پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۳۵

درخواست عفوخانواده‌ضارب طلبه آمربه‌معروف

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 425090
خانواده ضارب علی خلیلی از خانواده شهید برای اجرای حکم قصاص فرزندشان درخواست عفو کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر پدر احسان شاه قاسمی ضارب شهید علی خلیلی با بیان اینکه فرزندش هم اکنون بیش از ۳ سال و ۴ ماه است که در حبس به سر می برد، گفت: در این سال ها تنها ندامت و پشیمانی احسان را شاهد بودیم و خود ما هم بعنوان خانواده احسان هرکاری می کنیم تا خانواده شهید بدانند ارزش خون شهید علی خلیلی برای ما بسیار بالاست.

وی افزود: از توزیع شربت و شیرینی در ایام ولادت ائمه اطهار تا برگزاری دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در مقابل خانه شهید تنها برای اینکه رضایت شهید را داشته باشیم دریغ نکردیم و حالا که حکم قصاص احسان صادر شده است به حرمت ایام شعبانیه و به حرمت درجه رفیع شهدا از خانواده شهید علی خلیلی درخواست عفو و بخشش داریم.

به گزارش جهان، ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ در یکی از محلات شرق تهران شهید علی خلیلی ۱۹ ساله‌ در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از تعرض به نوامیس مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفت که در نهایت بعد از گذشت حدود ۲ سال منجر به شهادت وی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رحيمي
Iran, Islamic Republic of
اگر پدر هادي محبي قاتل پسرش رو عفو نمي كرد شايد امروز شاهد اين اتفاقات كمتر بوديم
قصاص بهترين حكم براي پيشگيري هست
محمد
خــــطاب به خانواده شــــهید طـــلبه عـــــزیز عـــــلی خلـــــیلی:
«ولکم فی القصاص حیات یا اولی الباب
بدانید آنچه علی جان میخواست با خونش احیا کند، اگر این ضارب بخشیده شود، پایمال خواهد شد و بقیه عاملان منکر نیز جری خواهند شد و آمران به معروف نیز ناامید می شوند.
همان موقع که تیغ زیر گلوی علی گذاشته بود چرا نادم و پشیمان نشده بود؟!
شما نسبت به تمام رفقا و آمران به معروف و خلاصه جامعه وظیفه دارید و این یک بخشش ساده شخصی نیست......»

جهان نیوز عـــــــزیز، موضوع امر به معروف علی جان صدای بلند موسیقی نبوده!!! نامــوسی بود و علی جهت جلوگیری از تعرض این افراد به یک دختر جلو رفته بود! اتقوالله.... لطفا تصحیح نمایید.
محمد
سلام آقا جان!
امیدوارم حالتان خوب باشد. آنقدرخوب که دشمنانتان از حسودی بمیرند و از ترس خواب بر چشمانشان حرام باشد. اگر از احوالات این سرباز کوچکتان خواستار باشید،خوبم؛دوستانم خیلی شلوغش میکنند. یعنی در برابر جانبازی هایی که مدافعان این آب و خاک کرده اند،شاهرگ و حنجره و روده و معده من عددی نیست که بخواهد ناز کند… هر چند که دکترها بگویند جراحی لازم دارد و خطرناک است و ممکن است چیزی از من نماند…من نگران مسائل خطرناک تر هستم… من میترسم از ایمان چیزی نماند. آخر شنیده ام که پیامبر(ص) فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، خداوند دعاها را نمی شنود و بلا نازل میکند. من خواستم جلوی بلا را بگیرم.اما اینجا بعضی ها میگویند کار بدی کرده ام. بعضی ها برای اینکه زورشان می آمد برای خرج بیمارستان کمک کنند میگفتند به تو چه ربطی داشت؟!!مملکت قانون و نیروی انتظامی دارد!ولی آن شب اگر من جلو نمی رفتم، «««نامـــــــوس شــــــیعه بـــــه تـــــاراج میــــــرفـت»»» ونیروی انتظامی خیلی دیر میرسید. شاید هم اصلا نمی رسید…یک آقای ریشوی تسبیح بدست وقتی فهمید من چکار کرده ام گفت : پسرم تو چرا دخالت کردی؟ قطعا رهبر مملکت هم راضی نبود خودت را به خطر بیندازی!من از دوستانم خواهش کردم که از او برای خرج بیمارستان کمک نگیرند، ولی این سوال در ذهنم بوجود آمد که آقاجان واقعا شما راضی نیستید؟؟ آخر خودتان فرمودید امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز شب واجب است.آقاجان!بخدا دردهایی که میکشم به اندازه ی این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمیکند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و از منکر تشریح نفرمودید؟مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی گری دارند حرف شمارا نمی فهمند؟؟یعنی شما اینقدر بین ما غریب هستید؟؟رهبرم!جان من و هزاران چون من فدای غربتت. بخدا که دردهای خودم در برابر درد های شما فراموشم میشود که چگونه مرگ غیرت و جوانمردی را به سوگ مینشینید.آقا جان!من و هزاران من در برابر درد های شما ساکت نمی نشینیم و اگر بارها شاهرگمان را بزنند و هیچ ارگانی خرج مداوایمان را ندهد بازهم نمی گذاریم رگ غیرت و ایمان در کوچه های شهرمان بخشکد.

بشکست اگر دل من بفدای چشم مستت
سر خمَ می سلامت شکند اگر سبویی
رضا
موسیقی چیه مزاحمت برای نوامیس بوده...
ali
Estonia
اگر قراره رضایت بدن باید حداقل 20 سال زندان بکشه..
چه وضعشه..هر کی بره آدم بکشه با وحشی گری بعدش بره رضایت بگیره و آزاد بشه؟؟؟
امریکا و اروپا هم اگر طرف رو اعدام نکنن حداقل 30 سال تا ابد زندان میدن..
عبداله
قابل توجه خانواده هاییکه جوانانشان را رها کرده تا سر مست از هرزه گری و غرور جوانی دست به هر کاری بزنند و حریم هیچ حرمتی را نگه ندارند و خانواده ای را داغدار و خانواده خود را ملتمس دیگران نکنند باشد که تا عبرت دیگران گردند و خدا از سر تقصیرات آنان بگذرد والبته عذاب اخروی سخت تر خواهد بود .
United States
البته بحث موسیقی نبوده بلکه تعرض به دختر جوانی مطرح بوده است
فقط اعدام
United States
من نه موافقم و نه مخالف اما افراد ضارب که نوعا هیکل خرکی و بدنسازی شده دارند و یا چاقو و قمه و ... دارند و خانواده هاشون که خرج این گاو پروری را بدون هیچ تربیتی پرداخت می کنند و از جیب بچه هاشون خبر ندارند
فکر نمی کنند حتی اگه بعد از این اتفاقات مفاتیح را 100000000 رو نویسی کنند نه فرد مضروب زنده میشه نه یک عده احمق دیگه که رفتار زشت اینها را الگو می کنند که عقده های حقارت و بدبختی خودشون را تخلیه کنند به راه راست بر می گردند واقعا متاسفم که داریم به سمت بربریت حرکت می کنیم و طاقت و تحمل حرفهای راست و تلخ را نداریم و می خواهیم کردار زشت خودمون را با زور بازو و به همون روش خرکی پیش ببریم به اعتقاد بنده باید پاسخ رفتار خرکی را خرکی داد نه با محبت و گذشت
امیدوارم هرگز رضایت ندهند.خانواده شهید باید بدانند علی فقط متعلق به اونها نبود اونماد مظلومیت برای بسیاری از جوانان است که راه او را ادامه خواهند داد.
کسی نیست به این ها بگوید برای کسب رضایت دسته عزاداری و ...راه اندازی می کنند ؟ خاین بچت رو درست تربیت می کردی
خیانتی که آمنه بهرامی برای امنیت کشور کرد هرگز فراموش نشود بعد از رضاینت ایشون اسید باشی تازه بیشتر شد
اون وقتی که بچه تون راه خلاف میرفت میرفتین شربت میدادین گه ازاین غلطها نکنه.رضایت دادن خانواده شهید این ادمها رو جری تر میکنه.نمونه هم داریم که درشهرری خانواده امر به معروف رضایت داد ولی قاتل بعدش دوباره به راهش ادامه داد وبه ریش خانواده شهید می خنده.اینا تاوقتی محتاجن اه وناله میکنن وقتی خرشون ازپل رد شد باز همون اش وهمون کاسه است
اامینی
Romania
سلام انشاله کو بارضایتشون روح شهید رو شادکنند.بخصوص این ایام که موسم شادی اهل بیت است،این خانواده هم شادبشن.
گلشن
سلام
عفو بهتر از انتقام است ، در این شکی نیست . ولی اگر هر قاتلی ببیند صاحبان دم آنها را می بخشند ، آیا جسورتر نمی شوند ؟ و همینطور دیگران ؟
حرفت بوی خیانت می دهد امینی جان
علی
عجب رویی دارند یک انگل آدم کش بزرگ کردند حالا با ترفند های موزیانه می خوان رضایت هم بگیرند.!!!!!! خوانواده شهید اگر رضایت بده خیانت به امر و معروف و خون شهید کرده اند .
بعضی مواقع اجرای حکم قصاص بیشتر از اونیکه فکرش رو بکنید لازمه لطفا کاری نکنید که بعدها مثل آمنه بهرامی از بخشش پشیمون بشید!
خیانت آمنه بهرامی به امنیت کشور واقعا بخشودنی نیست.
درست است که گذشت خیلی شیرین است ولی با این وجودی که افرادی هستند کینه در دل دارند از مومنین خواسته یا ناخواسته باید قصاص شوند چون این افراد اگر خانواده دار هستند باید بدانند در کوچه و خیابان اگر کسی مزاحم ناموس انها شود راضی هست یک لحظه قبل این جرم این فرد فکر میکرد ناموس خودش است این اتفاق نمی افتاد باید قصاص شود تا درس عبرت برای دیگران شود تا حالا خیلی ها گذشت کرده اند ولی یک عده باید قصاص شوند چون که واقعا با اسلام مشکل دارند خانواده ایشان قبل از اعدام این کارها را انجام میدادند اگر انجام میدادند پسرشان این کار را نمیکرد و حسینی وار خودش مثل این مبارز با ارازل اوباش که مزاحم مردم میشد مبارزه میکرد .
United States
در این مورد به سادگی می توان فهمید تنبه و پشیمانی حاصل شده یا نه. مضروب دو سال زنده بوده و امکان جبران حد اقل لفظی وجود داشته. اگر در این دو سال هیچ کاری نکرده اند و بعد از فوت پیدایشان شده باید با شک برخورد کرد.
مینا
خانواده شهیدخلیلی توورو خدا رضایت ندید.اگه سال78 خانواده شهید محبی رضایت نمیدادن درمورد قاتل پسرشون.دیگه کسی به خودش جرات نمیداد به آمرمعروف چپ نگاه کنه.چنین جوونی رو پر پر کردن و داغ به دل همه ما مردم گذاشتن.هنوزم اسم شهید خلیلی ک میاد گریه م میگیره. این ادم ازاد بشه میخوادچه گلی به سر جامعه برنه؟بمیره حداقل مایه عبرت امثال خودش میشه.
United States
ترحم بر پلنگ تیز دندان جفا کاری بود بر گوسفندان
اعدام بشه بهتره
Iran, Islamic Republic of
اينا ترفند و نمايش اراذل و اوباشه. عادت كردن كه بچه هاي مذهبي رو بزنن و آخر هم با اين كارهاي جزئي و مسخره طرف مقابل را در تنگناي رسانه اي قرار دهند تا مجبور به رضايت شود و اگر ندهد توي برنامه هاي ماه رمضان مي آيند و طرف شاكي را ستمكار و آدم هاي بدون گذشت نشان مي دهند. قاتل بايد به سزاي عملش برسد و جلوي اين تفاسير غلط هم بايد گرفته شود.
Romania
خانواده شهید اگه شما ببخشید اون دنیا من از شما نمی گذرم
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله که رضایت ندهند. اون روزی که به ناموس مردم قصد تجاوز داشته و بعد هم به شهید حمله کرد و به قصد کشت زده باید به فکر الان میبوده...
Iran, Islamic Republic of
و لکم فی القصاص حیات یا اولوالالباب
باید قصاص بشه تا بقیه جرات نکنند دیگه از این غلطا بکنن
پروانه
اگه قاتل واقعا و قلبا پشيمون شده و ميخواد كلا رويه درستي در زندگي پيش بگيره انشاءلله كه خدا خودش به دل خانواده شهيد بندازه كه رضايت بدن ولي اگه اين حرفا و كارا فقط براي گرفتن رضايته بازم انشاءلله خود خدا كاري كنه كه حكم اجرا بشه، همه چي دست خداست!
Iran, Islamic Republic of
اگر اون روز که خانواده شهید امر به معروف در میدان امام حسین (ع) زمان دولت خاتمی رضایت نمی داد امروز شاهد شهادت خلیلی نبودیم.
amir
Iran, Islamic Republic of
هميشه گفته‌اند كه لذتي كه در عفو وجود دارد در قصاص وجود ندارد. ولي اينجا موضوع كاملاً فرق مي‌كند. خانواده اين شهيد والامقام مطمئن باشند كه اگر بخواهند تن به عفو بدهند دوستان و دوستداران علي از آنها نمي‌گذرند. با عفو و گذشت فقط باعث گستاخ شدن بيشتر اراذل و اوباش مي‌شويد. خواهشاً بگذاريد حكم اسلام جاري شود.
من شك ندارم كه خانواده ايشان رضايت ميدهند
پدر شهید امر به معروف شهید هادی محبی هم از عفو کردن قاتل فرزندش پشیمان است
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
عاجزانه از خانواده شهید خواهش میکنم گول اینها را نخورند و هرگز عفو نکنند
احساسات امت حزب الله رو جریحه دار نکنید
سجاد
حتما نباید رضایت بدهند. این مسئله یک مسئله اجتماعی است و اصلا شخصی نیست. اتفاقی نبوده یا سر پفک یا بنزین که دعوا نکرده اند که بشود رضایت داد. این قاتل یک آدم متجری است و خباثتش خیلی بالاست و باید عبرتی برای سایرین بشود که به راحتی چاقو برای آمر به معروف نکشند.
رحم و شفقت بیش از حد بسیار غلط است. ت
رحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان.
بهترین خدمت به ای قاتل هم این است که قصاصش کنند بلکه روحش آرامش بگیرد.
قران را حفظ کند بهترین شرط است وخداوند بخشنده وتوبه پذیر است
هرچند این داغ سینه سوز وسنگین است