پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۵۳

شکایت مهدي هاشمي،اشتهاردي را محكوم به شلاق و زندان كرد

شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 151193
شعبه ۷۶ داگاه كيفري استان تهران با شكايت "مهدي هاشمي "، فرزند شهيد بهرام اشتهاردي و مديرمسئول روزنامه ايران را به شلاق و زندان محكوم كرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به استناد مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامي، كاوه اشتهاردي را به تحمل ۶ ماه حبس تعزيري بابت افتراء و ۱۰ ضربه شلاق بابت نشر اكاذيب محكوم كرد.

در حكم دادگاه مدير مسئول روزنامه ايران آمده است: دادگاه به استناد ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامي مجازات حبس و شلاق را به مدت ۳ سال تعليق مي‌نمايد و چنانچه در مدت تعليق مرتكب بزه‌هاي افترا و نشر اكاذيب از جرائم مطبوعاتي گردد، براي بار اول يك سال به مدت تعليقي اضافه مي‌‌شود و در مرتبه دوم مجازات تعليقي، لغو و اجرا خواهد شد.

مهدي هاشمي به دليل انتشار بيانيه مشترك ۲۲۰ تشكل دانشجويي كه در آن خواستار محاكمه وي شده بودند از مديرمسئول روزنامه ايران شكايت كرد و اين در حالي بود كه پيش از روزنامه ايران، تمام خبرگزاري‌هاي داخلي اين بيانيه تشكل‌هاي دانشجوويي را منتشر كرده بودند.

كاوه اشتهاردي ضمن تاييد حكم صادره شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران در خصوص شكايت مهدي هاشمي اظهار داشت: دادگاه بنده را به تحمل ۱۰ ضربه شلاق و ۶ ماه حبس تعزيري محكوم كرده اما اين حكم هنوز به صورت رسمي به بنده ابلاغ نشده است.

وي درباره امكان درخواست تجديد‌نظر‌ در خصوص اين حكم خاطر‌نشان كرد: بنده به اين راي صادره اعتراض نخواهم كرد چرا كه ظاهراً دستگاه قضايي تصميم خود را گرفته كه هر كاري كه مايل است، انجام دهد.

مديرمسئول روزنامه ايران تصريح كرد: در خصوص اين حكم، ۲ نكته قابل تأمل است؛ اول اينكه اين رأي عليه بنده در حالي صادر شده است كه ۱۴ عضو هيئت منصفه مطبوعات در خصوص موضوع شكايت مهدي هاشمي، بنده را تبرئه كرده بودند.

اشتهاردي ادامه داد: قوه قضائيه با صدور چنين حكمي نشان داد كه واقعاً "مستقل " است به اين معنا كه نه به نظر هيئت منصفه مطبوعات اعتنايي دارد و نه به دفاعيات متهم و قاضي و دستگاه قضايي براي خود يك حق وتويي قائل هستند كه مي‌توانند بر خلاف همه اصول و مطالبات افكار عمومي رأي بدهند.

مدير‌مسئول روزنامه ايران با اشاره به موضوع شكايت مهدي هاشمي عليه وي اظهار داشت: بايد به دليل شكايت مهدي هاشمي از بنده توجه شود چرا كه تمام شكايت مهدي هاشمي به دليل انتشار خبري بود در خصوص تقاضاي ۲۲۰ تشكل دانشجويي كه با صدور بيانيه‌ايي مشترك، خواستار رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي شده بودند كه البته اصل اين بيانيه را تمام خبرگزاري‌ها پيش از روزنامه ايران منعكس كرده بودند.

اشتهاردي افزود: حال به خاطر انتشار اين بيانيه تشكل‌هاي دانشجويي و با شكايت مهدي هاشمي، دادگاه بنده را محكوم به شلاق و زندان كرده است.

وي در‌خصوص دلايل غير‌حقوقي بودن رأي صادره گفت: بنده در جلسه دادگاه غير از دفاعيات خود حداقل ۵۰۰ صفحه سند تنها در مورد يكي از اتهامات مهدي هاشمي ارائه كرده بودم كه اگر قاضي محترم دادگاه به همان ۵۰۰ صفحه، تنها نگاهي مي‌انداخت و آن را تورق مي‌كرد لااقل همان موارد كفايت مي‌كرد كه به مفاسد مهدي هاشمي واقف شود اما ظاهراً آقاي قاضي مستقل است به اين صورت كه نه به نظر هيئت منصفه اعتنا دارد و نه به دفاعيات متهم و مستندات.

اشتهاردي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تصور مي‌كنيد در صدور چنين رأيي با شكايت مهدي هاشمي اعمال فشاري از سوي "اكبر هاشمي رفسنجاني " صورت گرفته يا خير اظهار داشت: در اين مورد اگر بنده اظهار نظر نكنم بهتر است اما خوب است قوه قضائيه به تبعات صدور چنين احكامي آگاه باشد و بداند كه چنين احكامي چه پيامدهايي به دنبال دارد.

مدير مسئول روزنامه ايران درباره برگزاري جلسه رسيدگي به شكايت شخص اكبر هاشمي رفسنجاني عليه وي نيز گفت: اين جلسه با شكايت خود هاشمي تشكيل خواهد شد كه احتمالا حكم آن نيز از پيش انشاء شده است و برداشت من اين است كه چندان ضرورتي به تشكل چنين دادگاهي نيست و قطعا قاضي رأي خود را از قبل صادر كرده است و دفاعيات من و نظر هيئت منصفه در اين دادگاه مهم نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان نیوز


وقتی دادگاه رای داد باید پذیرفت چرا علیه قوه قضائیه طرفداران دولت جو سازی می کنند

شما قانون را برای بقیه می خواهید همین قوه قضائیه افراد زیادی را به زندان انداخت اگر شما به قانون تن ندهید پس سران فتنه هم حق دارند قانون انتخابات را نپذیرند

جهان نیوز سانسور نکنید بگذارید در سایت شما هم مطالب دیگر هم نقش ببند
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم ! این چه عدالتی است که متهم حق شکایت دارد و روزنامه ای که از طرف مردم شاکی است باید محاکمه شود ! ؟ واقعا نمی دونم درمقابل این کار چی باید گفت !!
Iran, Islamic Republic of
كجاي حرفاي اشتهاردي دروغ بود؟
هيئت منصفه چه نقشی دارد؟
چرا فائزه هاشمي كه ايران است محاكمه نميشود؟
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان اینکه ایشون گفتن" قاضي رأي خود را از قبل صادر كرده است و دفاعيات من و نظر هيئت منصفه در اين دادگاه مهم نخواهد بود" ...واقعا جای تاسفه که به راحتی به یک قاضی تهمت میزنن آیا این مطابق رهنمودهای رهبر عزیز است؟ سخنان رهبر عزیز را در مورد غیبت و اینکه فرمودند"این که اصلاً این کار [غیبت] جایز است یا جایز نیست ولو به قصد اصلاح باشد، این را نمیشود به طور مطلق یک چنین چیزى را پابند شد؛ که ما بگوئیم ما چون میخواهیم در امر جامعه اصلاح کنیم، پس زیدى را، عمروى را یا یک جریانى را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهیم، غیبت کنیم؛ حالا آن کسانى که این کارها را میکنند، خیلى اوقات به غیبت هم اکتفاء نمیکنند؛ خب، ملاحظه میکنید دیگر. گاهى چیزهائى را مى‌آورند که معلوم نیست حدِّ غیبت(1) بر او صادق باشد؛ شاید مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غیر علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمیشود این را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراین این جایز است براى او، نه؛ موارد استثناء همان مواردى است که [در کتب فقهی] ذکر شده است...به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند؛ اینجور نیست، چون وسائل مدرن امروز همه مشمول همین حکم است. یعنى خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه‌ى اینها میشود؛ یعنى ملاک استماع در اینها وجود دارد مسلّماً. شنیدن به گوش خصوصیتى ندارد، خواندن نامه هم عین همان است که ما در بحث استماع این را تأکید کردیم و عرض کردیم..."
مشکل اینه که برخی فکر میکنند چون طرف اصول گرا است باید ملاحظه اش را بکنیم نخیر اینطور نیست مهدی هاشمی یا حتی یک کافر طرف شکایت باشند قانون باید اجرا شود نکند داستان یهودی و حضرت علی (ع) را فراموش کرده اید؟ مدرک باید بر اساس قانون باشد واقعا برای من جای سوال است که چرا شما این رهنمودها را منتشر نکردید ؟ بر اساس همین رهنمودها شما حق نداشتید تهمت آقای اشتهاردی به قاضی را منتشر کنید...
Iran, Islamic Republic of
ببخشید دادگاه محکوم کرده به مهدی هاشمی چه ربطی داره. من نمی خوام از مهدی هاشمی دفاع کنم ولی اگر دادگاه حکم برائت این آقا را می داد باز هم می گفتید مهدی هاشمی یا میگفتید دادگاه. چون ایشان فرزند شهید است پس دادگاه باید وی را تبرئه می کرد.
Iran, Islamic Republic of
خطاب به آن کاربر محترم!:بله بایدبه قانون تن دادکسی منکرآن نیست..ولی فقطخواهش میکنم یه مقدارفکر کن که چرامهدی هاشمی برنمیگرده تاازخودش دفاع کنه!!؟به چه دلیل فرارکرد؟الان درانگلستان دشمن دیرینه جمهوری اسلامی چه میکنه؟وبه چه علت ازجانب آنهاحمایت میشه؟دلیل محاکمه اشتهاردی چیست؟اینکه اتهامات یک مجرم راعلنی کرده؟چه کسی پولشویی کرد؟چه کسی به بیت المال دست درازی کرد؟وآنهاراصرف تبلیغات(انتخابات)! خانوادگی کرد؟چه کسی جوانان این مملکت راتحریک به آشوبگری کرد؟چه کسی علیه امنیت ملی اقدام کرد؟...
Iran, Islamic Republic of
بعد اونایی که با دروغ تقلب مردم رو تحریک و باعث خسارت مالی و جانی به شهروندان تهرانی شدند چی؟؟
یا اونایی که رفته بودند ساندویچ بخرند و بخورند چی؟؟
بعد اونایی که برای براندازی از عرب وهابی میلیارد میلیارد پول میگرفتند چی؟
بعد اونایی که به نیروی انتظامی حمله کردند و بسیجیان رو برهنه کرند چی؟
بعد اونایی که به دورغ گفتند در زندان‌ها به زندانیان تجاوز شده چی؟
بعد ...
Iran, Islamic Republic of
آفرین به قوه قضاییه!...
Iran, Islamic Republic of
چرا فائزه هاشمي كه ايران است محاكمه نميشود؟
"فرزند شهيد بهرام اشتهاردي" اگر بگن فلانی قبلا رئیس جمهور بوده شماها می گین ملاک حال افراد است حالا این بابا فرزند شهید که دیگه تکلیفش معلومه
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه با اومدن آقای لاریجانی دستگاه قضایی مستقل و سریعتر به مشکلات رسیدگی کرده پس نباید اون را زیر سوال برد حالا که مهدی هاشمی تبرئه شده نباید به دستگاه قضایی تهمت زد شاید واقعا سردبیر کار خلاف قانون کرده قصد من دفاع از هاشمی نیست بلکه دفاع از استقلاله قوه قضاییه
Germany
گناه سران فتنه این بود که در برابر قانون تمکین نکردند.

به ارکان نظام مثل شورای نگهبان و وزارت کشور تهمت زدند.

ایشون اگر ادعا می کنه منطقش با سران فتنه متفاوت هست، باید از راه قانونی به نتیجه دادگاه اعتراض کنه.
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال، چرا مهدی هاشمی به انگلیس رفته، اگر ترس از اجرای قانون است، چرا فائزه فرار نکرد.
Iran, Islamic Republic of
مهدی هاشمی از ترس مردم به انگلیس فرار کرده ...
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد من به برادر اشتهاردی این است که اجرای حکم راتحمل کنند و باز هم به افشا گری بپردازند . تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.این جنگ است ، بدون شک و به قول امام راحل : جنگ ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همین جنگ است.
بیاد بیاور آن عاشق علی (ع) راکه عدالت علی (ع) دست او را برید و او دست بریده را در بازار کوفه بالای دست دیگر برد و گفت من خوشحالم که دستم به عدالت علی(ع) بریده شده است. ولی از عشق به مولا و رهبر خود عقب نشینی نکرد ...
Iran, Islamic Republic of
... ميشه بفرماييد چرا وقتي كه مسئولان قوه قضائيه ميگويند اگر مهدي هاشمي به ايران بيايد بازداشت ميشود براي وي دادگاه غيابي تشكيل نمي دهند وبه جرائم ايشان رسيدگي نمي كنند وكيل ايشون كه حتما ميتونند بيايند به دادگاه ...
با عرض معذرت از اون دوستی که نظر طولانی دادن و از ائمه دم زدن
یا تو باغ نیستی عزیز یا خودت خودتو از باغ انداختی بیرون یه جو بصیرتم بد چیزی نیستا
یارو و خانوادش مملکتو با پوست خوردن انقد قلدرن که همه چی زیر دستشونه بعد من و تو ساده اینجا چی داریم میگیم
Germany
چيه آقاجون حق به حق دار رسيده و قاضي اينجور تشخيص داده اگه غير از اين بود که هر کسی ميرفت قاضي مي شد. کسي که خربزه بخوره پاي لرزش هم مي شينه
Iran, Islamic Republic of
آقا باز شلوغ نكنيد اول اگر دلايل ومستندات قابل قبول بوده وقاضي توجه نكرده خوب درخواست تجديد نظر كند دوم دادگاه راساً كه به جرم افترا رسيدگي نمي كند حتماً بايد شكايت داشته باشدسوم اگر مداركي در خصوص تخلف كسي داريد مستلزم طرح شكايت ويا اطلاع است هرچند در جرائم عمومي دادستان به عنوان مدعي العموم مي تواند پيگيري نمايد.
چهارم راي تعليقي با توجه به موقعيت ايشان بوده و اگر شخص عادي بود بعيد نبود الان در زندان باشد .پس انصاف داشته باشيد ودر چارچوب قانون عمل كنيد تا خدايي ناكرده نگويند شما هم كه قانون را قبول نداريد.
Iran, Islamic Republic of
گیریم که ... رأی دادگاه محترم درست باشه!!!! اما یه ملت از مهدی هاشمی شکایت دارن. قوه قضائیه محترم کی رسیدگی میفرمایند؟!
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب است شخصی که خود فراری و متهم است ، شخص دیگری را که به وطن وانقلاب خویش وفادار مانده ودر کشور مانده است را محاکمه می کند
Iran, Islamic Republic of
چرا محکوم شده؟ بخاطر اینکه حرف حق رو زده؟
Latvia
به اذعان دستگاه قضايي آقاي مهدي هاشمي رفسنجاني خوديك متهم فراري است و با گستاخي تمام در دادگاه حاضر نمي شود اما شكايت او از ديگران(بويژه حاميان آقاي احمدي نژاد!) در سريعترين زمان ممكن رسيدگي و حكم هم صادر مي شود!!! آن وقت مردم بي گناه براي شكايت هاي خود بايد سالها با گرفتار شدن در معضل اطاله دادرسي آواره دادگاهها شوند!!! ...
Latvia
خیلی جالبه!!!
Iran, Islamic Republic of
مجلسیان، دولتیان! نگذارید بجای فتنه گران، بصیرت افزایان روانه میز محاکمه شوند. این ننگ است برای نظام که بر ملا کنندگان فتنه گران شلاق خور جمهوری اسلامی شوند ...
بسمه تعالي
آنچه كه ما تا بحال از قوه قضائيه خود ديده‌ايم اين است كه همه در مقابل قانون برابرند!! وليكن بعضي برابرترند!!!؟؟؟
اين همان قوه قضائيه است كه راي به وقف داشگاه آزاد داد و بسياري از اين موارد و قس علي هذا . حرف سر اين نيست كه چرا راي به ضرر يك بچه شهيد يا اصولگرا دادند . حرف سر اين است كه يك مجرم فراري كه جرائم خود و خانواده‌اش اظهر من الشمس است وقتي شكايت مي‌كند بدون در نظر گرفتن جرائم شاكي خوانده را متهم مي‌كنند و شاكي مجرم با خيال راحت در پناه mi6 با پول بيت‌المال به ريش همه ما مي‌خندد ...
Latvia
راي خيره كننده 25 ميليوني مردم عدالتخواه ايران به آقاي احمدي نژاد داراي اين پيام بسيار بسيار مهم است كه : از دست بي عدالتي اشرافي گري و خان و خان بازي و جولان آقازاده ها و پارتي بازي خسته شده ايم! حال اينكه چرا برخي ها نمي خواهند اين پيام شفاف را بشنوند و به آن عمل كنند جاي بسي تامل دارد!
Latvia
به آقاي احمدي نژاد و ماهيت شاكي و متهم كاري ندارم. اما اين راي نشان از قدرت و تاثيرگذاري بالاي خاندان آقاي هاشمي رفسنجاني دارد! برخلاف برخي خوش بيني ها آقاي احمدي نژاد بدلايل مختلف! نتوانست به شعارهاي خود جامه عمل بپوشاند!
Latvia
... كاش دستگاه ... قضاييه به شكايت دولت منتخب مستقيم مردم از خاندان آقاي هاشمي رفسنجاني هم رسيدگي كند و آقازاده مهدي نازنين و فائزه خانم را به پاي ميز محاكمه بكشاند! تا مردم ايران مجبور نباشند با راي 30 ميليوني بعدي اين خواسته ناكام دهه هاي اخير را با صداي بلندتري فرياد كند!
Iran, Islamic Republic of
یعنی این همه مصاحبه و دری وری و هزارجور حرف خانم فائزه هاشمی و اقدامات مهدی هاشمی در حدی نیست که اعلام جرم عمومی علیه اونا بشه و دادگاهی بشن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دم قوه قضادیه گرم
بلاخره یکی پیدا شد جلوی این آقایان زیادی خواه به ایستد
جا دارد در همین جا از قوه محترم قضائیه بابت این رفتار منطقی کمال تشکر را داشته باشم
Iran, Islamic Republic of
عجب !!!
آقای اشتهاردی ما حاضریم در این حکم ناحق شما شریک شویم اخر این که فقط حرف شما نیست جانا سخن از زبان ما می گویی

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
"دم قوه قضادیه گرم
بلاخره یکی پیدا شد جلوی این آقایان زیادی خواه به ایستد
جا دارد در همین جا از قوه محترم قضائیه بابت این رفتار منطقی کمال تشکر را داشته باشم"


زیاده خواه؟!!!
نمردیم معنی زیاده خواه رو هم فهمیدیم
از کی تا حالا خواسته به حق برخورد باسران فتنه و نفاق و مجرمین فراری شده زیاده خواهی؟!!!
همین دیگه آخرالزمان که میگن همینه
شماکه این نظرو گذاشتی حتما خودتم یا از فتنه گرانی یا از مفسدین
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالي - اگه واقعا حق با مهدي هاشمي است خب چرا ميترسه و به ايران برنميگرده ، برگرده بياد و ازحقش دفاع كنه
Iran, Islamic Republic of
آخه اون کسی که به قوه قضائیه تبریک میگه از چی خبر داره
الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
واقعا که. یارو پاشده فرار کرده انگلیس کاریش ندارند، این بنده خدا که فقط اخبار رو منتشر کرده با شکایت کسی که در دادگاه حاضر نبوده محکوم می شه...
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که میتونم بگم اینه : آقای اشتهاردی ما با شماییم
United Kingdom
قوه قضاییه باید مستقل عمل کند هر کس در هر مقام باید پاسخگو باشد حتی رییس جمهور! ما هنوز منتظر ارایه لیست مفسدین که در جیب رییس جمهور است هستیم! همچنین اسناد تخلفاتی که افرادی را به آن در جلسه مناظره متهم کردند! و الا به دلیل افترا و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی او هم باید تعزیر شود! عدالت علی(ع) شامل همه می شد حتی برادر و فرزند و هیچ استثنایی نداشت!
Netherlands
شما كه اين را چاپ مي كنيد "قوه قضاییه باید مستقل عمل کند هر کس در هر مقام باید پاسخگو باشد ..."
اين را هم چاپ كنيد"آقاي هاشمي رفسنجاني هم بايد بابت تهمت هايي كه در نامه بدون سلام و والسلام به رييس جمهوري زد پاسخگو باشد اگر هم جواب نداد بايد تعزير شود قوه قضاييه هم بايد به شكايت مردم از امثال وي و فرزندان اش رسيدگي كند اگر عدالت علوي براي آقاي احمدي نژاد هست براي اكبر هاشمي هم باشد چه اشكالي دارد."
Iran, Islamic Republic of
... ما كه آقازاده نيستيم، خدا شانس بده
Iran, Islamic Republic of
به تو چه ربطی دارد آقای کاوه اشتهاردی فرزند شهید بهرام اشتهاردی؟!
... وزیر اطلاعات هم اعلام کرد مهدی هاشمی در ۳ محور سیاسی، اقتصادی و موارد دیگر(!!) اتهام دارد که پرونده مهدی هاشمی در این ۳ محور در قالب ۳۶ زونکن است، اصلاً ۳۶۰زونکن، به تو چه ربطی دارد آقای کاوه اشتهاردی فرزند شهید بهرام اشتهاردی؟!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا بعد از 16ماه آقاي مهدي هاشمي را براي پاسخگويي آماده كنيد و تا به اتهامات خود او رسيدگي نشده است هيچگونه طرح شكايتي از طرف ايشان مسموع نيست . قوه محترم قضائيه لطفا حقوق مردم را از متجاوزان بگيريد.
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه ... کار سران فتنه و دارو دسته هاشمی را یکسره کن ما بسیجی ها بیدار و منتظر حکم آقاییم ...
حکم باید اجرا بشه تا بقیه ... حساب دستشون بیاد و فکر نکنن ... میشه هر کاری کرد .
Iran, Islamic Republic of
آخه اين كه نمي‌شه مهدي هاشمي فرار كرده و رفته خارج و هركي شكايت هم كنه آقا بر‌نمي‌گرده ولي از اونجا شكايت مي‌كنه و وكيلش پيگير مي‌شه و هر كاري كه مي‌خواد انجام مي‌ده و همه رو از اونور آب محكوم مي‌كنه.
بايد راهكاري انديشيده بشه كه تا وقتي مهدي هاشمي برنگرده به شكايت‌هاش هم ترتيب اثر داده نشه.
Iran, Islamic Republic of
اين كه هاشمي گناهكار است يا نه انشالله معلوم مي شود و جزا هم در پي دارد ولي چرا ...
Iran, Islamic Republic of
مهدی هاشمی همون فوتبالیست س که پرسپولیس باز میکرد بعد رفت استقلال؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه
قربون برم خدارو یک بام و دو هوارو
شکایت چند میلیونی مردم از امثال مهدی هاشمی و کروبی و موسوی خائن و خاتمی حتی ارزش رسیدگی هم ندارد و تا حالا بی خیال محاکمه انها شده اند
ولی شکایت یک ... تمام عیار را چه زود اجرا می کنن
باز هم بحث عقیل و مرتضاست
آهن تفدیده ی مولا کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
خواستم بگم واقعا كه، اون آقا داره تو انگليس با پول ملت ما عيش و نوش ميكنه اينورم كه قوه قضاييه داره به شكايتش رسیدگی ميكنه ...
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
Iran, Islamic Republic of
بنده که با خواندن این حکم جا خوردم
Iran, Islamic Republic of
وا حسینا...
کسیکه1100 غلط مختلف کرد و 1سال مملکت و بودجه و جون جوونای این خاک و به خاطر خوشی دوستان صهیونیزم به خطر و اتهامای دروغین انداخت حالا خودشکه فراریم هست یکی دیگه رو محکوم میکنه
خنده داره
Iran, Islamic Republic of
مهدي هاشمي هر كاري كرده بايد قانون به اجرا در آيد كه مي آيد . ولي بنا نيست اين آقايان هر كاري كردند دستگاه قضائي حكمي صادر نكند