پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

باید از علی دایی هم بترسیم؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 375799
امیرضا خادم شب گذشته در برنامه 4-4-2 رادیو ورزش اعلام کرد: اگر می‌خواستیم به مبلغ قرارداد علی دایی ورود کنیم امکان داشت علی دایی به خاطر قرارداد سه ساله‌ای که با پرسپولیس امضا کرده بود به فیفا شکایت کند
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، احسان محمدی با بیان این مقدمه در ادامه یادداشت خود در عصر ایران نوشت: از یک استاد دانشگاه صنعتی شریف نقل می کنند که علی دایی تنها فارغ التحصیل این دانشگاه است که به خوبی از کله اش استفاده کرده است! جمله ای دو پهلو. نشان دهنده قدرت سرزنی مهاجم بالا بلند فوتبال ایران و البته مردی که خوب بلد است از آب هم کره بدون پالم بگیرد!

بعد از افشای عدد و رقم قراردادهای این فصل باشگاه پرسپولیس یک روزنامه ورزشی تیتر زد که دایی گران تر از ۹ سرمربی جام جهانی است. بعد ماشین حساب دست گرفتند و اعلام کردند و نوشتند که دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون برای یک فصل، یعنی اگر یک فصل را ۱۰ ماه هم حساب کنیم - که نیست - می شود ماهیانه ۲۱۰ میلیون، هفته ای ۴۹ میلیون و روزی هفت میلیون و ساعتی - حتی ساعات خواب - ۲۹۰ هزار.

حال به دلار حساب کنید که او برای یک فصل به دلار آزادِ سه هزار تومانی، ۷۰۰ هزار دلار می گیرد، یعنی بیشتر از ۹ سرمربی حاضر در جام جهانی فوتبال، لوئیس فرناندو سوآرس (هندوراس) ۶۰۰ هزار دلاری، رینالدو روئدا (اکوادور) ۵۴۰ هزار دلاری، خورخه لوئیس پینتو (کاستاریکا) ۴۲۰ هزار دلاری، فولکر فینکه (کامرون) ۳۷۶ هزار دلاری، استفان کشی (نیجریه) ۳۷۴ هزار دلاری، سافت سوسیچ (بوسنی) ۳۳۶ هزار دلاری،نیکو کوواچ (کرواسی) ۲۵۹ هزار دلاری، جیمز آپیاه (غنا) ۲۴۰ هزار دلاری و میگئل هریرا (مکزیک) ۲۰۰ هزار دلاری!

مغزتان سوت کشید؟! نکته دیگر اینکه دستمزد کادر مربیگری پرسپولیس را برای هر بازی معادل ۷ میلیون تومان محاسبه کرده اند! آنچه پرسپولیس در سه بازی اول نشان داد این همه نمی ارزد! ادامه روند سال های پیش است. افتان و خیزان. بردهایی با حداقل نتیجه. ناپلئونی اما امتیاز جمع کن. شاید برای قضاوت در خصوص این فصل زود باشد اما نکته این نیست.

علی دایی یک برند برای فوتبال ایران به حساب می آید حتی اگر او را دوست نداشته باشید. دنیا فوتبال ما را به نام او می‌شناسد. فوتبالی که چشمش از زمین و آسمان می ترسد. همه زجری هم تحمل کرده است، از تعلیق تا تحریم برای انجام بازی دوستانه. از شکایت‌های پی‌درپی به فیفا که کارکنان آنجا را هم ذله کرده است تا .... و حالا باید از علی دایی هم بترسد.

امیرضا خادم شب گذشته در برنامه ۴-۴-۲ رادیو ورزش اعلام کرد: اگر می‌خواستیم به مبلغ قرارداد علی دایی ورود کنیم امکان داشت علی دایی به خاطر قرارداد سه ساله‌ای که با پرسپولیس امضا کرده بود به فیفا شکایت کند و فوتبال ما تعلیق شود. دایی با رویانیان قراردادی امضا کرده بود که بر اساس آن قرارداد سه ساله هر سال باید ۲۰ درصد مبلغ قراردادش افزایش پیدا کند و اگر ما می‌خواستیم به این قرارداد ورود کنیم امکان تعلیق فوتبال ما در صورت شکایت دایی وجود داشت.

به همین سادگی! یک بار دیگر جمله نخست آن استاد دانشگاه شریف را بخوانید. حق داشت انگار…
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این مربی نه تنها پرسپولیس را بخ جایی نمی رساد فوتبال ایران را هم خراب می کند