شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش ظرفیت تولید فولاد ایران

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 383691
عضو شورای علمی و سیاستگذاری کنفرانس صنعت فولاد ایران گفت: با برگزاری این کنفرانس توسعه تولید سالانه فولاد کشور تا ۲۵ میلیون تن در چشم اندازی ۱۰ ساله کلید خواهد خورد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فرشید مالک قاینی رئیس دپارتمان مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر برگزاری کنفرانس بین المللی راهبردی صنعت فولاد ایران گفت: اهداف این کنفرانس بررسی وضعیت تکنولوژیکی و راهکارهای بهینه سازی و به روز رسانی متوازن صنعت فولاد و به روز رسانی تجهیزات صنایع فولاد و جذب سرمایه گذاریهای داخلی و بین المللی و ارتقاء سطح بهره وری و اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: ایران از نظر تولید و تجارت فولاد در منطقه دارای جایگاه مهمی است و با توجه به تولید سالانه ۱۵ میلیون تن فولاد و واردات ۱۰ میلیون تنی آن ، هم اکنون تولید فولاد ما بیش از واردات آن است .

عضو شورای علمی و سیاستگذاری نخستین کنفرانس بین المللی راهبردی صنعت فولاد ایران که از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود شعار کنفرانس امسال را " فولاد نیاز امروز امید فردا " و " صنعت فولاد دانش محور پایهٌ توسعهٌ کشور " عنوان نمود و افزود: با بکار گیری نیروی انسانی متخصص داخلی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تامین زیرساختهای صنعت فولاد می توانیم ضمن ارتقاء بهره وری وافزایش تولید فولاد با بهره مندی از فناوریهای بالا ، مصرف آب و انرژی را در صنایع فولاد به حداقل رسانده و در این زمینه هم به اشتغالزایی کمک نمائیم و هم در راستای حفظ محیط زیست گامهای اساسی برداریم .

عضو شورای علمی و سیاستگذاری نخستین کنفرانس بین المللی راهبردی صنعت فولاد ایران با بیان اینکه هم اکنون تولید فولاد ایران سالانه ۱۵ میلیون تن است گفت: با برگزاری این کنفرانس توسعه تولید سالانه فولاد کشور تا ۲۵ میلیون تن در چشم اندازی ۱۰ ساله کلید خواهد خورد.

گفتنی است،با توجه به اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه برای تولید و سرمایه گذاری است ، کارشناسان و مدیران شرکتهای فولاد و صنایع وابسته و نیز فعالان و صاحبان پروژه های مطرح در استانهای مختلف مانند استان کردستان ، استان مرکزی ، استان اصفهان و شرکتهای خارجی از کشورهایی مانند آلمان در این کنفرانس حضور خواهند داشت .

این کنفرانس با مشارکت انجمن مهندسین متالورژی ایران توسط شرکت سهلان نما و شرکت رابین تجارت عرفان برگزار می شود وحامیان آن وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، شرکت ملی فولاد ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، سازمان ملی استاندارد ایران ، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *