جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۳۷

غرضی: هاشمی کشور را برای خودش می‌داند/ او کار خودش را می‌کند

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 419295
من به آقای هاشمی ارادت دارم. با آقای هاشمی در زندان بودم و حتی در دولت ایشان نیز وزیر بودم. من در تعریفی می گویم که آقای هاشمی کشور را برای خودش می داند و به این و آن کاری ندارد.
غرضی: هاشمی کشور را برای خودش می‌داند/ او کار خودش را می‌کند
به گزارش جهان به نقل از افکار، مهندس محمد غرضی از مبارزین انقلابی است که سابقه حضور در زندان و همراهی با هاشمی رفسنجانی را در کارنامه خود دارد. وی در سالهای پس از انقلاب نیز در دولت هاشمی وزیر بود و ارتباط نزدیکی با وی داشته است. در خصوص مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی با وی گفت و گو کردیم و علت تغییر موضع آقای هاشمی را جویا شدیم. وی معتقد است آقای هاشمی خز خودش را دنبال می کند.

جناب آقای غرضی با توجه به اینکه شما سابقه رفاقت چندین ساله دارید مواضع اخیر آقای هاشمی را چگونه می بینید؟

من به آقای هاشمی ارادت دارم. با آقای هاشمی در زندان بودم و حتی در دولت ایشان نیز وزیر بودم. این تعریفی که از آقای هاشمی در جامعه می شود که آقای هاشمی مواضعشان تغییر کرده من با این مطلب فاصله دارم. آقای هاشمی برای خود اش شانی قائل است که به آن شان اش هم عمل می کند. من در تعریفی می گویم که آقای هاشمی کشور را برای خودش می داند و به این و آن کاری ندارد.

من با آقای هاشمی با مرحوم آیت الله طلقانی و مهدوی کنی و منتظری و امثال اینها در زندان بودیم و بسیاری دیگر از افراد دیگر نیز حضور داشتند. آقای هاشمی خط خودش را در آن زمان نیز دنبال می کرد و در قبل و بعد از انقلاب حرف خودش را می زد و آقای هاشمی برای خودش آقای هاشمی است و انتظاری که بر او مسائلی را تحمیل کنند از آقای هاشمی بر نمی آید.
آقای هاشمی کارهای مختلفی می کند و پای آن هم می ایستد و حرف اش را هم می زند.

چرا مواضع آقای هاشمی عوض شده است. آقای هاشمی در قبل از انقلاب مواضعی داشتند و امروز به نوع دیگری در مورد وقایع موضع می گیرن؟ مثلا در مورد هلوکاست ایشان در قبل از انقلاب می گویند اینکه می گویند در جنگ جهانی دوم ۶ میلیون یهودی به دست آلمانی ها از بین رفتند درست نیست اما اخیرا در مصاحبه ای اعلام کردند که نفی هلوکاست به نفع اسرائیل تمام شده است. دلیل تغییر مواضع ایشان را شما چه می دانید؟

شما قدری اگر تجربیاتتان بیشتر شود تا اینکه این حرفها برای شما در مورد اشخاص بتوانید به عمق مطلب بیشتر پی ببرید. در مورد هلوکاست آقای هاشمی مطابق ذهن خودش تعریف می کند و مطالب اش را به گونه ای می گوید که در هر مقطعی استفاده خودش را می برد.از این دوره هایی که آقای هاشمی امام جمعه بود همه چیز را به نرخ خودش تعریف می کند عمل می کند. ما هم دلیل تغییر موضع ایشان را می خواهیم بدانیم. چرایی این موضوع برای عموم جامعه سوال است.

من تعبیر خودم را دارم که نسبت به کسانی که در انقلاب یک روز الله اکبر گفته و کاری کردند علیه کسی حرف نمی زنم زیرا انقلاب عظیمی بوده و آدم هایی بوده و کارهایی کرده اند. شرعا و عرفا برای خودم لازم نمی دانم که علیه اشخاص برای خودم حرف بزنم.

ما هم نمی خواهیم علیه کسی صحبت کنیم اما می خواهیم بدانیم چرا فردی که سابقه حضور در انقلاب را دارد اخیرا مواضعشان تغییر کرده و این را از موضع گیری های خود آقای هاشمی می گوئیم.

هر کسی موضع خودش را دارد و الان هم اشخاص هستند که علیه هم حرف می زنند و در اوضاع سیاسی این مسائل وجود دارد و من جزو آن دسته از افراد نیستم که علیه کسی حرف بزنم. الان گروهها و شخصیت های سیاسی علیه هم حرف می زنند و من شرعا خودم را موظف می دانم که علیه اشخاص حرف نزنم و با این تعابیری که شما دارید خودم را نزدیک نمی دانم.شما حرف خودتان را بزنید اما من نسبت به آقای هاشمی تعابیری که دارند را ندارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا هم همینطوره هاشمی انقلاب و نظام رو وامدار خودش میدونه
Iran, Islamic Republic of
غرضي درست گفته هاشمي كشور را از خودش ميداند نه براي خودش بين اين دو خيلي فرق است كه با يك كم تفكر مشخص خواهد شد
Romania
دروغ تو روز روشن ؟

بالا رو بخون : من در تعریفی می گویم که آقای هاشمی کشور را برای خودش می داند و به این و آن کاری ندارد.

فهمیدی ! گفت برای خودش نه از خودش . البته از طرفدارای جناب خاطره خیلی هم عجیب نیست . مثل خودشن تو روز روشن ...
hossein
Iran, Islamic Republic of
همه باید "برای اسلام" باشیم، نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیشتر
Romania
اقای هاشمی بفرمايند چقد ديگه از طلبشون از انقلاب باقی مانده نقدا تقديم شان کنند دست از سر مملکا بردارند
مونا موسوی
Iran, Islamic Republic of
مگه نمی دونستی غرضی جان کل کشور واس هاشمیاس
مملکت کلش واس ماس !!!
نــــــه
مملکت کلیش ماس ماست!!
اینقدر بدم میاد از اینایی که صریح حرف نمیزنن، صریح رفتار نمیکنن در مواقعی که صراحت لازم است!
مردم میخوان بدونن ته ذهن جناب غرضی چی هست راجع به مسائل کشور. راجع به نظرات غل آقای هاشمی، بعد بیای بگی من ارادت دارم ولی ایشون کشور رو واسه خودش میخواد و مسائل رو از زوایای ذهنی خودش تحلیل میکنه و ... .
خب اگه کشورو واسه خودش میخواد- که میخواد- ارادت شما واسه چیه؟! یا مثلاض زوایای ذهنی ایشون به ما مردم چه ربطی داره. ما برامون صداقت یک فرد و دیدن واقعیاته، نه زوایای ذهنی.
Iran, Islamic Republic of
بچه جان تو چه ميفهمي كه غرضي چه ميگويد چه ميداني انقلاب چيست و نميداني جنگ يعني چه اونوقت از كساني كه اين تجربه ها را دارند بدت ميايد
مگه هر کی انقلاب و جنگ رفته، معصوم و غیر قابل خطاست؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتي معني حرف غرضي را نفهميدي ديگر بر شما حرجي نيست
كامران
+ اشتباه دادم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آقای غرضی، غرضی ندارد،ولی منظورش را گفته که: 1-هاشمی کشور را برای خودش می خواهد و کاری به این و آن ندارد 2-مطالب را طوری می گوید که در هر مقطع استفاده خودش را می برد.
امیر
از این واضحتر؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
هاشمی در جنگ و قطعنامه کار خودش را کرد؛ در سازندگی هم همینطور و حالا هم همینطور. این یعنی نفس مداری و بی توجهی به اصول ثابت اسلام و انقلاب.
العاقل یکفیه الاشاره
شما اگر به خطبه های نماز جمعه دهه ایشان مراجعه کنید پیذا می کنید که در یکی از خطبه های روز قدس که ایشان حتی حمله آلمان نازی و شروع جنگ جهانی را از برنامه صهیونیستها می داند که یهودیان مجبور شوند از اروپا مهاجرت کنند
در هر حال هاشمی هاشمی هست.
شهبازی
Finland
مملکت صاحب دارد همینطوری نیست که چون یکی چند صباحی درزندان بو ده کشور را بنفع عقاید خودش مصادره کند .صاحب این مملکت امام زمان (عج)است که نایبی دارد بانام سیدعلی اگر کسی قبولش ندارد میتواند اعلام کند با توجه سخنان یا دگار مرحوم امام (ره)حکم ولایت را دارد وهمه قبولش داریم وگوش به فرمانش هستیم.مملکت سلیقه ای نمیتواند باشد که ....
واقعا صحیح است انقلاب بدون هاشمی معنائی ندارد این انقلاب و کشور به هاشمی مدیون است
Iran, Islamic Republic of
این حالا چی بود؟ مصاحبه بود؟ مصاحبه سه سوالی؟ بدون مقدمه و موخره؟ فقط هم در مورد هاشمی؟ خیلی باحالید به خدا.
ایرانی
آقای غرضی شماهم کارخودت روبکن باکسی کارنداشته باش خدارحم کنه اگه رای میاوردی....
دفاع از هلوکاست مصداق همزبانی با نتانیاهو و رژیم جعلی صهیونیستی میباشد و محکوم است .
بصیر
آقای غرضی دنیا به قارون رحم نکرد...
Iran, Islamic Republic of
مگه کشور مال ایشونه که بخواد؟؟؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
شما می خواهید در این مملکت نفاق ایجاد کنید یا همدلی!!!! ایکاش وقتی سر به سجده می گذارید آتش جهنم را تجسم کنید
ولی بر خلاف اقایان، روش مورد علاقه و عشق ما این است: بنده انقلابیم، حرفم را صریح و صادقانه می گویم...
آفرین! حرف منم همینه. غرضی انسان خوبیه. ولی ما انسان خوب به کارمون نمیاد. ما انسان صریح میخواهیم. صریح و شجاع. مثل رهبری.
من هم دیپلمات نیستم. من انقلابیم.
خب ايشون سعي كنه خودش رو متعلق به انقلاب بدونه
ابگوشت بزباش وقورمه سبزی
Iran, Islamic Republic of
غرضی وامدار هاشمی است مگر کارد دسته خودش را میبرد؟خوب انتخابات مجلس تو راه هست وایشون میخواهد بخشی از ارا را جمع کند مواضع دو پهلوی ایشان درانتخابات 92کاملا در جهت تجمیع ارا بنفع گروه خاصی بود که زیرکانه وی را بقدرت رساندندیعنی هاشمی . خوب بود خبرنگار عزیزازغرضی از فتنه 88هم میپر سید واین افراد که اینقدر دلشان برای انقلاب می سوزد چرا در زمان فتنه 88 سکوت کردند؟
یارو
Romania
ارث پدرشه دیگه
United States
تمام صحبتها درسته اما حيف براي انتخاباته
گروهبان کرسنت استات اویل
Iran, Islamic Republic of
اظهارات غرضی ...دوپهلو است....
خدا عاقبتشو به خیر کنه
بی ابتکار
Iran, Islamic Republic of
انقلاب ،کشور ،نظام به احدی بدهکار نیست.ارزشمند ترین انسانها از امام راحل وشهدای گرانقدرانقلاب اسلامی که همه چیز خود را فدای اسلام وانقلاب کردند ودر نهایت هم میگفتند ما به اسلام بدهکاریم ما به انقلاب ونظام وکشور بدهکاریم هیچ کس بالاتر نیست .اگر چند صباحی در زندان بودید پس ازپیروزی انقلاب هم از تنعم ان بهره مند شدید بنابراین از پست ومقام و....بخوبی بهره مند شدید وهیچ طلبی از انقلاب ونظام ندارید این به ان در.
درود بر غرضی ادم شجاعیه
ای کاش غرضی رئیس جمهور می شد
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تیتر شما با متن متفاوت است این کار شما از هر نظر نادرست است لطفأ به خود و مخاطبانتان احترام بگذارید.