پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برنزه کردن پوست و پیامد ناگوار آن

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 431192
یک متخصص زیبایی بابیان اینکه برنزه کردن پوست بسیار خطرناک است، گفت: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر اقدامات اولیه احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
به گزارش جهان، دکتر احمد قنبری متخصص زیبایی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در این فصل جوانان به خصوص بانوان برای ایجاد تیرگی در پوست خود را در معرض نور آفتاب قرار می‌دهند که این امر بسیار خطرناک بوده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار افزود: اصلی‌ترین و مهم‌ترین توصیه‌ی تمامی محققان برای محافظت از پوست استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است. این در حالی است که برخی بر این عقیده‌اند که هر چه spf کمتر باشد بهتر است در حالی که کرم‌های با spf بالاتر یعنی ۳۰ و ۲۰ بسیار مفید هستند.

این متخصص زیبایی توصیه کرد: بهتر از تهیه و استفاده از هر گونه کرم ضد آفتاب با نظر و تجویز متخصص و پزشک پوست باشد.

قنبری در ادامه با بیان ظهور حفاظت فیزیکی بر پوست گفت: توصیه می‌شود در فصل تابستان از لباس هایی با آستین کوتاه استفاده نشود، همچنین استفاده از دستکش، کلاه لبه دار و عینک آفتابی برای محافظت از اعضایی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند ضروری است.

وی با اشاره به تاثیر نور آفتاب در ساعات روز تاکید کرد: از حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به دلیل ۱۰ برابر شدن اثرات uv خورشید توصیه می‌شود افراد تا حد امکان در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.

این متخصص پوست خاطر نشان کرد: به دلیل تمرین بدن در فصل تابستان که بیش از سایر فصول صورت می‌گیرد شست و شو و حمام کردن به موقع به افراد توصیه می‌شود چرا که تعریق عامل به وجود آمدن جوش‌ها می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *