پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۱۷
نامه یک جمعیت دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد

تداوم تحصیل و اشتغال همزمان یک مدیر ارشد بر خلاف مصوبه دانشگاه آزاد +سند

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 407496
یکی از مدیران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، بر خلاف مصوبه ابلاغی، در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل است.
تداوم تحصیل و اشتغال همزمان یک مدیر ارشد بر خلاف مصوبه دانشگاه آزاد +سند
به گزارش جهان، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه ای خطاب به حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به تخلف یکی از مدیران واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه، اشاره و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای میرزاده
ریاست محترم دانشگاه آزاد

پس از روی کار آمدن حمید میرزاده به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی، تصویب برخی مصوبات در این سازمان عریض و طویل این دلخوشی را در دل مردم ایجاد کرد که گویا قرار است جلوی برخی بی قانونی ها و تخلفات در دانشگاه آزاد گرفته شود، اما مرور زمان نشان داد که نه تنها این مصوبات ره به جایی نبرد بلکه دقیقا اتفاقاتی در برخی واحدهای دانشگاه آزاد در حال وقوع است که مغایر دستورات و مصوبات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است.

به عنوان مثال در تاریخ ۵/۱۱/۹۳ مصوبه ای به شماره ۳۴۴۶۷/آ صادر گردید که بر اساس آن مدیران و کارمندان با جدیت از تحصیل در واحد محل اشتغال «نهی» شدند. جالب توجه اینکه در بخشی از مصوبه مذکور آمده است: "بدیهی است چنانچه موضوع رعایت نگردد شرکت در آزمون و پذیرش کارمند یا عضو هیأت علمی کان لم یکن تلقی خواهد شد."


اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب مصوبه ای سعی دارد جلوی برخی رانت‌ها در واحدهای آموزشی گرفته شود، قطعا اقدامی درست است اما مدیران دانشگاه آزاد باید بدانند صرف تصویب یک مصوبه نمی تواند جلوی تخلفات را بگیرد.

بر همین اساس برخی خبرهای رسیده حاکی از آن است که در حال حاضر و علی رغم مصوبه مذکور، مدیرکل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات با شماره دانشجویی ۹۲۰۰۰۳۱۷۵ در مقطع دکتری علوم ارتباطات، در همان واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل است.


اکنون سؤال اینجاست که با عنایت به مصوبه مذکور، تحصیل نامبرده در واحدی که بصورت همزمان در آن اشتغال دارد چه توجیهی خواهد داشت؟ آیا به نظر شما دکتری گرفتن در این شرایط کار سختی است؟ آیا همه دانشجویان و کارمندان از این امکانات خاص برخوردارند؟

ثبت نام فرد مذکور در ترم جدید، پس از ابلاغ این مصوبه بی تردید به معنای زیر پا گذاشتن قانون تلقی می شود. بر این اساس "جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی" از ریاست آن دانشگاه محترم تقاضا دارد هرچه سریعتر نسبت به ابلاغ و اجرایی نمودن بندهای این مصوبه بجا و صواب، اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

پیش از این نیز در مورخ ۱۵ آذز ۱۳۹۳ نامه ای توسط "جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی" در باشگاه خبرنگاران جوان خطاب به رئیس واحد علوم و تحقیقات در مورد تخلفات این واحد منتشر شده و رونوشت آن نیز برای جنابعالی ارسال گردیده بود که در آن نامه نسبت به تخلفات مشهود در دانشگاه علوم و تحقیقات هشدار داده بودیم و درخواست داشتیم که مسئولان این واحد دانشگاهی به مدار قانون بازگردند.

بدیهی است "جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی" و جامعه دانشجویی کشور بر اساس مصوبه ذکر شده انتظار دارند یا اشتغال فرد مذکور به واحد دیگری منتقل شد و یا محل تحصیل وی.

در پایان لازم به ذکر است، اشاره به فرد مذکور به نشانه خصومت شخصی با مدیرکل روابط عمومی واحد علوم تحقیقات نیست بلکه این جمعیت به دنبال اجرای مصوبات قانونی دانشگاه و حرکت مدیران این سازمان بر مدار قانون هستند.

و من الله التوفیق
جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وجود تخلف درهرسازمانی طبیعی و عادی است ولی شمافقط به دانشگاه آزاد گیرداده اید و ول کن نیستید .
حمید
راست میگه هم نزنید...
این همه تخلف در دانشگاه ازاد که در تحقیق و تفحص مجلس ذکر شده بود
یکی هم این تخلف نکنه انتظار دارید این تخلف رو بی بی سی و وا و من و تو هم بگه بابا هیت امنا دانشگاه ازاد خودیه
اگر این تخلف چند سال قبل رخ میداد الان اسمون ریسمون شده بود اما الان از نظر اقایان اهمیتی نداره
Iran, Islamic Republic of
قانون خوبه ولی برای بقیه نه خودی ها !
Iran, Islamic Republic of
آقااااااااااااااا
چه خبر تو این دانشگاااااااااااااه
فکنم اومدن چهارسال فقط حاااااااالشو ببرن
خدایی این تخلفات ریز خیلی مهمه
جهان چه جیگرررررررررررررری داری
"صمد"
Iran, Islamic Republic of
بس کنید بابا خب اینهمه گفتین و نوشتین
کی برخورد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه مردی بنویس جلوی فلان تخلف در دانشگاه آزاد گرفته شد
ارث باباشونه دوست دارن
Iran, Islamic Republic of
این که خیلی مرسومه الان آقا زاده های محترم درشرف اخراجی در مقاطع ارشدشان درحال تحصیل در دکتری فنی وحرفه ای می باشند وبه راحتی هم دکتر خواهند شد
شمسايي
يادت مي اد در مورد بورسيه ها چيزي نوشته باشي...
بابا این مصوبه ها که...
داوود
عزیزان من اینجا یکی از معاونین سازمان هواشناسی هم در حال تحصیل در دوره دکتری دانشگاه تهران هستند .کیه که به اینجور مسایل توجه کنه!
United States
هر دم از این باغغغغغ
وطن پرست بی وطن
United States
سبزی آش تو دس داریم با همین خیال باش
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر این آدمها و افسوس بر اون مدیران نالایق
svfhc
Iran, Islamic Republic of
این بخشنامه برای افراد بی کس و کار است نه برای آقا زاده ها و نور چشمی ها
گمنام
Iran, Islamic Republic of
يه سر هم به دانشگاه آزاد قزوين بزنيد ببينيد موارد مشابه هم تو اونجا وجود داشته و يك نكته اينكه تحصيل كاركنان دانشگاه آزاد در همان واحد دانشگاهي مربوط به اين مصوبه نيست و حتي از سال ها پيش تا امروز يكي از بندها و شرايط پذيرش دانشجو در دفترچه هاي ثبت نام اين دانشگاه بوده اما بعضي دانشگاه ها از جمله قزوين اون را رعايت نكردند و بنده شخصا با يكي از اونها هم كلاس بودم؟! .
کارمندان
بخشنامه ای در دانشگاه آزاد وجود دارد مبنی بر اینکه اگر کارمندی در دانشگاه آزاد قبول شد ،دانشگاه می تواند وباید 50 در صد هزینه تحصیل او را بدهد ،ولی اجرا نمی شود ولی اگر برای اساتید باشد حتی اگر یک دانشجو هم داشته باشند برای او هزینه تحصیل می دهند وحتی اگر در خو د واحد هم درس بخوانند مشکلی نیست. برای کارمندان واساتید مصوب شد که به ترتیب وام 60 و40 میلیونی بدهند ولی به اساتید دادند ولی به کارمندان علی رغم تبلیغ زیادی که کردند ندادند. در دانشگاه آزاد برای کارمندان زیاد تبعیض قائل می شوند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا سری به دیگر مراکز بزنید ببیند در دولت تدبیر و امید چه خبر است.
بر اساس قانون اعضا هئیت علمی در هنگام تحصیل باید از ماموریت تحصیلی استفاده نمایند ولی در حال حاضر حداقل دونفر به صورت مامور از دستگاه دیگر به پژوهشگاه میراث فرهنگی آمده و علاوه بر استفاده از بورس دارای سمت در این پژوهشگاه در سمت معاون و مدیر هستند این فقط دو نمونه است.