادی یافته است، به طوری که ناگهان کشور با کمبود محل اقامت برای گردشگران روبرو شده است.»


به گفته الیزابت پالمر، گروه پاسارگاد ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های برج سازی ایران است و ابراهیم پورفرج سرمایه گذار اصلی پروژه عظیم برجی است که به گزارش خبرگزاری ایسنا، در ۱۶۰ هزار مترمربع زیربنا با ۵۸طبقه، ۸۱ سوییت، ۴۰۰ اتاق و ۱۸ رستوران ساخته می‌شود.

هتلی اولترا مدرن، و مرکزی برای کنفرانس با سالن های متعدد.

​طراحی این برج کار خانم زها حدید، معمار معروف عراقی – بریتانیایی است که طراحی چندین ساختمان عظیم جهان را نیز انجام داده است.

مانند ایستگاه قطار سریع السیر ناپل، ترن هوایی اینسبروک اتریش، و غیره. او نخستین زن برنده جایزه معماری پریتزکر است.

ساخت برجی برای گردشگران

این برج تا سال ۲۰۱۷ تاسیس می شود. اما تا آن زمان آقای پورفرج امیدوار است که توافق اتمی به نتیجه برسد.

پورفرج در پاسخ به سؤال الیزابت پالمر که از او می پرسد آیا واقعا امیدوار است و فکر می کند که لازم است تحریم ها برداشته شوند، می‌گوید: «بله.

با لغو تحریم ها بی تردید کارما و کار تجارت بسیار آسان تر می شود و توریست های بیشتری هم به ایران جذب می‌شوند.»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امید اینده ای عاری از افراطگری