جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خدمات دندانپزشکی نیازمند بودجه‌ای هنگفت

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 403698
وزیر بهداشت، گفت: برای اجرای برنامه تحول دندانپزشکی در ادامه طرح تحول سلامت به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دو سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو، افزود: دولت امسال نخستین بار قانون اختصاص ۱۰ درصد هدفمندی یارانه و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاها به بخش سلامت را اجرا کرد و امیدواریم با افزایش سهم سلامت از بودجه حاصل از هدفمندی بتوانیم در سال آینده فرانشیز خدمات پایه دندانپزشکی را به حداقل برسانیم.

وی گفت: در صورت محقق شدن اعتبارات مناسب برای این بخش، وزارت بهداشت در سال آینده ۲۰۰ مرکز دندانپزشکی ارزان و تحت پوشش بیمه در کشور دایر می کند و خدمات پیشگیری دندانپزشکی رایگان نیز به کودکان که جمعیت هدف در این بخش محسوب می شوند، ارائه می شود.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از خدمات دندانپزشکی در کشور تعرفه مصوبی ندارد، گفت: قرار است در سال ۹۴ علاوه بر واقعی کردن این تعرفه ها، هزینه خدمات زیبایی دندانپزشکی را نیز در مراکز ویژه دندانپزشکی، بیمه های تکمیلی پرداخت کنند.

وزیر بهداشت در ادامه از تغییرات در انتخاب نوع و مقدار سموم کشاورزی مورد استفاده در کشور خبر داد و گفت: نظارت در این بخش جدی تر می شود.

وی افزود: در پی امضای تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت چند کارگروه در ساماندهی سموم کشاورزی آغاز شده است و براساس آن تا حدود زیادی از کاربردهای غلط سموم کشاورزی و همچنین از طریق شناسنامه دار شدن سموم استاندارد کشور از کاربرد سموم قاچاق جلوگیری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *